Autor |
Wiadomość |
griba
 |
Wysłany:
Śro 0:32, 14 Maj 2014 Temat postu: Objaśnienie |
|
Zyjon napisał: |
Przepraszam, że pytałem |
No co Ty, daj spokój, po prostu myślałem, że nie zauważyłeś tamtego postu.
Jak coś nie jasne to pytać, pytać, pytać.
Przewód idzie do góry, a złączka jest pewnie w okolicy wiązki, gdzieś za lewą cewką zapłonową. Przewód rozgałęzia się na wspomnianą diodę i przekaźnik "side-stand".
I teraz tak - jak minus z wyłącznik przy nóżce nie płynie (a powinien tam być jak jest ona złożona), to gdy zapniesz bieg, minus od czujnika ze skrzyni zanika i na lampce i na przekaźniku. Wtedy rozłączy on zasilanie modułu i cewek. Innymi słowy przekaźnik musi mieć minus z czujnika neutrala (który zasila również lampkę) albo z czujnika nóżki, żeby zapłon działał. |
|
 |
Zyjon
 |
Wysłany:
Wto 23:50, 13 Maj 2014 Temat postu: |
|
Przepraszam, że pytałem - miałem odwrotny objaw niż kolega Rokk - mi kontrolka neutrala działała. Pytałem, bo z elektryki jestem noga (i nie wszystko co pisze griba było dla mnie jasne). Jednak ogólnie bardzo dziękuję. Diagnoza Dis'a była właściwa. Co prawda nie znalazłem wtyczki od wyłącznika przy stopce, jednak po jego odkręceniu i ponownym założeniu wszystko zaczęło właściwie funkcjonować. Tak z ciekawości o jakich przewodach Dis pisałeś, bo przewody idące do wyłącznika są w nim zatopione. Dąkąd idzie ten kabelek? Do tej diody pod siedzeniem? |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Pon 12:11, 12 Maj 2014 Temat postu: Manuale serwisowe nie gryzą |
|
Zyjon napisał: |
Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy? |
Dosłownie kilka postów wyżej...
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-elektryczny,19/kontrolka-biegu-jalowego,2428-8.html
Zyjon, tam na prawdę wszystko ładnie jest wytłumaczone i narysowane... wiec gdyby to było coś innego niż wyłącznik warto zajrzeć do książki serwisowej. |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Sob 0:12, 10 Maj 2014 Temat postu: |
|
Zyjon odczep przewody od stopki, zewrzyj i sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli będzie działało jest odpowiedź gdzie jest przyczyna. |
|
 |
Zyjon
 |
Wysłany:
Pią 23:06, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
dis napisał: |
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto. |
Mam mały problemik - przy złożonej nóżce, po włączeniu biegu silnik gaśnie. Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy? |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Śro 22:01, 09 Kwi 2014 Temat postu: Diody |
|
Ku potomności - na zdjęciu tajemnicza kosteczka, czyli dwie zintegrowane w jednej obudowie diody przez które płynie minus od czujnika neutral'a w skrzyni biegów (właściwie to czujnik jest pod lewą kapą na wałku wybieraka ). Trafia on do lampki N oraz do przekaźnika side-stand, a diody działają tutaj jako separator minusa z włącznika przy bocznej nóżce.
Od tych właśnie diód proponowałbym zacząć sprawdzanie w przypadku problemów opisanych w tym poście. |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Pon 14:29, 31 Mar 2014 Temat postu: |
|
Nie wiem czy takie "samo uzdrowienie" jest powodem do radości, gdyż świadczy to o braku styku lub zaśniedziałych stykach, które chwilowo się "oczyściły" bo innego wyjścia nie widzę. Tym samym symptom może powrócić, więc jak masz chwilkę czasu i chcesz poznać lepiej VXa możesz przeczyścić układ elektryczny i sprawdzić jego połączenia. |
|
 |
Rokk
 |
Wysłany:
Pon 10:38, 31 Mar 2014 Temat postu: |
|
Veni, Vidi, Vxem!!
Wiosenne przepalanie poza dziką radością z jazdy dostarczyło niespodziewanych niespodziewajek.
Cała przedsezonowa regulacja tak poprawiła osiągi zastałego sprzętu, że dopiero wiatr uprzytomnił mi iż przekraczam 160km/h.
Podczas hamowania słyszałem delikatne trzaski, jakby zwarcia i nagle.... uruchomił się neutral, mogę odpalać na nóżce bocznej i wszystko jest cacy.
Podejrzewam że musiałem mieć na czujniku jakieś przepięcie. Dostał wiatru, temperatury i doszedł do siebie  |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Czw 10:06, 27 Mar 2014 Temat postu: Neutral |
|
I tu właśnie potrzebny jest sygnał z czujnika Neutrala. Rokk weź miernik lub żaróweczkę z przewodami i sprawdź wg schematu co się dzieje. To nie jest trudne. Musisz ustalić czy masa z czujnika Neutrala dochodzi do wspomnianych diód i dalej do przekaźnika side-stand.
Zobacz w książce serwisowej dział ELECTRICAL SYSTEM, s. 7-14 - 7-16. Wszystko jest tam dokładnie rozrysowane i opisane. |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Czw 0:54, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto. |
|
 |
Zyjon
 |
Wysłany:
Czw 0:37, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
Rokk napisał: |
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
|
Czy to nie jest normalny objaw? Przy bocznej nóżce jest jakiś czujnik, który jak mi się wydaje uniemożliwia zapalenie z rozłożoną kosą. (u mnie jednak można tak odpalić, lecz myślałem, że to anomalia)  |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Śro 16:25, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
Mogę powiedzieć, żę pierwsze 2 punkty opisane były wcześniej natomiast kolejne 2 to:
ad.3 sprawdź czy nie masz czujnika przy sprzęgle - były wersje z czujnikiem i nie odpalisz jak nie wciśniesz sprzęgła (analogicznie jak w intruzach) - czujnik podobny do tego z hamulca z prawej strony
ad.4 za pozycją lock są światła postojowe. Jak przekręcisz kluczyk za daleko po pozycji Lock będą włączone światła i blokada. Sprawdź pomiędzy off a pozycją w której masz postojowe czy możesz wyciągnąć kluczyk. Jeśli tak to po prostu za mocno przekręcasz stacyjkę w kierunku Lock. |
|
 |
Rokk
 |
Wysłany:
Śro 14:54, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
Ekhm, pojebałem po całości
Symptomy:
1. brak kontrolki neutral
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
3. brak możliwości odpalenia bez sprzęgła (a widziałem na YouTube że sie daje normalnie)
4. po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "LOCK", załączają się pozycyjne i nie gasną, muszę mieć na zwykłym "OFF"
Jakieś sugestie? |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Pon 13:10, 24 Mar 2014 Temat postu: Side-stand diode |
|
Przyjrzyj się jeszcze takiej małej kosteczce, która jest na przewodach w okolicy skrzynki bezpieczników - to dwie diody, którymi minus z wyłącznika przy stopce idzie na kontrolkę neutral i na przekaźnik "side-stand" (ten przekaźnik dopiero daje prąd na moduł, jest też zasilany minusem z wyłącznika przy nóżce). Może kosteczka wypadła?
Tutaj masz schemat instalacji elektrycznej.
W razie czego pytaj. |
|
 |
Rokk
 |
Wysłany:
Nie 21:59, 23 Mar 2014 Temat postu: |
|
Dzięki, sprawdze to jutro. |
|
 |