Autor |
Wiadomość |
wiktor
 |
Wysłany:
Pon 21:42, 11 Mar 2013 Temat postu: |
|
niestety piasta sprzęgła do wymiany nie dość że śruby słabo trzymają to jeszcze na piaście wyłamany gwint od jednej śruby a od drugiej już pęknięty, ostatnio tak się nie przyglądałem nie wiem jaki był powód, a teraz wymienić trzeba
myślę nad tymi pozostałościami po sprzęgle za 120zł ale i tak musiał bym szukać nowych srub, wystarczą 8.8 ? |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Czw 20:55, 21 Lut 2013 Temat postu: Pewnie przekręcone gwinty |
|
Może gwinty były przekręcone i ktoś dał większe.
Pozdrowienia,
Griba |
|
 |
wiktor
 |
Wysłany:
Czw 20:48, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
Na końcówkach dwóch śrub zamiast M6 jest M5, jest taki skok w średnicy śruby, jak odkręcę to muszę to obejrzeć i pomierzyć, nie wiem co ktoś chciał osiągnąć poprzez takie przeróbki no ale tak jest, teoretycznie sprzęgło działa i się trzyma, ale jak dla mnie to podejrzanie i niepewnie wygląda |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Czw 20:42, 21 Lut 2013 Temat postu: Dobór śrub |
|
Hm, dobre pytanie.
A co ze starymi jest nie tak?
W razie czego ja bym dobrał coś w sklepie co ma duży asortyment śrub. Tylko odpowiedniej klasy wytrzymałości, podejrzewam, że 8,8 byłoby ok.
No i łeb, żeby pasował do reszty.
Pozdrawiam,
Griba |
|
 |
wiktor
 |
Wysłany:
Czw 20:31, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
a czy same śruby do sprzęgła można gdzieś dostać ? czy trzeba by szukać i dopasować sobie w zwykłym sklepie ze śrubami ? |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Czw 20:29, 21 Lut 2013 Temat postu: Gwint naprawiany |
|
Gwint na sprężynce bywa mocniejszy niż oryginał. Trzeba tylko ładnie nawiercić, a potem nagwintować to co zostało ze starego otworu.
Pozdrawiam,
Griba |
|
 |
wiktor
 |
Wysłany:
Czw 20:24, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
Wszystko wezmę pod uwagę, ale jak rozbiorę to wstawie zdjęcie jak wyglądają śruby i nie jestem pewny czy sprężynki pomogą wtym przypadku.
Myślę że po niedzieli zajmę się konkretnie tym tematem |
|
 |
griba
 |
|
 |
STEFAN
 |
Wysłany:
Czw 19:22, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
wiktor napisał: |
też o tym myślałem, muszę wymontować wszystko i sprawdzić jakie są możliwości
ale większa śruba raczej nie zda egzaminu bo poźniej tulejki i sprężyny nie będą pasowały |
Przy zmianie takich elementów sprzęgła jak śruby, tulejki dystansowe ,sprężyny ( których jest osiem rozmieszczonych na obwodzie zarówno srub jak i tulejek ,czy sprężyn ) trzeba pamiętać , że zarówno sam kosz jak i kompletne sprzęgło jest wyważane i w/w elementy albo muszą mieć tą samą wagę lub muszą być symetrycznie rozmieszczone na obwodzie sprzęgła.
Przykładem tego co napisałem wyżej mogą być orginalne sprężyny naszego sprzęgła , cztery są wykonane z innej średnicy drutu niż pozostałe cztery ale rozmieszczone na obwodzie naszego sprzęgła są symetrycznie .
Pozdrawiam Stefan |
|
 |
wiktor
 |
Wysłany:
Wto 13:39, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
też o tym myślałem, muszę wymontować wszystko i sprawdzić jakie są możliwości
ale większa śruba raczej nie zda egzaminu bo poźniej tulejki i sprężyny nie będą pasowały |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Wto 13:34, 19 Lut 2013 Temat postu: Gwintowanie |
|
Hm, słuchaj a nie da rady nagwintować tych lewych otworów na nowo?
Może dałoby się na większy gwint. I wtedy większa śruba lub reperaturka i śruba standardowa.
Pozdrowienia,
Griba |
|
 |
wiktor
 |
Wysłany:
Wto 1:27, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
w linku który podał mi Czoper gościu oferuje sprzęgło za 130 zł teoretycznie w bdb stanie, i teraz nie wiem co robić całe sprzęgło mi nie potrzebne, ale zawsze miałbym jakieś części na zapas w razie czego, jak myślicie czy to dobra cena ? czy prosić go np o mierzenie tarcz lub przekładek albo jeszcze cos innego ?
chyba jednak pomyłka tarcz i przekładek nie ma w komplecie |
|
 |
wiktor
 |
Wysłany:
Nie 22:56, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
Dzięki za informację sprawdzę na pewno  |
|
 |
Czoper
 |
|
 |
wiktor
 |
Wysłany:
Sob 14:34, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
na razie pytałem jednego sprzedawcę to odpisał że tylko komplety spzredaje, no ale będę szukał dalej |
|
 |