Autor |
Wiadomość |
Guti
|
Wysłany:
Pon 19:42, 12 Mar 2007 Temat postu: |
|
Tak. Do tego co napisał Dakos jak luz zaworowy jest za mały to tez objawia się tym że zbliżając sie do maksymalnej prędkości silnik zaczyna czkać i szarpać a na zalecanym luzie zaworowym przy tej samej prędkości powinien pojechać więcej i bez szarpnięć . Na zimnym silniku też może czkać z deczka (przy złym ustawieniu gazników tez)
AAaale ustwienie w Vx-sie zaworów jest tak proste nawet dla mechanika amatora garazowego ze mozna sobie sprawdzac co 5 tys km . Pozdro |
|
|
Dakos
|
Wysłany:
Sob 13:04, 10 Mar 2007 Temat postu: |
|
z tego co wiem moze sie i zmniejszyc i zwiekszyc :
jak sie zwiekszy to zawory klekocza i to slychac,
jak sie zmniejszy to jest jeszcze gorzej bo gniazda zaworowe sie wypalaja
wiec trzeba pilnowac regulacji zaworow hrhr |
|
|
marekZ
|
Wysłany:
Pią 21:53, 09 Mar 2007 Temat postu: |
|
Witam. Chciałem dzisiaj ustawić zaworki, rozkręciłem co tam trzeba aby dojść do zaworków, ale okazało się, że "nietypowy" kluczyk który mam do ustawiania zaworów nie jest od VX, więc mogłem sprawdzić tylko luz na dzwigienkach ręką, okazało się, że jest bardzo mały, ledwo wyczuwalny, stąd moje pytanie czy podczas eksploatacji luz zaworowy w XV się zmniejsza (jak to ma miejsce np. w Kawasaki), czy powiększa?
Pozd. |
|
|
gumis
|
Wysłany:
Sob 20:30, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
Miki napisał: |
Gościu.....co ty wygadujesz , nie wprowadzaj zamieszania z tymi luzami.
Wartosci podane w serwisowce odnosza sie do wszystkich zaworów.
Ustaw sobie 0,13 na wydechu to bedziesz miał niezła sieczkarnie.
Ja zawsze ustawiam 0,10 na wszystkich zaworach i jak dotad nie mam zadnych problemów.
z reszta temat był juz poruszany i ustalilismy co napisałem wyzej
houk |
popieram teze i jak najbardziej sie pod tym podpisuje
wiem z doswiadczenia... |
|
|
..:maniek:..
|
Wysłany:
Sob 17:00, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
GMP najpewniej sprawdzic przy pomocy np.malego srubokreta wlozonego w otwor po swiecy zapolonowej krecisz walem az tlok znajdzie sie w najwyzszym punkcie i to wlasnei jest GMP |
|
|
Domin
|
Wysłany:
Pią 23:34, 23 Lut 2007 Temat postu: |
|
Witam.
Przymierzam się go regulacji zaworów w moim moto. Poczytałem trochę o tym na forum i obejrzałem na foto http://www.vx800.de/werkstatt_selber.htm .
mam pytanie czy mógłby mi ktoś dokładniej wyjaśnić - chodzi mi o ustalenie GMP.
"... -jeśli pojawi się któryś z tych znaków sprawdzić na odpowiednim cylindrze(FT lub RT) czy mamy GMP(górny martwy punkt) czyli czy wszystkie zawory są zamknięte=> na obu dźwigienkach zaworowych jest luz
-jeśli jest luz to mamy ustawiony GMP, jeśli luz jest tylko na jednej dźwigience to mamy dolne położenie tłoka => należy obrócić wałem o kolejne 180st!
-jeśli mamy GMP to luzujemy nakrętki kontrujące na śrubach regulacyjnych i ustawiamy zadany luz(0,08-0,13mm)..."
Drugie pytanie co oprócz baku trzeba zdemontować przystepując do regulacji.
Z góry dziękuję i proszę o odpowiedź.
Narka |
|
|
W
|
Wysłany:
Czw 4:36, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
Jak najbardziej mm to zawsze 1/1000 m, więc szczelinomierz równie dobrze może być motocyklowy Pozdrawiam! |
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:59, 20 Lut 2007 Temat postu: |
|
Czy do ustawienia zaworów mogę wykorzystać szczelinomierz samochodowy ?
Czy na listkach są odpowiedniki takich samych wartości ? |
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 18:04, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
Sory. Już sam zwątpiłem jak ma być. Wszystkie na 0,10 i będzie OK. Dzięki. W tym sezonie będę ustawiał je sam. |
|
|
Miki
|
Wysłany:
Nie 13:00, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
Gościu.....co ty wygadujesz , nie wprowadzaj zamieszania z tymi luzami.
Wartosci podane w serwisowce odnosza sie do wszystkich zaworów.
Ustaw sobie 0,13 na wydechu to bedziesz miał niezła sieczkarnie.
Ja zawsze ustawiam 0,10 na wszystkich zaworach i jak dotad nie mam zadnych problemów.
z reszta temat był juz poruszany i ustalilismy co napisałem wyzej
houk |
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 18:32, 10 Lut 2007 Temat postu: |
|
ssące 0,08
wydechowe 0,13 |
|
|
G.T.
|
Wysłany:
Czw 22:57, 28 Gru 2006 Temat postu: |
|
Witam pojawia sie kolejne pytanie poniewza nikt tego nie sprecyzowal ani na forum ani instrukcji, luz podany w instrukcji w sposob VALVE CLEARANCE IN&EX 0,08-0,13 wskazuje iz jest to zakres luzu dla zaworów ssacych i wydechowych (czyli takie same wartości dla zaworów) chyba ze sie myle ,bo nigdzie nie moge znależć informacji czy jest to luz 0,08 dla ssących a 0,13 dla wydechowych |
|
|
W
|
Wysłany:
Wto 18:10, 26 Gru 2006 Temat postu: |
|
Witam!
Zaworki reguluje się co 6 tys. km (polecam lekturę serwisówki).
Dłuższa jazda grozi oczywiście uszkodzeniem silnika (wyklepanie zaworów, wypalenie gniazd, wcześniej motor może zacząć chodzić na jednym garze).
Charakterystyczne objawy to przede wszystkim sieczkarnia w okolicy głowicy (wyraźne stukanie), chociaż niekoniecznie - zaworki trzeba często regulować i tyle, nie czekać na objawy.
Uczciwa cena - jak dla mnie - 50 zł, dlatego niestety wszystko muszę robić sam
Elegancki opis regulacji jest w temacie "POMOCY" z 20 grudnia chyba Pozdrawiam! |
|
|
marekZ
|
Wysłany:
Wto 17:06, 26 Gru 2006 Temat postu: zawory |
|
witam
Mam kilka pytań do znawców VX-sa:
Jak często powinno sie regulować zawory w VX ?
Czym grozi dłuższa jazda bez regulacji ?
Jakie objawy są charakterystyczne dla rozregulowanych zaworów ?
Jaka jest uczciwa cena za ustawienie zaworów, np. w serwisie ?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozd. |
|
|