Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 20:51, 02 Wrz 2013 |
 |
Hej!
TEMP ma się też zapalać jak zrobisz zwarcie do masy przy oleju. Innymi słowy jak wszystko ok, to TEMP zapala się po włączeniu kluczykiem stacyjki i gaśnie po uruchomieniu silnika.
Sprawdź wspomnianą diodę która podaję masę od czujnika ciśnienia oleju do kontrolki TEMP- nie wiem gdzie się znajduje - albo w lampie, albo raczej gdzieś przy kubkach zegarów. Najlepiej sprawdzić po kablach.
Czujnik - może da się dobrać coś tańszego od samochodu. Sprawdź tylko jaki gwint i popytaj w motoryzacyjnych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Pon 21:37, 02 Wrz 2013 |
 |
to teraz zgłupiałem bo juz myślalem ze kapłem popraw mnie jesli zle mowie i zaznaczam ze z prądem i układami el. mam mało wspólnego
jeśli zrobię zwarcie do masy kabelkiem który przychodzi do czujnika ciśnienia oleju powinno mi sie świecić OIL i TEMP? (świeci się tylko OIL) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 12:30, 03 Wrz 2013 |
 |
Tak obie się powinny zapalić.
To taki test po włączeniu stacyjki czy kontrolka TEMP jest sprawna. Poza tym zapalony TEMP jest lepiej widoczny niż OIL, który może być na przykład zasłonięty tankbagiem.
Sprawdź żarówkę TEMP. Potem diodę, która daję masę do TEMP od OIL. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Wto 21:05, 03 Wrz 2013 |
 |
Ok, juz teraz komprende mi po zmasowaniu kabelka z czujnika cisnienia oleju swiecil tylko OIL:
- napewno walniety czujnik cisnienia oleju
- obstawiam diode i zarowke z TEMP bo? jak sprawdzałem kostki to wylała mi sie woda z kabli... wiec moglo coś sie przepalic
Jak potwierdze wsio odezwe sie dzieki wielkie!  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 21:33, 03 Wrz 2013 |
 |
Od wody w instalacji 12V nic się nie spali - przynajmniej gdy nie ma elektroniki.
Sprawdź żarówkę, potem czy jest na niej plus po stacyjce.
Potem diodę i przewody od niej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Sob 13:41, 07 Wrz 2013 |
 |
ok znalazłem problem miałem rozłączony kabel który idzie do czujnika temp. po podłączeniu go i zmasowaniu kabla przy czujniku ciśnienia oleju odpalają mi się obie już teraz, wiec kupie czujnik i wymienie da rade go wymienić bez spuszczenia oleju? na zasadzie odkręcić zatkać i zakręcić?
przeleciałem również inne kable i znalazłem jeszcze jeden rozłączony który wg schematu idzie do zegarów do czegoś takiego co się zwie E-TA? was is das? podłączyłem i mam jakieś wrażenie ze motor lepiej pali, praktycznie od strzału ale to może być spowodowane temp silnika i otoczenia  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 16:41, 07 Wrz 2013 |
 |
Powinno się dać - zatkasz palcem itd.
E-TA to chyba Electronic Tachometer - obotomierz? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Sob 23:04, 07 Wrz 2013 |
 |
hmm może tak być ale dziwne ze bez tego podłączonego kabla obrotomierz tez działał...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 17:21, 08 Wrz 2013 |
 |
Potwierdzam - E-TA = obrotomierz.
Działał a nie powinien.
Dziwna sprawa.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Sob 23:58, 21 Wrz 2013 |
 |
czujnik wymieniony, bez problemu idzie wymienić nawet z olejem w silniku olej jest w miarę gesty wiec nie wypływa tak łatwo teraz ładnie świeca czerwienią kontrolki przed rozruchem a potem piknie gasną  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 14:19, 30 Wrz 2013 |
 |
Ok, cieszę się, że ok i mogłem co nieco Ci pomóc.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Pią 17:26, 03 Cze 2016 |
 |
odświeżam miałem długą przerwę z VX a z forum nie mówię ale za to mam córkę
Po zimowo-wiosennej przerwie naładowałem aku, pokręciłem chwile VX odpalił z tym, że kontrolka temp ciągle świeci, nie gaśnie po 10 min jazdy zgasły mi kierunkowskazy itd. okazało się, że poszedł bezpiecznik.
Moje pytanie czy uwalony czujnik temp. może zrobić takie zwarcie, że 10A bezpiecznik przepalił się? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 23:08, 03 Cze 2016 |
 |
Gratuluję córy. Sprawdź połączenie przewodów w okolicy lewej strony główki ramy pod plastikową osłoną. Wracając z mazur komuś się rozłączyło i też kontrolka się paliła mimo, że było wszystko ok. Jeśli się rozłączyło i tak latałeś to przewody mogły gdzieś dotknąć co mogło w sumie wywalić bezpiecznik. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|