Autor Wiadomość
griba
PostWysłany: Nie 0:33, 18 Lut 2024   Temat postu: Cenna informacja

+WODZU+ napisał:

Zestaw naprawczy Mikuni DF-62 do pampy pasuje idealni i wszystko dziala jak nalezy.

Cenna informacja. Ok!

Może się przydać. Dzięki!
+WODZU+
PostWysłany: Sob 17:41, 03 Lut 2024   Temat postu:

Dzis odebralem moto od mechanika.

Wykonal regulacje/synchronizacje i teraz zupełnie inaczej chodzi niz od momentu jak go kupilem.

Temat nieszczelnej pompy paliwa rozwiazany...
Nie trzeba ryzykowac i kupowac uzywanej pompy od VX-a lub VL800...

Zestaw naprawczy Mikuni DF-62 do pampy pasuje idealni i wszystko dziala jak nalezy.
Co prawda nie bylo bardzo jak sprawdzic mocy i bo padał deszcz jak odbierałem motor i sie balem ze gdzieś zalicze glebe ale na wolnych chodzi zupełnie inaczej (rowniej i tak fajniej)

Polecam sklep motoryzacyjny http://rhcc.pl/ super obsluga. Zanim kupilem u nich zestaw rozmawialem ze sprzedawca ktory przed zakupem poprosil mnie o dane motocykla i foto pompy po czym kontaktował sie z jakąś firma ktora potwierdzila mu mailowo ze ten zestaw na 100% jest zgodny i pasuje do mojego motocykla wiec nie kupowałęm w ciemno...
Link do zestawu jak by ktos potrzebował
https://www.shop.rhcc.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-pompy-paliwa-DF62/23066489

Moze cos o kosztach:
-zestaw uszczelek i membran MikuniDF-62 (120zl z wysylką)
-synchronizacja/regulacja + demontaż i regeneracja pompy (300zl)
dis
PostWysłany: Sob 1:23, 27 Sty 2024   Temat postu:

Wybebeszajac kranik vxa z membrany nie pozbywasz się opcji rezerwy. Paliwo leci przez dopływ bezpośrednio do wyjścia a jeśli nie ma poziomu trzeba i tak przełączyć na rezerwę bo wtedy paliwo bierze z "obu dopływów ". Wiem bo rozbebeszylem swoją i została mi po nim membrana tak a propo jak by ktoś potrzebował.
dariusz
PostWysłany: Śro 20:53, 24 Sty 2024   Temat postu:

i jeszcze przypomniało mi się że na przykład w XJ600 pomimo elektrycznej pompki był też podciśnieniowy kranik .
dariusz
PostWysłany: Śro 20:38, 24 Sty 2024   Temat postu:

Już wiem!

przeczytałem cały temat (z lenistwa wcześniej nie czytałem)i coś tam skojarzyłem i faktycznie elektryczna pompka dedykowana do gaźników jest membranowa i wyłącza się samoczynnie po nabiciu ciśnienia w układ. i jeszcze mi się przypomniało że owe pompy nie puszczają paliwa w czasie gdy mają odcięty dopływ prądu( mowa o fabrycznych, bo nie wiem jak w zamiennikach z PRC), więc elektrozawór odcinający paliwo jest zbędny. niewątpliwa zaleta takiej pompy to bezproblemowe uruchomienie VX-a po długim postoju.

co do kranika od GN125, to dobry pomysł, bo wybebeszając kranik od VX-a, pozbywamy się opcji rezerwy.

A np. w GS500, czy GS450(którego jeszcze mam w posiadaniu) w kraniku ą 3 położenia
-rezerwa
-otwarty
-otwarty na maxa bez podciśnienia- przydatne przy zalewaniu pustych gaźników.
dariusz
PostWysłany: Pon 20:03, 22 Sty 2024   Temat postu:

nie wiem czy z elektryczną pompą , jest to gra warta zachodu, jeśli chodzi o koszty-pompa + kranik+ ew. elektrozawór-, to też tanio nie wyjdzie. Membrana wytrzymuje średnio 25lat, czyli to inwestycja na lata. Ja wymieniłbym membranę - ale to tylko moje zdanie.

Jeszcze mam pytanko- jak to jest z działaniem pompy elektrycznej, bo np.zauważyłem w yamaha xj600 i drag star650 , że pompa załącza się po przekręceniu kluczyka w przypadku kiedy gaźniki są puste, natomiast gdy w gaźnikach jest już paliwo, to pompy nie słychać. więc wnioskuję że gdy napompuje jakieś tam odpowiednie ciśnienie to przestaje pracować...? czy jestem w błędzie?
Michu
PostWysłany: Pon 10:22, 22 Sty 2024   Temat postu:

Można jeszcze (co mam w planie) zmodyfikować kranik pod elektryczną pompę paliwa.
Nabywamy kranik od GN125 (taki jak na foto), przekładamy "kręciołek" od kranika z VX'a aby pasował do pokrętła i mamy kranik bez podciśnienia z funkcją OFF

