Autor Wiadomość
griba
PostWysłany: Wto 21:50, 30 Cze 2015   Temat postu: Regulator

Może być dowolny regulator co ma na wejściu trzy przewody (trzy fazy) i wyjście + oraz -. W VX masz jeszcze dodatkowy + po stacyjce. Jak masz inny regulator (bez tego przewodu) to go nie podłączasz.

Ze skutera to nie wiem, bo czy tam są trzy fazy, czy jakiś iskrownik z jedną fazą? Musiałbyś popatrzeć na schemat.

Z jakiegoś innego Suzuki by pasował, myślę, że z większości motocykli też.
zarobiony1
PostWysłany: Wto 13:14, 30 Cze 2015   Temat postu:

Dzięki za info.Fakt cena powalająca. Chyba podejme próbe z jeszcze jednym chińczykiem. Tylko że od tego gazowania na postoju już mi się zaczęły kolana wydechu rumienić((( Teraz się wspomagam dodatkowym wentylatorem.
dis
PostWysłany: Wto 13:04, 30 Cze 2015   Temat postu:

Nówki są nawet w zamienniku ale i tak niestety dość drogie np. tutaj http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=9163&cdes=Regulatory%20napi%EAcia&bid=110361
zarobiony1
PostWysłany: Wto 7:01, 30 Cze 2015   Temat postu:

Witam panowie.
Próbowaliście innych regulatorów?
Mi sprzedawca we Wilmacie polecił sześcio przewodowy tak samo jak orginał,z katalogu wynika że chyba od Chopper Kingway 150/250.
Ale jak się szybko okazało ładowania brak.Więc niepasujący kolorem przewód "wzbudzenia" przepiąłem na mase ,ładowanie 19v.Przez kontrolke czy odpięty nie ładuje wcale.Reszta kolorów pasuje normalnie.Nie wiecie od czego nowy a niedrogi regulator by podszedł.
Z zakupami używek na alledrogo nie mam najlepszych doświadczeń.Więc wole nowy choć zamiennik.Pozdrawiam.
ravino
PostWysłany: Wto 21:29, 28 Kwi 2015   Temat postu:

Witam
Griba i Dis z góry dziękuję za szybką pomoc Smile i motor skorzystał przy okazji został zrobiony szczegółowy przegląd elektryki, synchronizacja, olej i jeszcze kilka elementów Smile tak że przygotowany do sezonu! Panowie do zobaczenia na trasie, pozdrawiam
griba
PostWysłany: Nie 12:08, 26 Kwi 2015   Temat postu: Temperatura alternatora

Potwierdzam obserwacje Ravino - strona silnika z alternatorem nagrzewa się bardziej niż strona kosza sprzęgłowego.

Stawiam raczej na większą ilość oleju krążącego w tej okolicy silnika, niż na grzanie się uzwojeń alternatora, niemniej różnica w temperaturze jest. Wink
dis
PostWysłany: Czw 23:28, 23 Kwi 2015   Temat postu:

Regulator zawsze będzie ciepły, po to na nim jest radiator. Co do pokrywy sprawdzę pewnie dopiero w sobotę bo jutro kończę składać sprzęt (jeszcze bez zegarów) i w sobotę na rajd.
ravino
PostWysłany: Czw 19:47, 23 Kwi 2015   Temat postu:

Ładowanie jest jak pisałem, martwi mnie natomiast temperatura lewej pokrywy, Panowie zerknijcie jaką macie temperaturę w waszych maszynach czy lewa pokrywa nagrzewa się szybciej niż prawa no i jak jest z temperaturą regulatora, z góry dziękuje i pozdrawiam Smile
griba
PostWysłany: Wto 22:36, 21 Kwi 2015   Temat postu: Regler

Ciekawa sprawa.

Ja nigdy nie sprawdzałem czy jest cieplejsza strona alternatora - teraz się temu przyjrzę.

Mogłoby tak w zasadzie być, bo regulator zwiera uzwojenia alternatora gdy napięcie przekracza około 14,5V na wyjściu.

Jak alternator daję napięcia na każdej fazie takie samo i żadna faza nie ma zwarcia do masy to raczej jest sprawny.

Ewentualnie uszkodzony regulator mógłby za bardzo "ścinać" napięcie, czyli robić cały czas zwarcie na alternatorze. Stąd pytanie - czy akumulator ładuje się normalnie czy są jakieś problemy?
ravino
PostWysłany: Wto 20:49, 21 Kwi 2015   Temat postu:

Ponownie witam na forum fałiksa, mam pytanie co do objaw padniętego regulatora, jakie macie objawy itp. Ja w swojej suzi zmieniłem nowy akumulator, rozrusznik, oraz wolne koło rozrusznika o którym już pisałem w innym dziale, mój problem polega na grzejącej się pokrywie alternatora, jest spora różnica między prawą a lewą, ze sporą przewagą na lewą. Alternator daje równe napięcie na każdą fazę, ładowanie na wolnych obrotach 13,6 po chwili rośnie do 14,5 po zwiększeniu obrotów spada do 13,4. Czy ktoś może miał podobny przypadek? czy tak po prostu ma być? pozdrawiam
katoga64
PostWysłany: Czw 20:32, 17 Kwi 2014   Temat postu:

Lepiej kup orginalny -uzywany i nie kombinuj .U mnie wiecznie palilo zarowki i parowal elektrolit . Uzywany znalazlem za pare groszy i hula juz trzeci sezon.
MAX
PostWysłany: Pon 18:37, 14 Kwi 2014   Temat postu:

Witaj mój znajomy kiedyś u nich robił sobie regulator do motocykla był zadowolony i juz trzeci sezon wytrzymał
http://www.elektronika-motocyklowa.pl/motocyklowe.html
griba
PostWysłany: Pon 10:49, 14 Kwi 2014   Temat postu: Regulator napięcia

Myślę, że nie będzie problemu, jeżeli regulator będzie z innego motocykla, który ma alternator trójfazowy ze wzbudzaniem stałym magnesem. Dobrze byłoby porównać moc alternatora motocykla z którego bierzesz regulator z VX'em - jest chyba 330W, żeby nie była mniejsza. No i sprawdzić schemat podłączenia to co zakupisz z tym co jest u nas.

Generalnie powinien pasować każdy regulator, który ma trzy wejścia prądu zmiennego i dwa wyjścia "+" i "-". U nas z tego co pamiętam jest jeszcze dodatkowy przewód "+", który jest załączany przez stacyjkę, najwyżej zostanie nie podłączony, gdyby kupiony regulator go nie miał.

Tak mi się wydaje.
leśnik
PostWysłany: Pon 10:44, 14 Kwi 2014   Temat postu: Regulator napięcia

Witam
Mam pytanie związane z regulatorem napięcia.
Jest niestety opcja, że będzie u mnie on do wymiany i zastanawiam się (ze względu na ceny) czy można by założyć regulator z innego motocykla np suzuki gs500 lub jakieś innego?
Gdyby to był regulator z innego moto to na jakie parametry należy zwrócić uwagę przy zakupie?

Z góry dzięki za pomoc

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group