Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 13:04, 26 Lip 2010 |
|
Zastanawiam się na dołożeniem awaryjnych. Elektryka to banał ale gdzie tu dołożyć przełącznik co by był pod ręką podczas jazdy i jaki przełącznik...
Manetkę lewą rozbierałem - mało miejsca.
Przycisk mrugnięcia (którego nie używam) byłby ok gdyby był stabilny.
Może macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 0:25, 30 Lip 2010 |
|
Aż tak czesto się tobie psuje że potrzebujesz awaryjnych??
A tak swoją drogą podłączenie jak wspomniałeś to nie problem ale miejsca na kierownicy ani z prawej ani z lewej nie ma by sięgnąć trzymając rękę na manetce. Jedyne rozwiązanie to bardziej wewnątrz kierownicy jeśli chcesz na niej bo oczywiście można tez w innych miejscach umieścić włącznik. Można też spróbować zaadaptować przełączniki z innej maszyny która owe awaryjne posiada seryjnie tylko wtedy trochę przewodami trzeba się w nowym przełączniku pobawić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 23:46, 30 Lip 2010 |
|
Obym nie musiał z nich korzystać z powodu awarii - miałem jednak inne sytuację, że by się przydały.
No i do dziękowania lewo / prawo jakoś tak mi się nie widzi.
Będę adaptował przycisk mrugnięcia, jest astabilny, ale dam radę prosty układ sklecić.
Ale to w wolnej chwili - na razie na warsztacie mam cztery kółka...
OT: Orientujesz się może jaką wydajność ma alternator VX - kiedyś pytałem, ale nikt nie wiedział, a nie mogę w manualach znaleźć.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 22:55, 31 Lip 2010 |
|
W necie znalazłem że alternator ma 330W.
Przód żarówka 55/60W, postojówka 5W, kierunki 2X21W (licząc tylko na 1 stronę), tył 5W stop 21W, oświetlenie blachy 5W, oświetlenie zegarów i wskaźniki ok 12W w sumie.
W sumie to co wymieniłem daje jakieś 150W poboru ale jeszcze trochę potrzeba na ładowanie i zapłon więc licząc nawet ok 50-100W na te elementy to pozostaje spory nadmiar prądu do rozdysponowania |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 0:49, 26 Mar 2011 |
|
Witam!
Temat świateł awaryjnych mogę uznać za ogarnięty.
Manual dla chętnych:
[link widoczny dla zalogowanych]
Inne rozwiązania możliwe - to przykładowe, dla mnie było łatwe i mało inwazyjne. Np. zwieranie obwodów na standardowym przerywaczu przez diody itp. do dla mnie fuszerka.
A - i nie pisać mi tutaj, że światła awaryjne w VX się nie przydają.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 15:32, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Sob 18:12, 26 Mar 2011 |
|
Rany ilu tutaj zdolnych ludzi GOOD JOB!!!!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Sob 19:10, 26 Mar 2011 |
|
czarny napisał: |
Rany ilu tutaj zdolnych ludzi GOOD JOB!!!!! |
Nie wiem czy zauważyłeś , że większość to z trójmiasta.
Pozdrawiam "czarny" Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Sob 20:54, 26 Mar 2011 |
|
Yyyyy... nie. No na pewno mnie nie liczysz raczej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 11:32, 27 Mar 2011 |
|
czarny napisał: |
Yyyyy... nie. No na pewno mnie nie liczysz raczej |
No jak nie jak tak .
W każdym z nas jest coś czego niema w inny człowieku.
Pozdrawiam i szerokości życzę Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez STEFAN dnia Nie 11:33, 27 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Nie 17:16, 27 Mar 2011 |
|
Forumowy guru filozofii True true. Ale akurat ja do zdolnych mechanicznie z Trójmiasta to się raczej nie zaliczam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 17:42, 27 Mar 2011 |
|
Nie martw się Czarny - myślę, że możesz liczyć na jakie takie wsparcie.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 19:21, 27 Mar 2011 |
|
griba napisał: |
Nie martw się Czarny - myślę, że możesz liczyć na jakie takie wsparcie.
Pozdrawiam,
Griba |
I tak trzymaj "griba".
"czarny" tylko Ci pozazdrościć tak wspaniałych i chętnych niesienia pomocy kolegów z tego trójmiasta.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pumex
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:25, 27 Mar 2011 |
|
Griba . Fajny kawałek roboty. W moim VX wymieniłem żaróweczki kontrolek na diody.
I tak myślę co by tu jeszcze udoskonalić??? Myślałem o wyświetlaczu biegów, zresztą tema poruszany na forum. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 12:11, 28 Mar 2011 |
|
Witajcie!
Miło mi słyszeć, że robota się podoba. Dorzuciłem jeszcze fotki z działania świateł oraz zbliżenie manetki z przewodami.
***
Stefan - co do pomagania na tym forum - coś mi się wydaje, że razem z DIS jesteście niedoścignionymi wzorami.
***
Pumex - moim zdaniem w VX wiele się już nie udoskonali.
Może coś w kwestii oświetlenia drogi - DIS podejmował już jakieś działania.
Light bary takie jak tu (GS 1100G) byłby całkiem fajne - [link widoczny dla zalogowanych] - ale nie rozwiązują problemu świateł mijania. (Taki GS to też byłby fajny. )
Wyświetlacz biegów jak najbardziej - ale ja za leniwy jestem, żeby zamontować.
Może poprawa bezpieczeństwa:
Dodatkowy sygnał - żeby dwa głośne były... Dodatkowe światło stop na kufrze...
Lub bajery:
Alarm... Odpalanie z pilota....
To wszystko proste przeróbki, ale czy zawsze mają sens?
***
Ja jeszcze szukam maskownic mocowania bagażnika (oryginalna rączka zdjęta i są "dziury") i na tym chyba zakończę modyfikację.
***
A kiedy do trójmiasta się wybierasz?
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pumex
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:21, 28 Mar 2011 |
|
Witam.
Czekam na cieplejsze dni i z pewnością pojawię się w trójmieście. Mam wiele pytań i z chęcią pogadam z ludźmi znającymi tematykę VX-ów.
W Tczewie jest tylko jedna taka maszyna , moja...
I w ten sposób pozostaje mi to forum ,jako najlepsze źródło informacji. Wspaniała sprawa . Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|