Autor |
Wiadomość |
griba
|
Wysłany:
Nie 0:33, 18 Lut 2024 Temat postu: Cenna informacja |
|
+WODZU+ napisał: |
Zestaw naprawczy Mikuni DF-62 do pampy pasuje idealni i wszystko dziala jak nalezy.
|
Cenna informacja.
Może się przydać. Dzięki! |
|
|
+WODZU+
|
Wysłany:
Sob 17:41, 03 Lut 2024 Temat postu: |
|
Dzis odebralem moto od mechanika.
Wykonal regulacje/synchronizacje i teraz zupełnie inaczej chodzi niz od momentu jak go kupilem.
Temat nieszczelnej pompy paliwa rozwiazany...
Nie trzeba ryzykowac i kupowac uzywanej pompy od VX-a lub VL800...
Zestaw naprawczy Mikuni DF-62 do pampy pasuje idealni i wszystko dziala jak nalezy.
Co prawda nie bylo bardzo jak sprawdzic mocy i bo padał deszcz jak odbierałem motor i sie balem ze gdzieś zalicze glebe ale na wolnych chodzi zupełnie inaczej (rowniej i tak fajniej)
Polecam sklep motoryzacyjny http://rhcc.pl/ super obsluga. Zanim kupilem u nich zestaw rozmawialem ze sprzedawca ktory przed zakupem poprosil mnie o dane motocykla i foto pompy po czym kontaktował sie z jakąś firma ktora potwierdzila mu mailowo ze ten zestaw na 100% jest zgodny i pasuje do mojego motocykla wiec nie kupowałęm w ciemno...
Link do zestawu jak by ktos potrzebował
https://www.shop.rhcc.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-pompy-paliwa-DF62/23066489
Moze cos o kosztach:
-zestaw uszczelek i membran MikuniDF-62 (120zl z wysylką)
-synchronizacja/regulacja + demontaż i regeneracja pompy (300zl) |
|
|
dis
|
Wysłany:
Sob 1:23, 27 Sty 2024 Temat postu: |
|
Wybebeszajac kranik vxa z membrany nie pozbywasz się opcji rezerwy. Paliwo leci przez dopływ bezpośrednio do wyjścia a jeśli nie ma poziomu trzeba i tak przełączyć na rezerwę bo wtedy paliwo bierze z "obu dopływów ". Wiem bo rozbebeszylem swoją i została mi po nim membrana tak a propo jak by ktoś potrzebował. |
|
|
dariusz
|
Wysłany:
Śro 20:53, 24 Sty 2024 Temat postu: |
|
i jeszcze przypomniało mi się że na przykład w XJ600 pomimo elektrycznej pompki był też podciśnieniowy kranik . |
|
|
dariusz
|
Wysłany:
Śro 20:38, 24 Sty 2024 Temat postu: |
|
Już wiem!
przeczytałem cały temat (z lenistwa wcześniej nie czytałem)i coś tam skojarzyłem i faktycznie elektryczna pompka dedykowana do gaźników jest membranowa i wyłącza się samoczynnie po nabiciu ciśnienia w układ. i jeszcze mi się przypomniało że owe pompy nie puszczają paliwa w czasie gdy mają odcięty dopływ prądu( mowa o fabrycznych, bo nie wiem jak w zamiennikach z PRC), więc elektrozawór odcinający paliwo jest zbędny. niewątpliwa zaleta takiej pompy to bezproblemowe uruchomienie VX-a po długim postoju.
co do kranika od GN125, to dobry pomysł, bo wybebeszając kranik od VX-a, pozbywamy się opcji rezerwy.
A np. w GS500, czy GS450(którego jeszcze mam w posiadaniu) w kraniku ą 3 położenia
-rezerwa
-otwarty
-otwarty na maxa bez podciśnienia- przydatne przy zalewaniu pustych gaźników. |
|
|
dariusz
|
Wysłany:
Pon 20:03, 22 Sty 2024 Temat postu: |
|
nie wiem czy z elektryczną pompą , jest to gra warta zachodu, jeśli chodzi o koszty-pompa + kranik+ ew. elektrozawór-, to też tanio nie wyjdzie. Membrana wytrzymuje średnio 25lat, czyli to inwestycja na lata. Ja wymieniłbym membranę - ale to tylko moje zdanie.
