FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Regulator napięcia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
leśnik




Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zDolny Śląsk - Głogów

PostWysłany: Pon 10:44, 14 Kwi 2014 Powrót do góry

Witam
Mam pytanie związane z regulatorem napięcia.
Jest niestety opcja, że będzie u mnie on do wymiany i zastanawiam się (ze względu na ceny) czy można by założyć regulator z innego motocykla np suzuki gs500 lub jakieś innego?
Gdyby to był regulator z innego moto to na jakie parametry należy zwrócić uwagę przy zakupie?

Z góry dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 10:49, 14 Kwi 2014 Powrót do góry

Myślę, że nie będzie problemu, jeżeli regulator będzie z innego motocykla, który ma alternator trójfazowy ze wzbudzaniem stałym magnesem. Dobrze byłoby porównać moc alternatora motocykla z którego bierzesz regulator z VX'em - jest chyba 330W, żeby nie była mniejsza. No i sprawdzić schemat podłączenia to co zakupisz z tym co jest u nas.

Generalnie powinien pasować każdy regulator, który ma trzy wejścia prądu zmiennego i dwa wyjścia "+" i "-". U nas z tego co pamiętam jest jeszcze dodatkowy przewód "+", który jest załączany przez stacyjkę, najwyżej zostanie nie podłączony, gdyby kupiony regulator go nie miał.

Tak mi się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MAX




Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie

PostWysłany: Pon 18:37, 14 Kwi 2014 Powrót do góry

Witaj mój znajomy kiedyś u nich robił sobie regulator do motocykla był zadowolony i juz trzeci sezon wytrzymał
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
katoga64




Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK

PostWysłany: Czw 20:32, 17 Kwi 2014 Powrót do góry

Lepiej kup orginalny -uzywany i nie kombinuj .U mnie wiecznie palilo zarowki i parowal elektrolit . Uzywany znalazlem za pare groszy i hula juz trzeci sezon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ravino




Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:49, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

Ponownie witam na forum fałiksa, mam pytanie co do objaw padniętego regulatora, jakie macie objawy itp. Ja w swojej suzi zmieniłem nowy akumulator, rozrusznik, oraz wolne koło rozrusznika o którym już pisałem w innym dziale, mój problem polega na grzejącej się pokrywie alternatora, jest spora różnica między prawą a lewą, ze sporą przewagą na lewą. Alternator daje równe napięcie na każdą fazę, ładowanie na wolnych obrotach 13,6 po chwili rośnie do 14,5 po zwiększeniu obrotów spada do 13,4. Czy ktoś może miał podobny przypadek? czy tak po prostu ma być? pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:36, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

Ciekawa sprawa.

Ja nigdy nie sprawdzałem czy jest cieplejsza strona alternatora - teraz się temu przyjrzę.

Mogłoby tak w zasadzie być, bo regulator zwiera uzwojenia alternatora gdy napięcie przekracza około 14,5V na wyjściu.

Jak alternator daję napięcia na każdej fazie takie samo i żadna faza nie ma zwarcia do masy to raczej jest sprawny.

Ewentualnie uszkodzony regulator mógłby za bardzo "ścinać" napięcie, czyli robić cały czas zwarcie na alternatorze. Stąd pytanie - czy akumulator ładuje się normalnie czy są jakieś problemy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ravino




Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:47, 23 Kwi 2015 Powrót do góry

Ładowanie jest jak pisałem, martwi mnie natomiast temperatura lewej pokrywy, Panowie zerknijcie jaką macie temperaturę w waszych maszynach czy lewa pokrywa nagrzewa się szybciej niż prawa no i jak jest z temperaturą regulatora, z góry dziękuje i pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 23:28, 23 Kwi 2015 Powrót do góry

Regulator zawsze będzie ciepły, po to na nim jest radiator. Co do pokrywy sprawdzę pewnie dopiero w sobotę bo jutro kończę składać sprzęt (jeszcze bez zegarów) i w sobotę na rajd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 12:08, 26 Kwi 2015 Powrót do góry

Potwierdzam obserwacje Ravino - strona silnika z alternatorem nagrzewa się bardziej niż strona kosza sprzęgłowego.

Stawiam raczej na większą ilość oleju krążącego w tej okolicy silnika, niż na grzanie się uzwojeń alternatora, niemniej różnica w temperaturze jest. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ravino




Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:29, 28 Kwi 2015 Powrót do góry

Witam
Griba i Dis z góry dziękuję za szybką pomoc Smile i motor skorzystał przy okazji został zrobiony szczegółowy przegląd elektryki, synchronizacja, olej i jeszcze kilka elementów Smile tak że przygotowany do sezonu! Panowie do zobaczenia na trasie, pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ravino dnia Wto 21:30, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zarobiony1




Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:01, 30 Cze 2015 Powrót do góry

Witam panowie.
Próbowaliście innych regulatorów?
Mi sprzedawca we Wilmacie polecił sześcio przewodowy tak samo jak orginał,z katalogu wynika że chyba od Chopper Kingway 150/250.
Ale jak się szybko okazało ładowania brak.Więc niepasujący kolorem przewód "wzbudzenia" przepiąłem na mase ,ładowanie 19v.Przez kontrolke czy odpięty nie ładuje wcale.Reszta kolorów pasuje normalnie.Nie wiecie od czego nowy a niedrogi regulator by podszedł.
Z zakupami używek na alledrogo nie mam najlepszych doświadczeń.Więc wole nowy choć zamiennik.Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zarobiony1 dnia Wto 7:10, 30 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 13:04, 30 Cze 2015 Powrót do góry

Nówki są nawet w zamienniku ale i tak niestety dość drogie np. tutaj [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zarobiony1




Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:14, 30 Cze 2015 Powrót do góry

Dzięki za info.Fakt cena powalająca. Chyba podejme próbe z jeszcze jednym chińczykiem. Tylko że od tego gazowania na postoju już mi się zaczęły kolana wydechu rumienić((( Teraz się wspomagam dodatkowym wentylatorem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:50, 30 Cze 2015 Powrót do góry

Może być dowolny regulator co ma na wejściu trzy przewody (trzy fazy) i wyjście + oraz -. W VX masz jeszcze dodatkowy + po stacyjce. Jak masz inny regulator (bez tego przewodu) to go nie podłączasz.

Ze skutera to nie wiem, bo czy tam są trzy fazy, czy jakiś iskrownik z jedną fazą? Musiałbyś popatrzeć na schemat.

Z jakiegoś innego Suzuki by pasował, myślę, że z większości motocykli też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin