|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 15:00, 27 Lis 2014 |
|
Panowie - w5w i wszystko jasne. Dziękuję serdecznie. Wiem już, co kupić przed rozkręcaniem. Oryginalne podświetlenie też nie jest zbyt jasne, jednak chciałem coś zmienić, ulepszyć. Jak będzie słabo, to pewnie wrócę do oryginału gdyż znając swój zapał z montażem listwy LEDowej by mi średnio wyszło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 15:31, 27 Lis 2014 |
|
Zyjon napisał: |
Oryginalne podświetlenie też nie jest zbyt jasne |
Stare żarówki mogą być już nieco zakopcone lub wypalone. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 15:32, 27 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 12:30, 15 Gru 2014 |
|
dis napisał: |
W obrotomierzu podświetlenie jest przy pomocy 2 żarówek a w prędkościomierzu 1. Wyglądają obie tak samo czyli tak (jak w5w) z tym, że 2 w obrotomierzu są takie same i mają szerokość wtyku 5mm (zmierzone), natomiast z tego co pamiętam i sprawdzałem mocowanie (nie sam wtyk żarówki) to w prędkoćiomierzu jest ona większa tzn ma szerszy wtyk |
Nie dało mi to spokoju i rozebrałem zegary - faktycznie te 2 sztuki z prędkościomierza mają kształt zwykłych w5w, jednak są gdzieś o połowę mniejsze. Czy ktoś wie, jaki to będzie symbol?
Tutaj praktyczna uwaga przy pierwszym wyjmowaniu żarówek - wyjmujemy z dołu zegarów gumowe "oprawki" żarówek (z saro-czarnymi kabelkami) - trzeba je po prostu wyciągnąć z zegara w dół. Wychodzą one bardzo opornie i ja uznałem, że do żarówek dochodzimy z drugiej strony i zacząłem rozkręcać zegary |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 12:37, 15 Gru 2014 |
|
Te mniejsze to bodajże T5 (szerokość wtyku 5mm) lub T7 (szerokość wtyku 7mm). Takie właśnie podmieniałem też ostatnio w aucie
Diody zielone w aucie dają bardzo mocne światło ale bardziej punktowe nawet przy szerokim kącie świecenia diody. Światło dodatkowo ma bardzo ostry kolor aż prawie nieprzyjemny w związku z czym zmieniłem na kolorowe żarówki. Odcień i równomierność podświetlenia idealna. Zaczynam się zastanawiać czy warto w diody się bawić czy lepiej wziąć żarówki kolorowe. Cena żarówek niższa a światło także lepiej rozprowadzone. Te 2 waty chyba nie warte są zachodu i gorszego podświetlenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 4:16, 16 Gru 2014 |
|
Przy zmianie miałem raczej na myśli odmienienie wyglądu niż oszczędność prądu. Podoba mi się zimne, białe światło, jednak przy zegarach zacząłem się zastanawiać nad niebieskim. Koszty nie są straszne, więc w razie czego założę zwykłe - nowe żarówki (teraz mam słabiutkie to oświetlenie). Dzięki za podpowiedź dot. symbolu.
Tak przy okazji - jak już odkręciłem linkę prędkościomierza, czy nie warto do pancerza wpuścić kropelki jakiegoś oleju? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 10:26, 16 Gru 2014 |
|
Oj zawsze warto bo ta linka przy 100km/h kręci się ponad 1300obr/min.
Jak co możesz poszukać żarówek niebieskich, też bywają i równomiernie rozprowadzone światło będzie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|