Autor Wiadomość
elvis
PostWysłany: Pon 9:50, 26 Mar 2012   Temat postu:

Aby wyjac nie trzeba bo wycinbajac rurke mozna wyjac mocowniki jeden za drugim gora ale zeby ponownie wlozyc zamontowana rurke z mocownikami o wiele lepiej to wchodzi jak szufladka bokiem z wyszlifowanymi szkrzelami. Chyba ze sie skraca rure od mocownika i przycina gumowa rurke ale to katorga i niepewny efekt koncowy. Ladnie zeszlifowane boczki pozwalaja na wsuwanie i wysuwanie calosci luzem a estetycznie nie widac roznicy. A te pare milimetrow blachy mniej nic nie zmienia w odchladzaniu. Naprawde polecam.
dis
PostWysłany: Nie 21:14, 25 Mar 2012   Temat postu:

Jako poradnik ok ale nie trzeba w cale nic szlifować, by wyciągnąć te rurki. Jedyne co trzeba to mieć odpowiednie klucze i odkręcać oba mocowania zmienianego przewodu.
elvis
PostWysłany: Nie 20:40, 25 Mar 2012   Temat postu: Wymiana miedzycylindrowej rurki bez rozkladania

Hej, moze pare osob mialo problem z przeciekiem malej rurki chodniczej usytuowanej miedzy dwoma cylindrami. Jest na to sposob nie rozkladajac calego silnika.

Otoz trzeba wyszlifowac boczne dolne skrzela (szlifuja sie jak maselko), dobrze i elegancko wyszlifowane pozwalaja na wyjecie rurki i jej mocowniki razem. Sama modyfikacja szkrzeli cylindra w tym miejscu jest praktycznie nie widoczna.

- Aby odkrecic te mocowniki pierwszy raz lepiej wyciac stara rurke.
- Oczywiscie nalezy wymienic gumki i uzyc odpowiedniego silikonu aby przy ponownym wsuwaniu rurkiz mocownikami nie wyskakiwaly one z miejsca, w dodatku dodatkowa izolacja sie przyda.

Trudnosc : dokrecenie przedniej wewentrznej sruby mocownika.
- Forma cylindra blokuje klucz i nie mozna dokrecic do konca. Jest na to sposob, wziasc nieco dluzsza srobe i dolozyc okolo 5mm rurke jako taka gruba podkladke co pozwoli na dostep do glowki od sruby dokrecajac ja do konca zanim schowa sie za cylindrem. Wstawienie sruby w dziure w tym miejscu jest delikatne i potrzeba na to zdolne dlugie palce.

- Oczywiscie najpierw spuscic plyn i wyjac gorna rorke miedzycylindrowa. Wystarczy rozluznic pasek po lewej stronie, odkrecic mocownik po prawej i wyjac razem z rura (easy).
- Przemyslec montowanie paskow tak aby byly zawsze dostepne aby od czasu do czasu je dokrecic.

Dokrecanie jest nieco delikatne ale z dobrym zestawem kluczy i talentem mozna to zrobic pare razy.

Zrobilem to dwa razy (stary mocownik pekl przy dokrecaniu) i jak juz sie raz udalo to potem idzie samo.

Oto fotki dla przykladu :

Wyjac gorna rure i wyciac dolna rurke
Image

Teraz mozna odkrecic i zdjac mocowniki
Image

Wyszlifowac do konca skrzela uwazajac aby nie porysowac powierzchni na mocowniki :
Image

Wydluzona wewnetrzna sruba z przedluzajaca podkladka (kawalek rurki)
Image

Dokrecanie srodkowej sruby
Image

Koncowy wyglad
Image

Uwaga przy dokrecaniu srob, te aluminiowe cylindry to maslo.

Good luck !

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group