Autor |
Wiadomość |
leśnik
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zDolny Śląsk - Głogów
|
Wysłany:
Pon 10:44, 14 Kwi 2014 |
|
Witam
Mam pytanie związane z regulatorem napięcia.
Jest niestety opcja, że będzie u mnie on do wymiany i zastanawiam się (ze względu na ceny) czy można by założyć regulator z innego motocykla np suzuki gs500 lub jakieś innego?
Gdyby to był regulator z innego moto to na jakie parametry należy zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzięki za pomoc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 10:49, 14 Kwi 2014 |
|
Myślę, że nie będzie problemu, jeżeli regulator będzie z innego motocykla, który ma alternator trójfazowy ze wzbudzaniem stałym magnesem. Dobrze byłoby porównać moc alternatora motocykla z którego bierzesz regulator z VX'em - jest chyba 330W, żeby nie była mniejsza. No i sprawdzić schemat podłączenia to co zakupisz z tym co jest u nas.
Generalnie powinien pasować każdy regulator, który ma trzy wejścia prądu zmiennego i dwa wyjścia "+" i "-". U nas z tego co pamiętam jest jeszcze dodatkowy przewód "+", który jest załączany przez stacyjkę, najwyżej zostanie nie podłączony, gdyby kupiony regulator go nie miał.
Tak mi się wydaje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MAX
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie
|
Wysłany:
Pon 18:37, 14 Kwi 2014 |
|
Witaj mój znajomy kiedyś u nich robił sobie regulator do motocykla był zadowolony i juz trzeci sezon wytrzymał
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Czw 20:32, 17 Kwi 2014 |
|
Lepiej kup orginalny -uzywany i nie kombinuj .U mnie wiecznie palilo zarowki i parowal elektrolit . Uzywany znalazlem za pare groszy i hula juz trzeci sezon. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ravino
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:49, 21 Kwi 2015 |
|
Ponownie witam na forum fałiksa, mam pytanie co do objaw padniętego regulatora, jakie macie objawy itp. Ja w swojej suzi zmieniłem nowy akumulator, rozrusznik, oraz wolne koło rozrusznika o którym już pisałem w innym dziale, mój problem polega na grzejącej się pokrywie alternatora, jest spora różnica między prawą a lewą, ze sporą przewagą na lewą. Alternator daje równe napięcie na każdą fazę, ładowanie na wolnych obrotach 13,6 po chwili rośnie do 14,5 po zwiększeniu obrotów spada do 13,4. Czy ktoś może miał podobny przypadek? czy tak po prostu ma być? pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 22:36, 21 Kwi 2015 |
|
Ciekawa sprawa.
Ja nigdy nie sprawdzałem czy jest cieplejsza strona alternatora - teraz się temu przyjrzę.
Mogłoby tak w zasadzie być, bo regulator zwiera uzwojenia alternatora gdy napięcie przekracza około 14,5V na wyjściu.
Jak alternator daję napięcia na każdej fazie takie samo i żadna faza nie ma zwarcia do masy to raczej jest sprawny.
Ewentualnie uszkodzony regulator mógłby za bardzo "ścinać" napięcie, czyli robić cały czas zwarcie na alternatorze. Stąd pytanie - czy akumulator ładuje się normalnie czy są jakieś problemy? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ravino
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:47, 23 Kwi 2015 |
|
Ładowanie jest jak pisałem, martwi mnie natomiast temperatura lewej pokrywy, Panowie zerknijcie jaką macie temperaturę w waszych maszynach czy lewa pokrywa nagrzewa się szybciej niż prawa no i jak jest z temperaturą regulatora, z góry dziękuje i pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 23:28, 23 Kwi 2015 |
|
Regulator zawsze będzie ciepły, po to na nim jest radiator. Co do pokrywy sprawdzę pewnie dopiero w sobotę bo jutro kończę składać sprzęt (jeszcze bez zegarów) i w sobotę na rajd. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 12:08, 26 Kwi 2015 |
|
Potwierdzam obserwacje Ravino - strona silnika z alternatorem nagrzewa się bardziej niż strona kosza sprzęgłowego.
Stawiam raczej na większą ilość oleju krążącego w tej okolicy silnika, niż na grzanie się uzwojeń alternatora, niemniej różnica w temperaturze jest. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ravino
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:29, 28 Kwi 2015 |
|
Witam
Griba i Dis z góry dziękuję za szybką pomoc i motor skorzystał przy okazji został zrobiony szczegółowy przegląd elektryki, synchronizacja, olej i jeszcze kilka elementów tak że przygotowany do sezonu! Panowie do zobaczenia na trasie, pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ravino dnia Wto 21:30, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
zarobiony1
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 7:01, 30 Cze 2015 |
|
Witam panowie.
Próbowaliście innych regulatorów?
Mi sprzedawca we Wilmacie polecił sześcio przewodowy tak samo jak orginał,z katalogu wynika że chyba od Chopper Kingway 150/250.
Ale jak się szybko okazało ładowania brak.Więc niepasujący kolorem przewód "wzbudzenia" przepiąłem na mase ,ładowanie 19v.Przez kontrolke czy odpięty nie ładuje wcale.Reszta kolorów pasuje normalnie.Nie wiecie od czego nowy a niedrogi regulator by podszedł.
Z zakupami używek na alledrogo nie mam najlepszych doświadczeń.Więc wole nowy choć zamiennik.Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zarobiony1 dnia Wto 7:10, 30 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 13:04, 30 Cze 2015 |
|
Nówki są nawet w zamienniku ale i tak niestety dość drogie np. tutaj [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zarobiony1
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:14, 30 Cze 2015 |
|
Dzięki za info.Fakt cena powalająca. Chyba podejme próbe z jeszcze jednym chińczykiem. Tylko że od tego gazowania na postoju już mi się zaczęły kolana wydechu rumienić((( Teraz się wspomagam dodatkowym wentylatorem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 21:50, 30 Cze 2015 |
|
Może być dowolny regulator co ma na wejściu trzy przewody (trzy fazy) i wyjście + oraz -. W VX masz jeszcze dodatkowy + po stacyjce. Jak masz inny regulator (bez tego przewodu) to go nie podłączasz.
Ze skutera to nie wiem, bo czy tam są trzy fazy, czy jakiś iskrownik z jedną fazą? Musiałbyś popatrzeć na schemat.
Z jakiegoś innego Suzuki by pasował, myślę, że z większości motocykli też. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|