Autor |
Wiadomość |
beatles
|
Wysłany:
Wto 16:16, 17 Mar 2009 Temat postu: |
|
święta racja:) jeśli kolega kupił włącznik o niższej temperaturze "startu" to nic mu nie będzie, inna sprawa gdyby było odwrotnie |
|
|
ivf
|
Wysłany:
Wto 16:05, 17 Mar 2009 Temat postu: |
|
bo to nie woda tylko płyn chłodniczy |
|
|
beatles
|
Wysłany:
Wto 15:36, 17 Mar 2009 Temat postu: |
|
woda nie może osiągnąć takiej temperatury, co innego olej - ale faktycznie w książce jest temperatura 105 stopni. jak to rozumieć? |
|
|
ivf
|
Wysłany:
Wto 13:44, 17 Mar 2009 Temat postu: |
|
właśnie przeglądam serwisówkę, doszedłem do tematu chłodzenia i przypomniał mi się ten temat.
fakt, trochę za poźno bo przełącznik już kupiony, ale może komuś w przyszłości sie przyda
wg serwisówki przełącznik wentylatora zamyka się dopiero przy 105 stopniach (Twój kupiony zadziała więc 10 stopni wcześniej, czyli też ok, najwyżej będzie drażnił zbyt często) |
|
|
ivf
|
Wysłany:
Pon 8:36, 16 Mar 2009 Temat postu: |
|
jeśli ten wentylator załączył się na trasie to lepiej sprawdź/zmień płyn chłodzący i przeczyść chłodnicę
jeśli powyższe nie pomoże (wentylator nadal będzie się w trasie często załączał), może to oznaczać, że temostat (otwierający układ chłodzenia) działa wadliwie..
p.s.
jak zacząłęm czytać tą wiadomość, najpierw myślałem że żeś wyrżnął i pytanie nieauktualne.. zaraz spojrzałem na resztę i momentalnie ochłonąłem jak zobaczyłem emotikonki |
|
|
wojtasek201
|
Wysłany:
Nie 20:12, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
Dzięki bardzo panowie, ale można owe pytanie uznać za niebyłe, gdyż tak mnie maszyna korciła, że nie wytrzymałem... Dosiadłem mojej maszyny i z sercem w gardle ( moto niezarejestrowane ) wykręciłem kilka razy na pobliskiej drodze manetkę do oporu po rozgrzaniu silnika po chwili okazało się, że wentylatorek chodzi, jak ta lala niestety jednak po jeździe próbnej wyszło, że sprzęgło mi się ślizga i muszę tarcze wymienić niemniej jednak bardzo warto było. Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych VX-maniaków |
|
|
beatles
|
Wysłany:
Pią 21:50, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
jeśli mycie chłodnicy wodą owszem, ale jak zrobisz to za pomocą jakiejś myjki ciśnieniowej, to będzie koniec tej chłodnicy popatrz jakie tam są delikatne blaszki a później zabierz się do pracy. |
|
|
nitro
|
Wysłany:
Pią 20:52, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
Gratuluję wyboru, hie,hie. W ukł.chłodzenia dobrze było by zmienić profilaktycznie płyn chłodzący, ew. sprawdzic gęstość płynu i poziom (kazdy zakład mech.poj. posiada taki tester) . Można tez odpalic i czekać az do włączenia wentylatora chłodnicy , żeby potem na drodze np. w korku nie robić "wielkich oczu" jak zapali sie lampka od temp. Można tez przeczyścić "siatkę" chłodnicy z owadów i innych mechanicznych zanieczyszczeń , dla poprawienia odprowadzenia ciepła (np. sprężone pow./ woda pod cisnieniem itp.) |
|
|
wojtasek201
|
Wysłany:
Czw 10:20, 12 Mar 2009 Temat postu: |
|
To ja mam do Panów może jeszcze jedno pytanie, jestem szczęsliwym posiadaczem VX'a od niespełna trzech dni ( udało mi się kupić tą wspaniałą maszynę tuż przed sezonem ) i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć, jak sprawdzić, czy układ chłodzenia działa prawidłowo? ( niestety nie mogę jeszcze nim jeździć, bo maszyna jeszcze nie jest zarejestrowana, ale pracuję nad tym) wiem, żę najprościej jest wsiąść na maszynę i po prostu pojechać, apotem sprawdzić, czy wszystko działa, ale chodzi mi bardziej o "warsztatowo-postojowy" sposób.
No i przy okazji czemu warto się bliżej przyjrzeć, po zakupie, oprócz wymiany oleju, filtrów, świec i regulacji zaworów??? |
|
|
Jakurczak12
|
Wysłany:
Śro 20:02, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
Tak tak o przekaźnik chodzi już znalazłem w sklepie podobny, tylko są różne temperatury w jakich przełącznik się włancza, kupiłem taki że przekazuje impuls przy tem 94' - 97 stopni.
ale dzięki pozdrawiam |
|
|
gumis
|
Wysłany:
Śro 12:58, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
jezeli przekaznik to mozesz zastosowac kazdy inny przekaznik. Jak sama nazwa wskazuje przekazuje napiecie i impulsem do tego jest czujnik temperatury ,ktory w momencie zbyt wysokiej temp silnika uaktywnia sie i daje napiecie(sygnał do przekaznika ktory to uruchamia wentylator.
Jednak tak mi sie ciagle wydaje ze chodzi Ci o czujnik temperatury... a tu to nie mam pomysłow jak tylko wymiana na nowy (lub uzywke, sprawna) |
|
|
Jakurczak12
|
Wysłany:
Śro 8:44, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
Przekaźnik ten co odpala wentylator, |
|
|
gumis
|
Wysłany:
Śro 0:26, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
sprostuj pytanie. Przekaznik .czujnik czy wentylator padł. |
|
|
Jakurczak12
|
Wysłany:
Wto 19:28, 10 Mar 2009 Temat postu: przełącznik wentylatora |
|
Witam mam pytanie, popsół mi się przełącznik wentylatora, nie włancza mi się wentylator gdy silnik długo pracuje tylko po jakimś czasie włancza mi się czerwona kontrolka od temperatury, nowy czujnik orginalny to koszt 270 zł, ile wynosi temperatura płynu w chłodnicy żeby przełącznik odpalił wentylator? może spróbuje dobrać jakiś inny o takiej samej temperatuże włanczania wentylatora. |
|
|