Autor |
Wiadomość |
jumadawid
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:09, 28 Kwi 2012 |
|
Witam wszystkich. Mam spory problem po zimowej dlubaninie Suzi pali na jeden cylinder na 1 baniaku nie ma iskry ;/ z to na tylnym cylindrze powalila by slonia. Przepinalem cewki na "zdrowy" baniak obydwie ladnie daja przekladalem swiece. Kumpel sprawdzal instalacje miernikiem kiedy wpiol sie w przewody idace do cewki z przedniego niedzialajacego baniaka zaiwazyl ze napiecie pojawia sie juz po przekreceniu stacyjki natomiast na "zdrowym" baniaku dopiero po walnieciu z rozrusznika. Znajomy twierdzi ze to wina moulu zaplonowego gdyz ten blednie podaje sygnal i ciagle daje napiecie na cewke ktora w odpowiednim momecie nie ma dosc sily aby dac iskre . Jesli popelniam jakas herezje to z gory przepraszam nie bardzo sie znam na kabelkach;) i teraz pytanie czy kolega ma racje i rozgladac sie za modulem ? czy moze sa tam jeszcze jakies kondensatory poza nim ktore mogly uledz awari ? nadmienie rowniez ze modol byl juz kiedys regenerowany. jesli to mialo by jakies znaczeniedodam ze wymieniana byla uszczelka na felernym baniaku ( osobiscieuwazam ze to nie ma nic wspolnego bo gdybym zle ustawil lncuszek to po 1 juz bym o tym wiedzial ;p a po 2 iskra byla by dawana tylko w zlym momecie ) jesli mozna prosic o jakas pomoc w tym temacie pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 16:24, 28 Kwi 2012 |
|
Po pierwsze warto napisać skąd jesteś. Pozwoli to w przypadku takich podejrzeń i chęci sprawdzenia np. na innym module zwrócić się do kogoś z okolicy czy mógłby podjechać i sprawdzić na drugim module sprawnym. Jest to o tyle proste w przypadku twoich podejrzeń, że zmiana modułu to wypięcie 2 wtyczek i przełożenia go więc nie zajmuje wiele czasu i nie potrzeba żadnych narzędzi. Moim zdaniem także może to być moduł ale głowy nie dam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jumadawid
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:39, 28 Kwi 2012 |
|
Dzieki za podpowiedz z tym adresem wiec tak motocykl stoi w rzeszowie gdyby ktos byl chetny pomoc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jumadawid
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:43, 29 Kwi 2012 |
|
No to jak Panowie wpadl komus do glowy jakis pomysl jeszcze jak ten pomysl ugrysc ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 21:50, 29 Kwi 2012 |
|
Ja niestety jestem za daleko by to sprawdzić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 17:11, 02 Maj 2012 |
|
Hej!
Jumadawid - na cewce cały czas ma być plus, a moduł daje minusy na podstawie sygnałów z czujnika przy alternatorze.
Być może walnął tranzystor, przez który moduł steruje cewką. Jeżeli moduł był regenerowany może był on już wymieniany.
Rozbierz moduł i zobacz co tam masz. Zrób zdjęcia i zapodaj. Może wystarczy wymienić ten tranzystor. Spróbuję podpowiedzieć co wstawić i jak podłączyć jak podasz co masz tam teraz.
Schemat masz tutaj > [link widoczny dla zalogowanych] s. 7-5.
Widać tranzystory, które sterują cewkami.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Motokiko
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:40, 04 Maj 2012 |
|
Witam
Suzuki jumy stoi u mnie. Mam fotkę modułu rozebranego. Ten schemat posiadam ale nie jestem na tyle biegły żeby skumać ten moduł
Oto fotka:
[img][/img]
(zdjęcie pojawi się tu niebawem, niestety mój net zbytnio zamula i nie mogę załadować fotki)
Wg mnie coś jest nie tak z modułem. Na włączonym zapłonie po odpięciu cewek i wpięciu tam miernika na "dobrym" baniaku nie ma napięcia, pojawia się dopiero gdy kręcę rozrusznikiem. Na "zepsutym" jest cały czas. Prosiłbym o dokładne opisanie co przelutować na module i parametry elementów które muszę kupić. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić i jak to proszę pisać.
Pozdrawiam
Motokiko |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 12:00, 05 Maj 2012 |
|
Wyślij mi mail na priv. Podam swój - podeślesz fotkę i obczaimy co masz sprawdzić i wymienić.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jumadawid
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 7:25, 06 Maj 2012 |
|
Jak wskazuje temat pod tym linkiem kryje sie fota odmotokiko [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli link komuś nie działa to tu jest poprawny:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gregor
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW
|
Wysłany:
Czw 17:23, 07 Mar 2013 |
|
No to odświerzam VX trafił jednak do warsztatu na regulację gaźników, jednak nic to nie dało, cały czas łapie zawiechę od 4,5 - 5 tyś. pod obciążeniem.
Mechanik obstawia na moduł, że przy takiej częstotliwości impulsów coś krzaczy, ale pewności nie ma. Co myślicie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 19:56, 07 Mar 2013 |
|
Gregor znajdź kogoś w okolicy i pożycz sprawny moduł by sprawdzić i go ewentualnie wykluczyć. Ja ostatnio użyczałem swój Baltonie i też sprawdzaliśmy czy jest ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 20:06, 07 Mar 2013 |
|
Przewody WN i fajki oraz świece są ok?
Pozdrawiam.
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gregor
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW
|
Wysłany:
Czw 22:58, 07 Mar 2013 |
|
A jest na forum ktoś z mazowieckiego??? Szkoda że nie ma jakiejś mapki, gdzie wszyscy mogliby wrzucać swoje lokalizacje
Fajki i świece wydają się być ok. Dziwne jest tylko to, że dzieje się tak tylko podczas jazdy, na pusto jest ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:33, 07 Mar 2013 |
|
Jak pod obciążeniem nie daje rady to może coś z paliwem.
Za mała wydajność pompy = uszkodzona membrana lub słabe podciśnienie?
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gregor
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW
|
Wysłany:
Pią 9:18, 08 Mar 2013 |
|
Problem leży po stronie zapłonu, nie paliwa. Zastanawiam się nad trzema rzeczami:
1. Jak bardzo moduły są awaryjne?
2. Czy możliwe jest że kable lub cewki WN zakłucają np sygnał dochodzący z czujnika do modułu?
3. Może nie chodzi o obciążenie, tylko np drgania podczas jazdy powyżej 4,5 / 5 tys i jakiś kabel dostaje przebicia, np od stopki bocznej? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|