Autor |
Wiadomość |
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Nie 19:24, 11 Mar 2012 |
|
Maszyna gotowa do sezomu uporalem sie z nia w tydzien najgorszy byl ten syf w baku.Mam jeszcze jeden problem nie kreci sie obrotomierz jak go orzywic czy jest to jakas glupota czy cos powaznego. Nawet nie dyga nic. Dzieki za porady . Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 20:36, 11 Mar 2012 |
|
Hej!
Zacząłbym od sprawdzenia przewodów, zasilania. Jeżeli potrzebujesz schemat podaj maila na priv.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 20:45, 11 Mar 2012 |
|
Popieram przedmówcę. Obrotomierz jest elektroniczny a nie mechaniczny co może oznaczać, że np. przewody nie stykają. Sprawdziłbym połączenia z tyłu obrotomierza bo mimo, że nie powinno się z nimi nic stać to zawsze zasyfić się mogły i jak ktoś grzebał to mógł nie dokręcić porządnie a luźny przewód = brak obrotomierza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Nie 21:28, 11 Mar 2012 |
|
Dzieki Panowie zabire sie do tego w tygodniu i dzieki za schemat .Napisze co mu dolegalo jak dojde do tego. Acha i jakie powinny byc obroty na biegu jalowym? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:31, 11 Mar 2012 |
|
Obroty niby są zależne od wersji jaką się posiada i wahają się w granicy 950-1100 +-50 obr
Nie mniej jak ustawisz na ok 1000-1050 to powinno być dobrze niezależnie od wersji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:08, 11 Mar 2012 |
|
Hejka!
Obroty biegu jałowego wg manuala to 1050 do 1250 zależne od wersji gaźników.
Sugerowałbym ustawienie na 1100 - 1150.
Dis, 950 to już chyba za nisko dla tego silnika - może nieregularnie pracować?
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 23:28, 11 Mar 2012 |
|
Może być poniżej 1000 obrotów, sprawdzałem u siebie i nie było problemów ale u mnie najlepiej jest w granicy 1000-1100.
Kiedyś w manualu też widziałem poniżej tysiąca!! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 23:29, 11 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pon 8:46, 12 Mar 2012 |
|
coś mi się niemożliwym wydaje wydaje, żeby manual gdziekolwiek wskazywał na 950 obrotów
w serwisówce są podane jedynie takie wartości (w zależności od wersji gaźników):
1100 +/- 100
1200 +/- 100
1200 +/- 50 (tylko USA)
tak więc propozycja griby jest najbardziej uniwersalnym ustawieniem: 1100-1150 to najlepsze obroty i również wg mnie pod takie obroty powinno się regulować maszynę (chyba, że mamy pewność skąd jest maszyna i że gaźniki są oryginalne - można pokusić się wtedy o identyfikację gaźników i ustawienia dokładne wg serwisówki).
małe sprostowanie: przeglądałem tylko dane serwisowe modeli roczników 90-93. być może późniejsze modele miały zmienione wartości |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Pon 8:51, 12 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 19:51, 12 Mar 2012 |
|
Na bank czytałem gdzieś też o 950obrotach, nie mniej chyba zbyt dawno nie zaglądałem do serwisówki i czeka mnie lektura wieczorami |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 22:50, 12 Mar 2012 |
|
Tak czy inaczej, podsumowując, 1100-1150 to chyba optymalna prędkość obrotowa?
Szybciej można ssanie wyłączyć, nie gaśnie przy ruszaniu i alternator pewnie lepiej ładuje - tak wynika z moich obserwacji.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Wto 21:24, 13 Mar 2012 |
|
Dzieki Panowie za info. Za obrotomierz mam zamiar zabrac sie w sobote ale wyskoczyl mi niespodziewanie inny problem.Mianowicie po wymianie klockow przod (OK dziala) tyl niestety jest zapowietrzony bo motocykl dlugo stal i papujac do odpowietrznika nic nie idzie-- plynu w zbironiczku jest do pelna mam wrazenie ze cala pompka jest zatarta. Co moge z tym zrobic. Raz jeszcze dzieki za podpowiedz.Patrzylem na zestawy naprawcze (troche drogie) Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Wto 21:39, 13 Mar 2012 |
|
Miałem ten sam problem a do tego miękki pedał po rozbieraniu zacisku, polerowaniu tłoczków, smarowaniu ich, wymianie przewodu i klocków. Odpowietrzałem we dwie osoby bo samemu zrobić to dobrze jest ciężej, kilka razy wkręcałem, wykręcałem odpowietrznik, opukiwałem przewód i to wystarczyło |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 0:20, 14 Mar 2012 |
|
Hejka!
A pedał twardy jest czy miękki?
Może jakiś paproch zatyka drogę od zbiorniczka?
Może spróbuj odkręcić przewód przy zacisku i do słoika płyn przepompować.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Śro 6:25, 14 Mar 2012 |
|
Pedal jest twardy i ma minimalny ruch przy naciskaniu (hamowaniu)
Pompka stoi w miejscu Zacisk przeczyszczony przedmuchany nowy odpowietrznik . Zostalo odpowietrzanie tylko ze nic nie moge zrobic. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 14:48, 14 Mar 2012 |
|
Hejka!
Może przewód spuchł?
Odkręć go przy pompie i zobacz czy coś będzie pompować.
W innym wypadku niestety chyba rozbiórka i regeneracja pompy.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|