FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kupię VX'a dobrego i taniego... :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Śro 9:28, 17 Kwi 2013 Powrót do góry

zyski napisał:
mcteusz napisał:
Dobra Panowie... VX już jest... Smile


Gratulacje !!! Very Happy
Na zlot masz dość niedaleko więc przyjedź koniecznie chociaż się pokazać. Sprawdzimy jak nam to wróżenie wyszło... Very Happy
Chciałbym niesamowicie, ale nie mogę obiecać, że się uda... Przy VX'ie jest trochę pracy żeby puścić go w trasę. Same zawieszenie z przodu i hamulec do zrobienia żebym w ogóle mógł zrobić przegląd i go zarejestrować... A moja żona i tak już wygląda na zazdrosną... Rolling Eyes
Chociaż kto wie- gdybym jeszcze dziś zamówił części to przez weekend może bym to ogarnął i w przyszłym tygodniu mógł zarejestrować...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 16:33, 17 Kwi 2013 Powrót do góry

Na przeglądzie nie sprawdzają ani hamulców ani zawieszenia. Sprawdzą ci numer ramy, światła, sygnał dźwiękowy i może spaliny. Hałas co najwyżej na ucho ale do naszych maszyn ciężko w tej kwestii akurat się przyczepić.

Hamulców i zawieszenia nie sprawdzają bo musieli by używać rolek samochodowych (tych co mają oddzielne stanowisko dla motocykli to w kraju można zapewne policzyć w dziesiątkach najwyżej). Z rolek samochodowych nie korzystają z 2 względów:
1- musieliby utrzymać maszynę i przy szarpnięciach i hamowaniu nie wyłożyć się z maszyną na bok lub co gorsza do kanału (nikt nie ryzykuje)
2- aby maszyna do sprawdzenia zawieszenia wystartowała musi być odpowiednio duży nacisk, którego motocykl nie jest w stanie zapewnić (no może maszyny pod pół tony to tak).

Ja znajomego poprosiłem o sprawdzenie zawieszenia (nie poszło) i hamulców (ja trzymałem maszynę i byłem za nią odpowiedzialny). Hamulce jak mówił w miarę ok bo nie miał nawet informacji jakie wartości powinny być uzyskiwane.

W związku z tym sprawdź czy masz światła, klakson i czy nie kopci z kominów. Jak wszystko ok śmiało jedziesz na przegląd i przejdziesz go.

Zawieszenie z przodu to 2h spokojnej roboty dla zaznajomionego i jakieś 3-4h dla osoby robiącej to 1 raz więc nie trwa to długo. Co do hamulca nie wiem co musisz w nim robić jednak jak by nie patrzeć jest to ważny element i trzeba to zrobić dobrze.


Mogę więc pogratulować nowemu nabywcy VXa i zaprosić abyś chociaż na 1 dzień wpadł na zlot byśmy mogli cię osobiście poznać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 18:19, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

I ja się dołączam do listy gratulacyjnej - mimo wcześniejszego sceptycyzmu - oby Ci dobrze nowy nabytek służył, a współpraca układała się bezawaryjnie. Wink

W razie czego wiesz już gdzie pytać o techniczne.

Co do BT to zdarzyło się raz, że facet kazał ruszyć i zahamować - to było takie sprawdzanie na oko, czy hamulec jest. I spaliny nawet badał. A teraz to nie wiem bo nie jeżdżę już na tą stację...

W innych miejscach to faktycznie tylko nr ramy i światła, klakson sprawdzą. I tyle.

Z wyciekiem z lag można jeździć, jak mały jest, o ile olej jeszcze jest w miarę równo - bo na zakrętach może być słabo. Więc bez szaleństwa.

Ciśnij z tymi poprawkami i dasz radę. W zeszłym roku silnik skończyłem składać chyba 4 dni przed zlotem - a jechaliśmy potem całą PL, więc był stres, ale szanse zawsze jakieś są.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 21:22, 23 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 18:35, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

W podobnej sytuacji jak Griba będęteraz ja z tym, ze będę miał pewnie kilka dni więcej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:04, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

No wiem, wiem, trzymam kciuki za powodzenie akcji. Wink

A jak stan prac DIS? Silnik w ramie?

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 19:40, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

Silnik już niemal w całości - chcę wyregulować zawory zanim wsadzę silnik. Odebrałem dziś elementy nadwozia od lakiernika i kolor jest IDEALNY Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:47, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

To git!

