Autor |
Wiadomość |
Rokk
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany:
Nie 13:14, 23 Mar 2014 |
 |
Przejrzałem sekcje elektryka i nie znalazłem więc zakładam nowy.
Mianowicie:
Po wiosennym przeglądzie i przeizolowaniu wiązki nie działa mi nautral
Da się bez tego żyć, w końcu lekko odpuszczając manetkę sprzęgła sprawdzę czy mam luz czy nie, ale jest to trochę niebezpieczne bo mogę się zagapić na mieście i będzie szlif lub dzwon, a wolał bym tego uniknąć.
Dodatkowo nie mogę odpalić na rozłożonej nóżce bocznej, a jak odpalę ze złożoną i ją rozłożę to mi gaśnie.
Jak to skorygować? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 21:32, 23 Mar 2014 |
 |
Z twojego opisu co do stopki to układ elektryczny widzi, że nie masz luzu a to wiąże się z tym, że na biegu przy rozłożonej stopce silnik zawsze zgaśnie.
Sprawdził bym, czy idzie sygnał bezpośrednio z czujnika neutrala - z lewej strony pod pokrywą sprzęgła się on mieści. Sprawdź kabelki idące z niego bo może to jest przyczyną że nie ma kontrolki luzu i zarazem gaśnie z rozłożoną stopką przy odpalaniu jak masz na luzie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Rokk
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany:
Nie 21:59, 23 Mar 2014 |
 |
Dzięki, sprawdze to jutro. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 13:10, 24 Mar 2014 |
 |
Przyjrzyj się jeszcze takiej małej kosteczce, która jest na przewodach w okolicy skrzynki bezpieczników - to dwie diody, którymi minus z wyłącznika przy stopce idzie na kontrolkę neutral i na przekaźnik "side-stand" (ten przekaźnik dopiero daje prąd na moduł, jest też zasilany minusem z wyłącznika przy nóżce). Może kosteczka wypadła?
Tutaj masz [link widoczny dla zalogowanych].
W razie czego pytaj. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Rokk
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany:
Śro 14:54, 26 Mar 2014 |
 |
Ekhm, pojebałem po całości
Symptomy:
1. brak kontrolki neutral
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
3. brak możliwości odpalenia bez sprzęgła (a widziałem na YouTube że sie daje normalnie)
4. po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "LOCK", załączają się pozycyjne i nie gasną, muszę mieć na zwykłym "OFF"
Jakieś sugestie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 16:25, 26 Mar 2014 |
 |
Mogę powiedzieć, żę pierwsze 2 punkty opisane były wcześniej natomiast kolejne 2 to:
ad.3 sprawdź czy nie masz czujnika przy sprzęgle - były wersje z czujnikiem i nie odpalisz jak nie wciśniesz sprzęgła (analogicznie jak w intruzach) - czujnik podobny do tego z hamulca z prawej strony
ad.4 za pozycją lock są światła postojowe. Jak przekręcisz kluczyk za daleko po pozycji Lock będą włączone światła i blokada. Sprawdź pomiędzy off a pozycją w której masz postojowe czy możesz wyciągnąć kluczyk. Jeśli tak to po prostu za mocno przekręcasz stacyjkę w kierunku Lock. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 0:37, 27 Mar 2014 |
 |
Rokk napisał: |
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
|
Czy to nie jest normalny objaw? Przy bocznej nóżce jest jakiś czujnik, który jak mi się wydaje uniemożliwia zapalenie z rozłożoną kosą. (u mnie jednak można tak odpalić, lecz myślałem, że to anomalia)  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 0:54, 27 Mar 2014 |
 |
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 10:06, 27 Mar 2014 |
 |
I tu właśnie potrzebny jest sygnał z czujnika Neutrala. Rokk weź miernik lub żaróweczkę z przewodami i sprawdź wg schematu co się dzieje. To nie jest trudne. Musisz ustalić czy masa z czujnika Neutrala dochodzi do wspomnianych diód i dalej do przekaźnika side-stand.
Zobacz w [link widoczny dla zalogowanych]. Wszystko jest tam dokładnie rozrysowane i opisane. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:26, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Rokk
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany:
Pon 10:38, 31 Mar 2014 |
 |
Veni, Vidi, Vxem!!
Wiosenne przepalanie poza dziką radością z jazdy dostarczyło niespodziewanych niespodziewajek.
Cała przedsezonowa regulacja tak poprawiła osiągi zastałego sprzętu, że dopiero wiatr uprzytomnił mi iż przekraczam 160km/h.
Podczas hamowania słyszałem delikatne trzaski, jakby zwarcia i nagle.... uruchomił się neutral, mogę odpalać na nóżce bocznej i wszystko jest cacy.
Podejrzewam że musiałem mieć na czujniku jakieś przepięcie. Dostał wiatru, temperatury i doszedł do siebie  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 14:29, 31 Mar 2014 |
 |
Nie wiem czy takie "samo uzdrowienie" jest powodem do radości, gdyż świadczy to o braku styku lub zaśniedziałych stykach, które chwilowo się "oczyściły" bo innego wyjścia nie widzę. Tym samym symptom może powrócić, więc jak masz chwilkę czasu i chcesz poznać lepiej VXa możesz przeczyścić układ elektryczny i sprawdzić jego połączenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 22:01, 09 Kwi 2014 |
 |
Ku potomności - na zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych], czyli dwie zintegrowane w jednej obudowie diody przez które płynie minus od czujnika neutral'a w skrzyni biegów (właściwie to czujnik jest pod lewą kapą na wałku wybieraka ). Trafia on do lampki N oraz do przekaźnika side-stand, a diody działają tutaj jako separator minusa z włącznika przy bocznej nóżce.
Od tych właśnie diód proponowałbym zacząć sprawdzanie w przypadku problemów opisanych w tym poście. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 22:01, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 23:06, 09 Maj 2014 |
 |
dis napisał: |
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto. |
Mam mały problemik - przy złożonej nóżce, po włączeniu biegu silnik gaśnie. Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 0:12, 10 Maj 2014 |
 |
Zyjon odczep przewody od stopki, zewrzyj i sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli będzie działało jest odpowiedź gdzie jest przyczyna. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 12:11, 12 Maj 2014 |
 |
|
 |
 |
|