Autor |
Wiadomość |
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Wto 13:21, 05 Lut 2013 |
 |
Po remoncie mojego VX są dwie sprawy z którymi musze sobie jeszcze poradzićjedna to skrzynia biegów którą postaram się dzisiaj zająć, a druga to regulacja zapłonu. Już przy kupnie kolanka mojej Suzi były fioletowe i tak bez zmian zostało teraz po odpaleniu bez tłumików okazało się że z głowicy w miejscu mocowania kolanek pojawia się ogień.
Czy jest możliwość regulacji zapłonu żeby zlikwidować ten objaw ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 14:11, 05 Lut 2013 |
 |
Zapłon w VX jest elektroniczny i z nim nic nie zrobisz. Może rozrząd jest nieco przesunięty i przez to pojawia się ogień. To tak przypuszczenia na szybko bo tylko na chwilę wpadłem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Wto 14:33, 05 Lut 2013 |
 |
Co do rozrządu to jest w najbliższym położeniu względem znaków, porównywałem ze zdjeciami na forum i jakoś tej opcji nie brałem pod uwagę.
Niestety jakaś przyczyna musi być i tzreba ja znaleźc.
Szkoda że nie zrobiłem zdjęć w jaki sposób mam ustawiony teraz rozrząd. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 20:48, 05 Lut 2013 |
 |
Hej!
Kiedy ten ogień - przy przegazówce, czy jak?
Potencjalne przyczyny:
1) Źle ustawiony luz zaworów wydechowych.
2) Zły skład mieszanki - gaźniki do regulacji.
Pozdrowienia,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Wto 20:50, 05 Lut 2013 |
 |
Równiez przy normalnej pracy lub przy załączonym ssaniu
Gaźników jeszcze nie regulowałem, zawory teoretycznie były dobrze, ale sprawdzić na pewno nie zaszkodzi w drugiej kolejności po regulacji
Przy przegazówce płomienie się zwiększały troche. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Wto 20:51, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 20:51, 05 Lut 2013 |
 |
Hm, jak przy normalnej pracy cały czas to ciekawa sprawa.
Sprawdź te zawory na początek.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Czw 17:32, 07 Lut 2013 |
 |
wiktor napisał: |
Po remoncie mojego VX są dwie sprawy z którymi musze sobie jeszcze poradzićjedna to skrzynia biegów którą postaram się dzisiaj zająć, a druga to regulacja zapłonu. Już przy kupnie kolanka mojej Suzi były fioletowe i tak bez zmian zostało teraz po odpaleniu bez tłumików okazało się że z głowicy w miejscu mocowania kolanek pojawia się ogień.
Czy jest możliwość regulacji zapłonu żeby zlikwidować ten objaw ? |
Może zacznę od końca.
Tak jak koledzy już wspomieli w naszym moto nie ma możliwości zmiany zapłonu.
Zapłonem zarządza moduł zapłonowy i on steruje cewkami zaplonowymi.
Sprawa przebarwień naszych kolanek ( można inaczej określić kolektora wydechowego ) jest nieco bardziej złożona.
Spróbuję w paru zdaniach ten problem naświetlić .
Na wstępie sprawa pojawiającego się ognia z głowicy w miejscu mocowania naszego kolanka ( kolektora wydechowego ) w czasie pracy silnika.
Zawsze się bedzie pojawiał ( w miejscu wyżej okreslonym ) i w każdym silniku spalinowym ( nic nadzwyczjnego ).
Temperatura spalaninia mieszanki poliwowo powietrznej może sięgać tysiaca stopni celsjusza.
My na tą temperaturę spalania mieszanki mamy oczywiście wpływ ( w naszym przypadku )regulując i ustawiając gaźniki.
Ustawianie skład mieszanki paliwowo powietrznej , regulacje , ustawienia ( synchronizacja ) gaźników w naszym moto są dobrze opisane na naszym forum.
A teraz przebarwienia naszych kolanek czy jak kto woli kolektorów wydechowych.
Przyczyn może być naprawdę wiele.
Zacznę od tego , że orginalne kolano do Vx-sa to nie jedna rura a na zgięciu są dwie i ta część kolana zachowuje się jak termos .
Chroni zwenętrzną rurę przed bardzo wysoką temperaturą.
Jeśli wewnętrzna część została przepalona ( uszkodzona ) tak jak pięknie pokazał i opisał to nasz kolega " SuMo " na forum w dziale "Układ wydechowy" w temacie bodajże " Moja przygoda z tłumnikami" to resztę można sobie dopowiedzieć dla czego są przebarwienia.
Może być kolano dorabiane ( nie orginalne ) z nierdzewki , doberane z innego moto to też należy się spodziewać przebarwień.
Oczywiście jedną z przyczyn tego problemu może być także jak wspomniał kolega "Griba " regulacja i ustawienie gaźników.
Sposób eksploatacji również będzie miał wpływ na przebarwienia naszych kolanek ( przy wysokich temperaturach otoczenia jazda przy otwartej przepustnicy na maksa przez dłuższy czas ).
Odnośnie skrzyni biegów podejrzewam , że w czasie montażu popełniłeś jakiś drobny błąd.
Zobacz zdjęcia zrobione przez kolegę "Griba" w dziale "Zrób to sam " w temacie " Wymiana panewek w VX-sie " może znajdziesz błąd jaki popełniłeś przy składani mechanizmu zmiany biegów.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Czw 21:54, 07 Lut 2013 |
 |
Czyli zależność przebarwiania się kolanek od zapłonu można uznać za mit? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pią 9:08, 08 Lut 2013 |
 |
góri napisał: |
Czyli zależność przebarwiania się kolanek od zapłonu można uznać za mit? |
Jest tak jak napisałeś.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|