Image
+WODZU+
PostWysłany: Nie 15:38, 21 Sty 2024   Temat postu:

czyli z elek. pompą bedzie wiecej roboty...
Zostaje mi szykac zestawu naprawczego do mojej pompy a z tym jest problem, albo wrzucic pompe z Vl800. (ma inny kształt obudowy ale zasada dzialania taka sama)
dis
PostWysłany: Nie 14:54, 21 Sty 2024   Temat postu:

Mając pompę elektryczną na kranik są 2 opcje:
-zostawic oryginał ale trzeba od razu po podaniu napięcia na pompę odpalać by podało paliwo
- wyjac z kranika membranę i wtedy będzie leciało cały czas wiec trzeba by wstawić jeszcze elektrozawór.
+WODZU+
PostWysłany: Sob 20:34, 20 Sty 2024   Temat postu:

Dzis oddalem VX-a na synchronizacje i w trakcie wyszlo ze pompa walnieta tzn. moj magik powiedzial ze bylo widac w niej paliwo w miejscu gdzie nie powinno go byc. (nieszczelna membrana)

Pytanie czy są gdzies w sieci dostepne zestawy naprawcze pompy podcisnieniowej

Pytanie 1: znalazlem cos takiego ale nie wiem czy ten zestaw bedzie pasowal bo na mojej pompie nie ma zadnych numerów...
https://gmoto.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wody-mikuni-df62,509618.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIh8manc3sgwMV9IpoCR15uQFREAQYASABEgIkZ_D_BwE

Image

Pytanie 2: jak i gdzie podłączyc pompe elek. o ktorej Ireneusz wspomnial i jak rozwiazac sprawe z moim kranikiem podcisnieniowym?
griba
PostWysłany: Śro 21:48, 03 Maj 2023   Temat postu: Cenna informacja!

Cenna informacja! Dobrze wiedzieć! Ok!
Ireneusz
PostWysłany: Pią 15:36, 28 Kwi 2023   Temat postu:

Temat mocno odgrzewany ,ale może komuś się przyda.Po zimie vx nie ożył okazało się że padła pompa paliwa .Wymontowałem i dylemat żadnych oznaczeń na pompie .Kierowałem się wyglądem i wspólnym silnikiem z vx-em.Na aukcji znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/97-03-suzuki-vz-800-marauder-pompa-paliwa-benzyny-10563029538?reco_id=8f16647a-e5c9-11ed-b3ac-fa2ceecc17ba&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5
Zamontowana Vx cyka jak zegarek.
griba
PostWysłany: Nie 23:31, 12 Lip 2015   Temat postu: Pompa cd.

XRV 750 lub któryś Intruder - duży miał chyba elektryczną pompę.

Na 100% pewny nie jestem, ale te pompy co znalazłeś chyba też by pasowały. Jeżeli przeznaczone są do wersji gaźnikowych i działają bez przewodu powrotnego paliwa do zbiornika - a tak pewnie jest w większości motocykli - to powinny się nadawać.

Ważne też, żeby wydajność była wystarczająca do silnika 800 ccm, ale wydaje mi się, że te pompy od 600 ccm mają zapas i też dałyby radę.
MAX
PostWysłany: Nie 18:44, 12 Lip 2015   Temat postu:

Wielkie dzięki, teraz trzeba będzie poszukać w jakich motocyklach występuje elektryczna pomka membrano i ją zaadoptować do VX. Moze ma ktoś jakieś sugestie w jakim sprzęcie występuje bo ja znalazłem takie coś ale nie wiem czy to membranowa
http://allegro.pl/pompa-paliwa-pompka-paliwa-yamaha-i5528311846.html

http://allegro.pl/yamaha-xj-600-97r-pompa-paliwa-elektryczna-pompka-i5187340900.html

http://allegro.pl/cbr-600-f3-pc31-pompa-paliwa-pompka-paliwowa-orygi-i5246074394.html
griba
PostWysłany: Nie 15:39, 12 Lip 2015   Temat postu: Pompa, ale jaka?

Właśnie taką pompę mam na zapas. Jak ją kupowałem to myślałem, że wystarczy założyć i już. Wink

Podłączaliśmy ją u Yaśka w Bieszczadach. Niestety w tylnym gaźniku przelewało - iglica nie wytrzymywała naporu paliwa.

Rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie wydatku pompy - w szereg żarówka 5W lub 10W. Może dysza na wyjściu. Wtedy mogłoby się udać, chodź nie wiadomo, czy pompa nie dawałaby za mało paliwa.

Sprawdzałem potem bez podłączania do motocykla z ograniczeniem prądu, wydatek mniejszy, ale pompa przy 5W w szereg nie zawsze sama ruszała. Więc ogólnie nie za bardzo - trzeba by pokombinować.

Lepsza byłaby pompa z innego motocykla. Takie zazwyczaj mają membranę i pracują pulsacyjnie - w cyklu podobnym do pompy podciśnieniowej. Jak ciśnienie paliwa w układzie wzrasta to membrana się nie cofa i styki rozłączają zasilanie elektromagnesu pompy. Tak to mniej więcej działa.

No a kranik - tak jak Dis napisał - najlepiej byłoby wypatroszyć, żeby cały czas podawał na pompę paliwo. Wtedy potrzebny były jeszcze po drodze do gaźników elektrozawór, bo pompa sama w sobie też może puszczać paliwo.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group