Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 21:39, 03 Wrz 2013 |
|
Katoga64 >
Dopiero co uporalem sie z linka predkosciomierza a tu nastepny problemik.
Dziwna sprawa bo (predkosciomierz) jest podswietlony a (obrotomierz) nie . Oczywiscie zaroweczki nowe zgodne z instrukcja i pradu brak. Nie moge zlokalizowac gdzie jest przerwa.
_________________
Wsk175
Mz250
Cz350
Intruder800
Vulcan750
Vx800
Griba >
Idź po przewodzie - gdzieś musi łączyć się z instalacją - zdaje się, że przy stacyjce (bo parking nie załącza podświetlenia o ile pamiętam). Ja bym w ostateczności podciągnął przewód od prędkościomierza, a ten oryginalny zostawił odłączony.
Sprawdź też masę, chodź jeśli obrotomierz działa to raczej jest ona w porządku. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 18:55, 06 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Śro 17:36, 04 Wrz 2013 |
|
A gdzie jest przykrecona "masa" bo elektryka dla mnie to masakra . Obrotomierz tez przestal chodzic.! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 17:52, 04 Wrz 2013 |
|
Katoga, nie mam pojęcia. Wyciągnij obrotomierz, dobierz się do przewodów - w tym do masy i po kabelku szukaj gdzie jest podpięta. Wydaje mi się, że będzie gdzieś do reflektora wiązka wpada.
Tutaj nie zastanawiałbym się za długo, masę fabryczną zidentyfikowałbym do miejsca gdzie wygodnie ją odciąć (na przykład w lampie) i przyłapał bym ją (jeśli przewód zdrowy) do jakiej śruby (masa). Jak przewód zgnił w środku to dałbym nowy do najbliższej śruby (masa) i sprawa załatwiona.
A może wystarczy tylko sprawdzić podłączenie przewodów w kubku przy obrotce - przy wymianie żarówek mógł się kabelek poluzować itp., itd.? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 17:44, 06 Wrz 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Śro 22:50, 04 Wrz 2013 |
|
Kable zdrowe zadnej rdzy zadnych luzow na srubach na obrotce . Znalazlem obluzowany przewodzik w kostce w lampie zarowki zaczely swiecic wszystko OK tylko obrotomierz padl cale popoludnie grzebalem w tych kablach i nic. Moze przyczyna jest po drugiej stronie do czego jest podlaczony ten obrotomierz? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 9:14, 05 Wrz 2013 |
|
Jeżeli działał przed wymianą żarówek, to raczej ruszenie go spowodowało rozłączenie czegoś prz zegarach/lampie.
Sprawdzę schemat i dam znać - pewnie sygnał idzie z modułu lub okolic alternatora (czujnik położenia wału). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 12:46, 05 Wrz 2013 PRZENIESIONY Pią 18:47, 06 Wrz 2013 |
|
Sygnał do obrotomierza to przewód B/Y (Black with Yellow tracer = czarny z żółtą przerywaną kreską) - złącze HC02 jak sądzę w okolicy zegarów lub w reflektorze.
Biegnie do cewki zapłonowej - nie wiem której - złącze HC02 i do modułu - większa kostka na 4 piny - złącze HC01.
Cały czas ten sam kolor.
Sprawdź omomierzem i będziesz wiedział co i jak. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Pią 15:45, 06 Wrz 2013 PRZENIESIONY Pią 18:48, 06 Wrz 2013 |
|
Dzieki pokombinuje w sobote. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 17:49, 06 Wrz 2013 PRZENIESIONY Pią 18:50, 06 Wrz 2013 |
|
Ok, daj znać.
Przepraszam za przekręcenie nick'a - Katoga! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 18:16, 07 Wrz 2013 |
|
Miałem dokładnie ten sam problem! Z tym ,że mój obrotomierz padł przez zdartą izolację i przerwe na kablu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Nie 22:29, 15 Wrz 2013 |
|
Narazie nic nie zrobilem brak czasu . Jak sie uporam to dam znac co bylo nie tak. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 14:29, 21 Lis 2014 |
|
Dla starych wyjadaczy pewnie śmieszne pytanie - jakie żarówki podświetlają zegary i czy dużo zabawy jest z ich wymianą? Przez zimę planuję wymianę kilku żarówek na LEDowe i myślałem również o zegarach. Zanim jednak je rozbiorę chciałem wcześniej wiedzieć jakie kupić LEDy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 17:13, 21 Lis 2014 |
|
Poczekaj do wieczora to podam i pokażę jakie dokładnie bo zegary mam zdjęte. Zabawy z wymiananie jest aż tak dużo i jest łatwa tylko jak zwykle w tym miejscu kabelków jest pełno |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 19:54, 26 Lis 2014 |
|
Cało-szklane W5W.
1 szt. jest w prędkościomierzu, 2 szt. w obrotomierzu.
Dis, potwierdź proszę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 23:38, 26 Lis 2014 |
|
Sprawdziłem, przepraszam, że tak późno ale ostatnio coś wracam później z roboty, otem zakupy i czasu mi brakuje by zrobić nawet hamulce.
W obrotomierzu podświetlenie jest przy pomocy 2 żarówek a w prędkościomierzu 1. Wyglądają obie tak samo czyli tak (jak w5w) z tym, że 2 w obrotomierzu są takie same i mają szerokość wtyku 5mm (zmierzone), natomiast z tego co pamiętam i sprawdzałem mocowanie (nie sam wtyk żarówki) to w prędkoćiomierzu jest ona większa tzn ma szerszy wtyk (teraz nie wiem jaki dokładnie 6 lub 8mm - ojciec czyścił garaż i schował mi wszysko wraz z żarówkami, że teraz nie wiem gdzie co mam).
Z tego co próbowałem u siebie żarówki diodowe z 1 diodą nawet o świetle rozproszonym słabo oświetlają zegary (według mnie) więc zostałem przy żarówkach ale można pewnie pobawić się w żarówki z kilkoma diodami ułożonymi do okoła i wtedy efekt moze być znacznie lepszy ale i cena jest widocznie wyższa. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 23:40, 26 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 10:42, 27 Lis 2014 |
|
Hm, ja w prędkościomierzu dawałem standardową żarówkę W5W. Z tego co pamiętam pasowała bez żadnych problemów i świeci do dzisiaj. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 10:58, 27 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|