Autor |
Wiadomość |
mcteusz
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany:
Wto 20:43, 23 Kwi 2013 |
|
Dzięki za rady... W pierwszej chwili też myślałem, że jeden gar nie chodzi, ale strumień spalin wydobywał się z obu kominów równo (przystawiłem rękę w okolice obu tłumików). Wykonam jeszcze ww. test, ale w sumie doszedłem do wniosku, że bez przeglądu- nie ma jazdy. Dlatego wieczorkami zamierzam zabrać się za robotę. Pewnie jutro postawię VX'a na centralnej i troszkę go porozbieram. Na warsztat pójdzie przednie zawieszenie, regulacja zaworów, czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników, przegląd, czyszczenie i odpowietrzenie hamulców i czyszczenie czego się da jak już będzie porozbierane... Trochę sobie już poczytałem manuale, ale pewnie będę miał do Was wiele pytań. Jeśli uda mi się wszystko poskładać do kupy przez tydzień i przekonam żonę ( a idzie mi ciężko póki co), to wpadłbym odświeżoną Suzi na jeden dzień na zlot... Jeśli nie zdążę się uporać- to niestety w tym roku nic z tego... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 21:09, 23 Kwi 2013 |
|
Mcteusz - pod spodem jest łącznik wydechów i zawsze spaliny będą lecieć.
Zajrzyj do działu "Zrób to sam". Masz tam sporo manuali.
Powinieneś zacząć od kontroli luzu zaworowego > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-zaworow-by-griba,1720.html.
A następnie czeka Cię synchronizacja gaźników > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/synchronizacja-gaznikow,1677.html
Przydałoby się też sprawdzić i podregulować skład mieszanki > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-skladu-mieszanki-by-griba,1803.html
No i wypadałoby też skontrolować naciąg linki sprzęgła.
Dzięki tym pracą przygotowującym motocykl do eksploatacji zapoznasz się też wstępnie z konstrukcją VX.
Wymień również olej i jego filtr oraz przeczyść filtr siatkowy "smoka" - jeśli nie jesteś pewny czy poprzedni właściciel to zrobił > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/jak-nie-ubrudzic-sie-zmieniajac-olej-i-wyczyscic-filtr-smoka,1999.html
Szukaj informacji we wspomnianym dziale - ja podałem linki do manuali, które kiedyś sam tam zamieściłem. Jest tam jeszcze znacznie więcej ciekawych informacji, opisów i zdjęć.
Natomiast oryginalną książkę serwisową pobierzesz stad > [link widoczny dla zalogowanych]
To przydatna lektura na początek przygody z VX.
Pozdrowienia,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 21:25, 23 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 0:08, 24 Kwi 2013 |
|
Co do objawów mogę potwierdzić przypuszczenia Griby z tym, że u mnie świece po zalaniu padały (głównie NGK) tzn. następowało na nich przebicie. Jeżeli nie wymieniałeś świec zrób też to podczas serwisu. Mi jak padała świeca mocy nie miał i jechać prawie nie szło i nie zalecam. Jak podmienisz świece i odpali ok to masz przyczynę i nie trzeba się martwić co najwyżej wozić zapasowe z kluczem i podregulować gaźniki by się takie coś nie zdarzało (w tym regulacja ssania) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mcteusz
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany:
Śro 8:59, 24 Kwi 2013 |
|
Dziękuję za rady. Od tego zacznę sprawdzanie.
Ale mój osobisty serwis i tak go nie ominie. Z działu zrób to sam, już wcześniej pobrałem dzieła dotyczące zaworów i synchronizacji, ale z oryginalną książką serwisową to można przecież zrobić wszystko. Dzięki Griba...
Prawdopodobnie będę musiał kupić wakuometry. Trochę czytałem na forum, że w tych najtańszych wskazówka biega, ale nie chciałbym w nie za dużo inwestować. Takie wystarczą:
[link widoczny dla zalogowanych]
? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 9:40, 24 Kwi 2013 |
|
Ja mam takie. Jak dobrze zdławisz na przewodach i ewentualnie wlejesz trochę oleju do środka to wskazania są stabilne. Ja tak robię. Olej wlewam podnosząc szkiełko. Są one dobre jak gaźniki są mocno rozjechane bo w przeciwieństwie do u-rurki nie wciągnie tobie cieczy niezależnie od tłumienia. Ja dodatkowo sprawdzam później u-rurką czy jest wszystko jak powinno. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 12:22, 24 Kwi 2013 |
|
Dysze w zwykłych wakuometrach możesz zrobić z cienkich igieł od strzykawki. Wtedy wskazówki też nie powinny pulsować.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 17:53, 24 Kwi 2013 |
|
Najmniejsze igły z apteki są za duże i drgania tak czy siak są. Trzeba je jeszcze zacisnąć ale tak by chociaż mały przekrój był. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mcteusz
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany:
Śro 20:51, 24 Kwi 2013 |
|
Dis już wie... Reszta nie... więc się "pochwalę". Test doktora Griby wyszedł pozytywnie- tylny gar nie chodzi. Niestety nie miałem pod ręką klucza 18, a sklepy już mi pozamykali... Wrócę do tematu jak kupię klucz do świec, bo 2 walizeczki zajefajnych kompletów kluczy nie poradziły... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 23:52, 24 Kwi 2013 |
|
Będzie Ci potrzebny klucz rurkowy, w razie czego kupuj dłuższy i obetnij ile trzeba.
Gdzieś tam nawet wymiary kiedyś podawałem.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mcteusz
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany:
Czw 19:53, 25 Kwi 2013 |
|
Suzi naprawiona...
Musiałem kupić cały komplet kluczy rurkowych, bo pojedynczo nie znalazłem w żadnym sklepie w mojej metropolii. Klucz obciąłem bo nie dało rady go włożyć w gniazdo. Obie świece mam czarne i niekoniecznie wyglądają na nowe. Ale nowe będą jutro. Z tym, że włożę je chyba dopiero po regulacji. W każdym bądź razie VXowi wróciła moc po przeczyszczeniu szczotką drucianą... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
maciej792
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow
|
Wysłany:
Pią 11:02, 03 Maj 2013 |
|
Panowie ,ja sprzedałem. Dziękuję za 3 lata współpracy i pomocy a w szczególności dla Dis-a, uważam, że bez niego to forum nie miało by takiej postaci jak obecnie-wielki szacunek dla Ciebie za trud jaki wnosisz w utrzymanie elity motocykli jakimi są VX . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mcteusz
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany:
Pią 14:28, 03 Maj 2013 |
|
Gratulacje. Pochwal się chociaż na co zamieniłeś... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|