Autor Wiadomość
beatles
PostWysłany: Wto 16:16, 17 Mar 2009   Temat postu:

święta racja:) jeśli kolega kupił włącznik o niższej temperaturze "startu" to nic mu nie będzie, inna sprawa gdyby było odwrotnie
ivf
PostWysłany: Wto 16:05, 17 Mar 2009   Temat postu:

bo to nie woda tylko płyn chłodniczy Wink
beatles
PostWysłany: Wto 15:36, 17 Mar 2009   Temat postu:

woda nie może osiągnąć takiej temperatury, co innego olej - ale faktycznie w książce jest temperatura 105 stopni. jak to rozumieć?Smile
ivf
PostWysłany: Wto 13:44, 17 Mar 2009   Temat postu:

właśnie przeglądam serwisówkę, doszedłem do tematu chłodzenia i przypomniał mi się ten temat.

fakt, trochę za poźno bo przełącznik już kupiony, ale może komuś w przyszłości sie przyda Wink

wg serwisówki przełącznik wentylatora zamyka się dopiero przy 105 stopniach (Twój kupiony zadziała więc 10 stopni wcześniej, czyli też ok, najwyżej będzie drażnił zbyt często)
ivf
PostWysłany: Pon 8:36, 16 Mar 2009   Temat postu:

jeśli ten wentylator załączył się na trasie to lepiej sprawdź/zmień płyn chłodzący i przeczyść chłodnicę Wink

jeśli powyższe nie pomoże (wentylator nadal będzie się w trasie często załączał), może to oznaczać, że temostat (otwierający układ chłodzenia) działa wadliwie..

p.s.
jak zacząłęm czytać tą wiadomość, najpierw myślałem że żeś wyrżnął i pytanie nieauktualne.. zaraz spojrzałem na resztę i momentalnie ochłonąłem jak zobaczyłem emotikonki Very Happy
wojtasek201
PostWysłany: Nie 20:12, 15 Mar 2009   Temat postu:

Dzięki bardzo panowie, ale można owe pytanie uznać za niebyłe, gdyż tak mnie maszyna korciła, że nie wytrzymałem... Dosiadłem mojej maszyny i z sercem w gardle ( moto niezarejestrowane ) wykręciłem kilka razy na pobliskiej drodze manetkę do oporu po rozgrzaniu silnika Twisted Evil po chwili okazało się, że wentylatorek chodzi, jak ta lala Laughing niestety jednak po jeździe próbnej wyszło, że sprzęgło mi się ślizga i muszę tarcze wymienić Shocked niemniej jednak bardzo warto było. Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych VX-maniaków Wink
beatles
PostWysłany: Pią 21:50, 13 Mar 2009   Temat postu:

jeśli mycie chłodnicy wodą owszem, ale jak zrobisz to za pomocą jakiejś myjki ciśnieniowej, to będzie koniec tej chłodnicy Smile popatrz jakie tam są delikatne blaszki a później zabierz się do pracy.
nitro
PostWysłany: Pią 20:52, 13 Mar 2009   Temat postu:

Gratuluję wyboru, hie,hie. W ukł.chłodzenia dobrze było by zmienić profilaktycznie płyn chłodzący, ew. sprawdzic gęstość płynu i poziom (kazdy zakład mech.poj. posiada taki tester) . Można tez odpalic i czekać az do włączenia wentylatora chłodnicy , żeby potem na drodze np. w korku nie robić "wielkich oczu" jak zapali sie lampka od temp. Można tez przeczyścić "siatkę" chłodnicy z owadów i innych mechanicznych zanieczyszczeń , dla poprawienia odprowadzenia ciepła (np. sprężone pow./ woda pod cisnieniem itp.)
wojtasek201
PostWysłany: Czw 10:20, 12 Mar 2009   Temat postu:

To ja mam do Panów może jeszcze jedno pytanie, jestem szczęsliwym posiadaczem VX'a od niespełna trzech dni ( udało mi się kupić tą wspaniałą maszynę tuż przed sezonem Laughing ) i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć, jak sprawdzić, czy układ chłodzenia działa prawidłowo? ( niestety nie mogę jeszcze nim jeździć, bo maszyna jeszcze nie jest zarejestrowana, ale pracuję nad tym) wiem, żę najprościej jest wsiąść na maszynę i po prostu pojechać, apotem sprawdzić, czy wszystko działa, ale chodzi mi bardziej o "warsztatowo-postojowy" sposób.
No i przy okazji czemu warto się bliżej przyjrzeć, po zakupie, oprócz wymiany oleju, filtrów, świec i regulacji zaworów???
Jakurczak12
PostWysłany: Śro 20:02, 11 Mar 2009   Temat postu:

Tak tak o przekaźnik chodzi już znalazłem w sklepie podobny, tylko są różne temperatury w jakich przełącznik się włancza, kupiłem taki że przekazuje impuls przy tem 94' - 97 stopni.
ale dzięki pozdrawiam
gumis
PostWysłany: Śro 12:58, 11 Mar 2009   Temat postu:

jezeli przekaznik to mozesz zastosowac kazdy inny przekaznik. Jak sama nazwa wskazuje przekazuje napiecie i impulsem do tego jest czujnik temperatury ,ktory w momencie zbyt wysokiej temp silnika uaktywnia sie i daje napiecie(sygnał do przekaznika ktory to uruchamia wentylator.
Jednak tak mi sie ciagle wydaje ze chodzi Ci o czujnik temperatury... a tu to nie mam pomysłow jak tylko wymiana na nowy (lub uzywke, sprawna)
Jakurczak12
PostWysłany: Śro 8:44, 11 Mar 2009   Temat postu:

Przekaźnik ten co odpala wentylator,
gumis
PostWysłany: Śro 0:26, 11 Mar 2009   Temat postu:

sprostuj pytanie. Przekaznik .czujnik czy wentylator padł.
Jakurczak12
PostWysłany: Wto 19:28, 10 Mar 2009   Temat postu: przełącznik wentylatora

Witam mam pytanie, popsół mi się przełącznik wentylatora, nie włancza mi się wentylator gdy silnik długo pracuje tylko po jakimś czasie włancza mi się czerwona kontrolka od temperatury, nowy czujnik orginalny to koszt 270 zł, ile wynosi temperatura płynu w chłodnicy żeby przełącznik odpalił wentylator? może spróbuje dobrać jakiś inny o takiej samej temperatuże włanczania wentylatora. Embarassed

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group