Jeszcze mam pytanko- jak to jest z działaniem pompy elektrycznej, bo np.zauważyłem w yamaha xj600 i drag star650 , że pompa załącza się po przekręceniu kluczyka w przypadku kiedy gaźniki są puste, natomiast gdy w gaźnikach jest już paliwo, to pompy nie słychać. więc wnioskuję że gdy napompuje jakieś tam odpowiednie ciśnienie to przestaje pracować...? czy jestem w błędzie? |
|
|
Michu
|
Wysłany:
Pon 10:22, 22 Sty 2024 Temat postu: |
|
Można jeszcze (co mam w planie) zmodyfikować kranik pod elektryczną pompę paliwa.
Nabywamy kranik od GN125 (taki jak na foto), przekładamy "kręciołek" od kranika z VX'a aby pasował do pokrętła i mamy kranik bez podciśnienia z funkcją OFF
|
|
|
+WODZU+
|
Wysłany:
Nie 15:38, 21 Sty 2024 Temat postu: |
|
czyli z elek. pompą bedzie wiecej roboty...
Zostaje mi szykac zestawu naprawczego do mojej pompy a z tym jest problem, albo wrzucic pompe z Vl800. (ma inny kształt obudowy ale zasada dzialania taka sama) |
|
|
dis
|
Wysłany:
Nie 14:54, 21 Sty 2024 Temat postu: |
|
Mając pompę elektryczną na kranik są 2 opcje:
-zostawic oryginał ale trzeba od razu po podaniu napięcia na pompę odpalać by podało paliwo
- wyjac z kranika membranę i wtedy będzie leciało cały czas wiec trzeba by wstawić jeszcze elektrozawór. |
|
|
+WODZU+
|
|
|
griba
|
Wysłany:
Śro 21:48, 03 Maj 2023 Temat postu: Cenna informacja! |
|
Cenna informacja! Dobrze wiedzieć! |
|
|
Ireneusz
|
|
|
griba
|
Wysłany:
Nie 23:31, 12 Lip 2015 Temat postu: Pompa cd. |
|
XRV 750 lub któryś Intruder - duży miał chyba elektryczną pompę.
Na 100% pewny nie jestem, ale te pompy co znalazłeś chyba też by pasowały. Jeżeli przeznaczone są do wersji gaźnikowych i działają bez przewodu powrotnego paliwa do zbiornika - a tak pewnie jest w większości motocykli - to powinny się nadawać.
Ważne też, żeby wydajność była wystarczająca do silnika 800 ccm, ale wydaje mi się, że te pompy od 600 ccm mają zapas i też dałyby radę. |
|
|
MAX
|
|
|
griba
|
Wysłany:
Nie 15:39, 12 Lip 2015 Temat postu: Pompa, ale jaka? |
|
Właśnie taką pompę mam na zapas. Jak ją kupowałem to myślałem, że wystarczy założyć i już.
Podłączaliśmy ją u Yaśka w Bieszczadach. Niestety w tylnym gaźniku przelewało - iglica nie wytrzymywała naporu paliwa.
Rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie wydatku pompy - w szereg żarówka 5W lub 10W. Może dysza na wyjściu. Wtedy mogłoby się udać, chodź nie wiadomo, czy pompa nie dawałaby za mało paliwa.
Sprawdzałem potem bez podłączania do motocykla z ograniczeniem prądu, wydatek mniejszy, ale pompa przy 5W w szereg nie zawsze sama ruszała. Więc ogólnie nie za bardzo - trzeba by pokombinować.
Lepsza byłaby pompa z innego motocykla. Takie zazwyczaj mają membranę i pracują pulsacyjnie - w cyklu podobnym do pompy podciśnieniowej. Jak ciśnienie paliwa w układzie wzrasta to membrana się nie cofa i styki rozłączają zasilanie elektromagnesu pompy. Tak to mniej więcej działa.
No a kranik - tak jak Dis napisał - najlepiej byłoby wypatroszyć, żeby cały czas podawał na pompę paliwo. Wtedy potrzebny były jeszcze po drodze do gaźników elektrozawór, bo pompa sama w sobie też może puszczać paliwo. |
|
|