Autor |
Wiadomość |
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Pon 22:30, 26 Sie 2013 |
|
Witam,
Postanowiłem założyć temat bo czuje że będzie z tym więcej zabawy Od niedawna jestem w posiadaniu no wymęczonego VX (takie moje zdanie, może się mylę) i powoli zaczynam bawić się w usuwanie pierdółek które mnie drażnią ;)Tyle tytułem wstępu
Zaczęło się od tego ze po przekręceniu kluczyka nie świeciła mi się żadna kontrolka ani z Temp ani Oil, jak się okazało te kontrolki powinny zaświeci się w momencie przekręcenia zapłonu i zgasnąć po uruchomieniu silnika(jeśli coś źle pisze poprawcie mnie )
Dziś wziąłem multimetr (zaznaczam ze Sepa mam tylko do robienia przedłużaczy w robocie ) otwarłem reflektor i sprawdziłem czy zwiera mi + z - na zarowce, multimetr piszczy...no ok czyli albo żarówka OK albo gdzieś mam zwarcie na tych 20 cm kabla (nie miałem nic czym bym mógł żarówkę na sztywno spiąć z aku i na 100% potwierdzić czy żarówka OK, na razie nie rozbieram zegarów zostawię se to na zimę jak się okaże ze to żarówka no więc padłem na kolana okazało się ze kabel na czujniku jest tylko w gumie włożony a nie na czujniku, wiec założyłem ale w sumie nic nie zmieniło się prąd w kabelku jest 12V z groszami i teraz dochodzę do sedna niech mnie mądrzejsi oświeca.
Mutimetr na wyłączonym silniku powinien piszczeć ( + do czujnika i do masy np na silniku) a na włączonym powinna być cisza (tak zrozumiałem z serwisówki) fakt na włączonym z multimetru ciszaaaa a przy wyłączonym coś tam pochrapuje a multimetr pokazuje jakiś wartości (co? )
Pytanie czujnik do wymiany? czy coś źle robie?
Pozdrawiam
PS. a to moja suzi [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
twardy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz
|
Wysłany:
Wto 14:05, 27 Sie 2013 |
|
Co do multimertu, ta funkcja służy do testu diód, a multimetr podczas pomiaru pokazuje przybliżone napięcie przewodzenia diody W przypadku samego przewodu miernik powinien pokazywać 0V. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Wto 16:36, 27 Sie 2013 |
|
A jak odczytać to ze multimetr pokazuje wartości ale nie piszczy tylko coś tam próbuje zapiszczeć? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
twardy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz
|
Wysłany:
Wto 17:27, 27 Sie 2013 |
|
Prościej będzie jak nastawisz multimetr na pomiar rezystancji [Ω] i zmierzysz jaka jest rezystancja czujnika. Te samą czynność powtórze u siebie i wszystko będzie jasne
Gotowe, u mnie rezystancja przy załączonym zapłonie wynosi 1,86KΩ. Mierzone od czujnika do masy na śrubie mocującej pokrywe silnika. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez twardy dnia Wto 17:41, 27 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Wto 17:44, 27 Sie 2013 |
|
Ok dzieki, jutro to zrobie przy okazji sprawdze zarowke jesli bedzie podobna rezystancja |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Wto 18:48, 27 Sie 2013 |
|
jeszcze jedno tak teraz oglądam schemat okablowania, jeśli kabelek z czujnika ten czarny zewrze z masa to powinna mi się oświecić kontrolka oleju? dobrze kombinuje? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 21:27, 27 Sie 2013 |
|
Z tego co pamiętam czujnik ciśnienia oleju daję masę na kontrolki, z tym że na temp przez diodę.
Jak odpalisz masa znika. Temp dostaję masę z czujnika w chłodnicy ale gdy ciecz za gorąca.
Mierz omomierzem jak Twardy napisał, lub mierz napięcie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Śro 17:21, 28 Sie 2013 |
|
Hejka,
Jestem po pomiarach, wiec mój czujnik pokazywał rezystancje na wyłączonym zapłonie 998 (przy skali 2000Ω nie wiem czy dobrze to napisałem ) a jak przekręciłem kluczyk to pokazywało 1, no ale wziąłem kabelek z czujnika zwarłem z masą i kontrolka się oświeciła, więc żarówka jest ok:-) czujnika temperatury na razie nie ruszam ale tutaj sprawdzę tylko żarówkę bo pewnie czujnik tez padnięty |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
twardy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz
|
Wysłany:
Śro 18:40, 28 Sie 2013 |
|
A próbowałeś przełączyć zakres pomiarowy omomierza na większą rezystancje? Może czujnik ma za duży opór i dlatego nie zwiera masy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Śro 18:50, 28 Sie 2013 |
|
przeleciałem wszystkie na włączonym zapłonie na każdym zakresie bylo 1... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
twardy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz
|
Wysłany:
Śro 18:54, 28 Sie 2013 |
|
a na mierniku było 1. czy .1? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Śro 18:56, 28 Sie 2013 |
|
to mnie teraz zastrzeliłeś ale chyba 1.
raczej na pewno bo skojarzyłem ze jak 1. to wtedy trzeba na większy zakres przełączyć , ale na każdym zakresie było 1. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ruffboy dnia Śro 18:59, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
twardy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz
|
Wysłany:
Śro 18:58, 28 Sie 2013 |
|
Czyli rezystancja jest nieskończenie wielka u mnie przy wyłączonym zapłonie (jeśli sie nie myle) opór jest bliski 0.
Moim skromnym zdaniem czujnik masz do wymiany, ale poczekaj na opinie Griby |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez twardy dnia Śro 19:04, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 16:12, 02 Wrz 2013 |
|
Hej!
Proponuję przed wymianą prosty test - zewrzyj kabelek od czujnika do masy i zobacz czy kontrolka ciśnienia oleju oraz TEMP zaświecą się.
Jeśli tak to czujnik do wymiany. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Pon 20:10, 02 Wrz 2013 |
|
tak zrobilem griba , olej sie zaswiecil juz szukalem na allegro byl jeden 60+przesyłka uzywany, nowy w serwisie 130 zl. Co do TEMP nie zabrałem sie jeszcze za niego(wolałem pojezdzic:P ) ale tez pewnie czujnik bedzie padniety... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|