|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 22:21, 01 Sie 2023 |
|
Witajcie Koledzy,
Czy mierzył ktoś z Was napięcia przewodów dochodzących do cewek?
Pytam ponieważ mierzyłem wczoraj w swoim Vxie i była taka sytuacja, że na lewej cewce było 7,8V a na prawej 12V. Dzisiaj powtórzyłem pomiar i na lewej było 0V a na prawej tak jak wczoraj 12V.
Wytłumaczcie mi proszę o co z tym chodzi. Ręczne pokręcenie wałem nic nie zmienia.
Pomierzyłem oporność kabli i wszysko jest ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 21:00, 02 Sie 2023 |
|
Cewki dostają plus po KILL SWITCH'u. Natomiast minus przychodzi z modułu zapłonowego. I ten właśnie minus "ładuje" cewkę energią, a gdy zostaje odcięty następuje przeskok iskry.
Gdy silnik nie pracuje i nie są generowane impulsy z czujnika położenia wału pomiar napięcia na wejściu cewki nic nie da, bo moduł zapłonowy nie jest wtedy w stanie pracy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 21:58, 02 Sie 2023 |
|
griba napisał: |
Cewki dostają plus po KILL SWITCH'u. Natomiast minus przychodzi z modułu zapłonowego. I ten właśnie minus "ładuje" cewkę energią, a gdy zostaje odcięty następuje przeskok iskry.
Gdy silnik nie pracuje i nie są generowane impulsy z czujnika położenia wału pomiar napięcia na wejściu cewki nic nie da, bo moduł zapłonowy nie jest wtedy w stanie pracy. |
Cześć Griba,
Przyznam szczerze, że bardzo liczyłem na Twoją odpowiedź . Wielkie dzięki. To co napisałeś do mnie dotarło. Skoro cewki dostają napięcie po kill switchu to do obu cewek powinno dochodzić 12V czy niekoniecznie bo na jednej nie ma minusa z modułu?
To norma czy mam uwalony moduł? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 22:54, 02 Sie 2023 |
|
Teraz sobie uświadomiłem, że w moim Vx z 96 roku chyba tak nie jest, że plus wychodzi z kill switcha bo wychodzi przewód pomarańczowo biały do obu cewek z modułu. Dodam, że ja mam moduł 45C40 (małe piny i na dużej kostce 6 kabli a nie 4 jak w popularnych 45C00). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 13:16, 03 Sie 2023 |
|
Tak powinno dochodzić +12V. Tylko sprawdzaj je względem minusa z akumulatora.
Dziwne, jeśli inaczej to rozwiązali w tym innym module. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|