OT > Jak ustawiłem zawory na wyjętym niecały rok temu na luźną dyszkę to póki co do dziś trzyma ładnie (prawie 9 kkm).

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 19:51, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

Co znaczy luźną dyszkę? Ja mam nowe wszystkie śruby regulacyjne (nakrętki kontrujące stare) i w sumie dobrze bo o ile same zawory nie wyglądają na wyrobione (ich powierzchnie) o tyle te śruby były bardzo nierównomiernie zużyte i przez to na bank ciężko się regulowało zawory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 20:16, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

Luźna dyszka = 0,1 i szczelinomierz wchodzi w miarę gładko, z lekkim oporem.

Ciasne 0,1 - też wciśniesz szczelinomierz ale z dużym trudem, można uszkodzić listek.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maciej792




Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow

PostWysłany: Czw 20:22, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

Ja odpaliłem dzisiaj VX, nono 5 mc nieprzepalany i ruszył za 3 przekreceniem a akumulator praktycznie padnięty ,no i żaden dymek z rury nie poszedł,jestem zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 21:45, 18 Kwi 2013 Powrót do góry

No to ładny wynik.

Zwykle problemem jest to, że z gaźników odparowuje paliwo przy dłuższym postoju.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Pią 7:16, 19 Kwi 2013 Powrót do góry

Dziękuję koledzy. Tylny hamulec już znalazłem. Jeszcze go konkretnie odpowietrzę i myślę, że będzie gitara. Dziś spróbuję moto zarejestrować...
Garnuszek już mam. Na razie kupiłem LS2. Później kupię sobie zgodnie z planem Nolana, a ten zostanie dla okazjonalnego pasażera...
Muszę się wyposażyć jeszcze w jakieś odzienie, bo w jeansach nie za specjalnie się jeździ...
A już mam jedno pytanie co do wiatraka chłodnicy: po jakim czasie jazdy w obecnych temperaturach powinien się włączyć? Na razie przejechałem tylko kilka km, ale jeszcze nie zauważyłem żeby się kręcił...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 13:35, 19 Kwi 2013 Powrót do góry

Przy kilku km w obecnej temperaturze się nie załączy jeśli cały układ jest sprawny. Te wentylatory rzadko się załączają bo chłodnica jest spora a ożebrowanie cylindrów jeszcze ją wspomaga. Wentylator załącza się po jakiś 15-20 minutach na postoju od momentu odpalenia może ciut dłużej. Jak nie jesteś pewien i masz wątpliwości czy układ działa postaw maszynę w pionie i odpal na trochę. Jeżeli nie chcesz by maszyna tyle stała bezczynnie to taki sam test wykonaj po jeździe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Wto 19:50, 23 Kwi 2013 Powrót do góry

No i chyba popsułem swoją Suzi... Kurcze, zbieram się do roboty zawieszenia z przodu, a tu dzisiaj nowe kwiatki... Odpaliłem, przyjechałem 2km na obiad, po godzinie wyszedłem i odpaliłem. Bez ssania zgasła więc troszkę odkręciłem ssanie i odpaliłem ponownie. Po chwili Suzi "prychnęła" 2 razy (chyba lewym tłumikiem). Wsiadłem i pojechałem, ale maszyna jest jakaś słaba. Przy szybkim odkręceniu manetki na luzie gaśnie, a w jeździe totalny brak mocy (bo chyba jeszcze nie zdążyłem się przyzwyczaić do tego przyspieszenia) jakby ją coś trzymało... Trochę tak jakby jakieś lewe powietrze dostała... Podpowiedzcie od czego zacząć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 20:19, 23 Kwi 2013 Powrót do góry

Mogły się po prostu świece zalać i - być może - chodzi Ci na 1 cylindrze.

Zimny silnik przetestuj następująco - odpalasz na ssaniu i kładziesz dłonie na kolankach. Sprawdzasz czy oba się rozgrzewają równomiernie. Będziesz wiedział czy oba cylindry załapały.

Jeżeli to będzie zalana świeca, wykręć obie, pokręć trochę rozrusznikiem z otwartą manetką, świecę przeczyść z wyczuciem druciakiem, jeśli mokra można podsuszyć zapalniczką, i wtedy próbuj odpalić.

Może też - jak chodził na jednym cylindrze trochę czasu - być podlany filtr paliwa - zwykle z tylnym coś takiego się dzieje. W tej temperaturze powinien sam wyschnąć.

To jedyne co w tej chwili przychodzi mi do głowy.

Daj znać co ustaliłeś tym testem.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 20:22, 23 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin