FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kupię VX'a dobrego i taniego... :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Wto 20:43, 23 Kwi 2013 Powrót do góry

Dzięki za rady... W pierwszej chwili też myślałem, że jeden gar nie chodzi, ale strumień spalin wydobywał się z obu kominów równo (przystawiłem rękę w okolice obu tłumików). Wykonam jeszcze ww. test, ale w sumie doszedłem do wniosku, że bez przeglądu- nie ma jazdy. Dlatego wieczorkami zamierzam zabrać się za robotę. Pewnie jutro postawię VX'a na centralnej i troszkę go porozbieram. Na warsztat pójdzie przednie zawieszenie, regulacja zaworów, czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników, przegląd, czyszczenie i odpowietrzenie hamulców i czyszczenie czego się da jak już będzie porozbierane... Trochę sobie już poczytałem manuale, ale pewnie będę miał do Was wiele pytań. Jeśli uda mi się wszystko poskładać do kupy przez tydzień i przekonam żonę ( a idzie mi ciężko póki co), to wpadłbym odświeżoną Suzi na jeden dzień na zlot... Jeśli nie zdążę się uporać- to niestety w tym roku nic z tego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:09, 23 Kwi 2013 Powrót do góry

Mcteusz - pod spodem jest łącznik wydechów i zawsze spaliny będą lecieć.

Zajrzyj do działu "Zrób to sam". Masz tam sporo manuali.

Powinieneś zacząć od kontroli luzu zaworowego > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-zaworow-by-griba,1720.html.

A następnie czeka Cię synchronizacja gaźników > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/synchronizacja-gaznikow,1677.html

Przydałoby się też sprawdzić i podregulować skład mieszanki > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-skladu-mieszanki-by-griba,1803.html

No i wypadałoby też skontrolować naciąg linki sprzęgła.

Dzięki tym pracą przygotowującym motocykl do eksploatacji zapoznasz się też wstępnie z konstrukcją VX.

Wymień również olej i jego filtr oraz przeczyść filtr siatkowy "smoka" - jeśli nie jesteś pewny czy poprzedni właściciel to zrobił > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/jak-nie-ubrudzic-sie-zmieniajac-olej-i-wyczyscic-filtr-smoka,1999.html

Szukaj informacji we wspomnianym dziale - ja podałem linki do manuali, które kiedyś sam tam zamieściłem. Jest tam jeszcze znacznie więcej ciekawych informacji, opisów i zdjęć.

Natomiast oryginalną książkę serwisową pobierzesz stad > [link widoczny dla zalogowanych]

To przydatna lektura na początek przygody z VX. Wink

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 21:25, 23 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 0:08, 24 Kwi 2013 Powrót do góry

Co do objawów mogę potwierdzić przypuszczenia Griby z tym, że u mnie świece po zalaniu padały (głównie NGK) tzn. następowało na nich przebicie. Jeżeli nie wymieniałeś świec zrób też to podczas serwisu. Mi jak padała świeca mocy nie miał i jechać prawie nie szło i nie zalecam. Jak podmienisz świece i odpali ok to masz przyczynę i nie trzeba się martwić co najwyżej wozić zapasowe z kluczem i podregulować gaźniki by się takie coś nie zdarzało (w tym regulacja ssania)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Śro 8:59, 24 Kwi 2013 Powrót do góry

Dziękuję za rady. Od tego zacznę sprawdzanie.
Ale mój osobisty serwis i tak go nie ominie. Z działu zrób to sam, już wcześniej pobrałem dzieła dotyczące zaworów i synchronizacji, ale z oryginalną książką serwisową to można przecież zrobić wszystko. Dzięki Griba... Smile
Prawdopodobnie będę musiał kupić wakuometry. Trochę czytałem na forum, że w tych najtańszych wskazówka biega, ale nie chciałbym w nie za dużo inwestować. Takie wystarczą:
[link widoczny dla zalogowanych]
?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 9:40, 24 Kwi 2013 Powrót do góry

Ja mam takie. Jak dobrze zdławisz na przewodach i ewentualnie wlejesz trochę oleju do środka to wskazania są stabilne. Ja tak robię. Olej wlewam podnosząc szkiełko. Są one dobre jak gaźniki są mocno rozjechane bo w przeciwieństwie do u-rurki nie wciągnie tobie cieczy niezależnie od tłumienia. Ja dodatkowo sprawdzam później u-rurką czy jest wszystko jak powinno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 12:22, 24 Kwi 2013 Powrót do góry

Dysze w zwykłych wakuometrach możesz zrobić z cienkich igieł od strzykawki. Wtedy wskazówki też nie powinny pulsować.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 17:53, 24 Kwi 2013 Powrót do góry

Najmniejsze igły z apteki są za duże i drgania tak czy siak są. Trzeba je jeszcze zacisnąć ale tak by chociaż mały przekrój był.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Śro 20:51, 24 Kwi 2013 Powrót do góry

Dis już wie... Reszta nie... więc się "pochwalę". Test doktora Griby wyszedł pozytywnie- tylny gar nie chodzi. Niestety nie miałem pod ręką klucza 18, a sklepy już mi pozamykali... Wrócę do tematu jak kupię klucz do świec, bo 2 walizeczki zajefajnych kompletów kluczy nie poradziły... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 23:52, 24 Kwi 2013 Powrót do góry

Będzie Ci potrzebny klucz rurkowy, w razie czego kupuj dłuższy i obetnij ile trzeba.

Gdzieś tam nawet wymiary kiedyś podawałem.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Czw 19:53, 25 Kwi 2013 Powrót do góry

Suzi naprawiona... Very Happy
Musiałem kupić cały komplet kluczy rurkowych, bo pojedynczo nie znalazłem w żadnym sklepie w mojej metropolii. Klucz obciąłem bo nie dało rady go włożyć w gniazdo. Obie świece mam czarne i niekoniecznie wyglądają na nowe. Ale nowe będą jutro. Z tym, że włożę je chyba dopiero po regulacji. W każdym bądź razie VXowi wróciła moc po przeczyszczeniu szczotką drucianą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maciej792




Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow

PostWysłany: Pią 11:02, 03 Maj 2013 Powrót do góry

Panowie ,ja sprzedałem. Dziękuję za 3 lata współpracy i pomocy a w szczególności dla Dis-a, uważam, że bez niego to forum nie miało by takiej postaci jak obecnie-wielki szacunek dla Ciebie za trud jaki wnosisz w utrzymanie elity motocykli jakimi są VX .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Pią 14:28, 03 Maj 2013 Powrót do góry

Gratulacje. Pochwal się chociaż na co zamieniłeś...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin