Autor |
Wiadomość |
Przemek
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:17, 05 Lis 2011 |
|
witam. mam problem z odpalaniem tzn z kabli pali bardzo ładnie natomiast z
rozrusznika po kilku odpaleniach pada akumulator ( akumulator jest nowy 16 Ah Bosch) i strasznie grzeją się przewody przy prądowe myślałem, że to wina rozrusznika wyjąłem go i zawiozłem do sprawdzenia. Facet twierdzi że nic mu nie jest. Gdzie dalej szukać? Może ktoś miał taki przypadek jakieś zwarcie przy alternatorze albo coś innego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 22:05, 05 Lis 2011 |
|
Przyczyn może być kilka ale wpierw trzeba posprawdzać poszczególne elementy, by dojść czego to wina.
Wpierw sprawdź jaki jest prąd ładowania aku bo jeśli nie jest ładowany to nawet nowy tobie siądzie. Odpal moto i wkręć na 5tys. obrotów. Włącz światła na długie (bez kierunków i stopu). Weź miernik i sprawdź napięcie na aku w takich warunkach (potrzebne 2 osoby jedna trzyma obroty druga mierzy chyba że miernik jakoś zamocujesz). Napięcie powinno być pomiędzy 13,5V a 15,5V. Jeśli jest za niskie to jest za słabe ładowanie a tak właściwie można powiedzieć jego brak. Akumulator powinien być do takiego testu w pełni naładowany. Jest to pierwszy test jaki trzeba wykonać. Test według danych serwisowych.
Dodatkowo można sprawdzić jakie jest napięcie przy uruchamianiu silnika. Normalnie w spoczynku napięcie jest ok 12,8V bądź ciut więcej. Jeśli przy odpalaniu napięcie spada mocno (zawsze zmaleje ale bez przesady) czyli poniżej 11-12V to aku jest padnięte tzn. nie trzyma pojemności i można sobie go zmienić.
Skoro odpalasz część czasu normalnie a później pada to obstawiał bym brak ładowania.
Największy prąd płynie przez przewody przy rozruchu. Nie mniej przewody mogą się trochę grzać jak mają większy pobór prądu. Stąd też sprawdził bym połączenie masy z aku do ramy.
Z aku zewnętrznego jak odpala normalnie to znaczy że twój nowy pada więc jak sprawdzisz te podstawowe rzeczy będzie można coś wskazać, wykluczyć bądź szukać dalej przyczyn niedomagania. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Sob 22:10, 05 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Nie 13:43, 06 Lis 2011 |
|
Kumpel miał taki problem i siadł mu regulator napięcia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Przemek
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:49, 19 Lis 2011 |
|
przepraszam, że tak długo. To zdecydowanie regulator napiecia. A mam jeszcze pytanie- gdzie jest regulator i jak wygląda?
Jeszcze jedno musiałem spuścić płyn chłodniczy i z powrotem się wszystko nie zmieściło- sam się odpowietrzy czy jest gdzieś odpowietrznik? pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 18:02, 19 Lis 2011 |
|
Hej!
1) Regulator chyba zintegrowany z modułem zapłonowym? Zaraz DIS mnie poprawi.
2) Odpowietrznik na ramie, patrząc na lewą stronę moto na wysokości mniej więcej góry chłodnicy jest taka śrubka wkręcona w ramę (płyn płynie do chłodnicy ramą kawałek, stąd w niej odpowietrzenie).
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 0:29, 20 Lis 2011 |
|
Griba nie poprawi a jedynie doprecyzuje
Moduł zapłonowy jest bezpośrednio pod siedzeniem, natomiast regulator napięcia znajduje się jak by to powiedzieć, od dołu przytwierdzone do ramy od strony koła. To jest taki element z radiatorem z którego wychodzą przewody. Ja bym powiedział że ten radiator trochę do bani mocowany bo błota trochę na nim zawsze się zgromadzi, przykręcane na 2 śruby.
Rysunek poglądowy gdzie to jest, patrząc od tyłu moto i od dołu zobaczysz na bank.
W serwisówce info o nim są w rozdziale 7-4. Wychodzi z niego 6 styków i można go sprawdzić dokładnie mierząc opór pomiędzy poszczególnymi z nich. Tutaj z serwisówki jak on wygląda i jakie ma połączenia z opornością poszczególnych (jednostki kiloohmy)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 0:37, 20 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Przemek
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:01, 20 Lis 2011 |
|
Dzięki panowie z tym już się uporam.
Jeszcze jedno zebym z każdą pierdółką nie musiał pisać, macie moze jakieś namiary na serwisówki? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 21:07, 20 Lis 2011 |
|
wyślij maila na priv to dostaniesz bo mam na twardym |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pon 16:16, 21 Lis 2011 |
|
te wartości poszczególnych oporności o dupe rozbić.. najlepiej jak do sprawdzenia jest możliwość podmiany regulatora napięcia od kogoś znajomego.. ostatnio znajomemu w marauderze (podobny silnik i regulator) mierzyłem oporności zarówno zepsutego regulatora, jak i nówki i wychodziły kosmosy.. to są układy z diodami, tam ze zwykłym miernikiem chyba nie ma co podchodzić.. (dodam tylko dla jasności, że na starym regulatorze prąd się sypał, na nowym jest ok)
niemniej jednak, można pomierzyć wszystkie możliwe napięcia, zgodnie z serwisówką, z tym poradzi sobie każdy miernik.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 18:32, 21 Lis 2011 |
|
IVF też piszą w serwisówce że najlepiej ze sprzętem pomiarowym suzuki do tego podchodzić |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|