Autor |
Wiadomość |
czarny
|
Wysłany:
Wto 18:18, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Właśnie nie wierzę, że nie są robione tańsze kufry (a też dobre). Taki nonfango mógłbym mieć, ale rzeczywiście nie ma takich |
|
|
ivf
|
Wysłany:
Wto 17:54, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
czarny napisał: |
Hmmm.... ciekawe, żę to aż taka niby różnica. Pewnie z monolocka łatwiej się wyczepia przy większym obciążeniu. Z przeróbką to raczej będzie ciężko |
zapomnij o przerabianu monolocka. jedyna sensowna przeróbka w celu zwiększenia ładowności tak mocowanego kufra, to dwie dziury w spodzie kufra i skręcenie z płytą porządnymi śrubami
generalnie monolock i monokey to dwa najczęściej stosowane sposoby mocowania. wprawdzie oba systemy pochodzą chyba od GIVI, ale dzięki nim stały się niemal standardem i wielu producentów kufrów stosuje te same systemy, tylko najwyżej ciut inaczej je nazywa.
ja mam centralny kufer NONFANGO (kupiłem używany, już ich nie robią, a wchodzą do niego 2 integrale), ma własny system przypinania i własną płytę, ale za to sam producent zagwarantował 10 kg ładunku
nowe GIVI Maxia też są fajowe.. ale jak widzę, nie szukasz czegoś bardzo pojemnego.. swego czasu, jeszcze przed zakupem nonfango, napalony byłem na spory kufer firmy COOCASE. szczególnie przemawiały do mnie dodane w cenie bajery typu wbudowane światło stop i zamek elektryczno-magnetyczny na pilota (w dodatku sam się zamyka, jak o tym zapomnisz - na mnie takie bajery czasami działają )..
http://www.youtube.com/watch?v=DfdzphwerVA&feature=player_embedded |
|
|
Mirool
|
Wysłany:
Pon 21:20, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Kupiłem swoje moto z kuframi bocznymi oryginalnymi suzuki. Takie kanciaki z aluminiowym paskiem. Brakuje mi centralnego albo centralny byłby lepszy. Nie wiecie gdzie to można kupić i za ile??)
Pozdrawiam |
|
|
czarny
|
Wysłany:
Pon 18:03, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Hmmm.... ciekawe, żę to aż taka niby różnica. Pewnie z monolocka łatwiej się wyczepia przy większym obciążeniu. Z przeróbką to raczej będzie ciężko
A bym zapomniał...dzieki |
|
|
david.1606
|
Wysłany:
Pon 16:01, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Czarny juz ci pomagam
Monolock ma jeden wielki zaczep z tyłu po całej szerokości i węższy zaczep przedni.
A Monokey przedni węższy a z tyłu dwa małe zaczepy.
mam parę kufrów i większość ma Monolock-a np Givi
Dodam jeszcze ze np w VX mam monokey na metalowej podstawie ,cały spód jak na obrazkach jest metalowy,jak widać są z plastyku i metalu. |
|
|
czarny
|
Wysłany:
Pon 13:07, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Szczerze mówiąc nie widzę tam sensownych odpowiedzi. To że monokey jest bardziej wytrzymały (przypuszczalnie), to się już sam domyśliłem. Chodzi mi czy ktoś konkretnie widział te dwa rodzaje zamknięć. Na przykład że jeden jest plastikowy a drugi metalowy. Zastanawiam się, czy można przerobić monolocka, aby wrzucać więcej niż te 3kg.
Tak czy siak dzięki za linka. |
|
|
david.1606
|
Wysłany:
Pon 2:03, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Czarny --> (kopia z innego forum)
" Czesc,
jakie sa praktyczne roznice miedzy montarzem kufrów na monolock i monokey? który standard jest lepszy a ktory popularnijszy?
pozDRowionka
micek
Ja się spotkałem z opinią, że monolock jest bardziej do skuterów i ma mniejsze wytrzymałości/ładowności :/ nie wiem.
Monokey jest nowszym patentem i że niby to motocykli bardziej, na większe kufry i wyprawy."
więcej masz tutajhttp://grupy.scigacz.pl/monolock,czy,monokey,2,442580,2007_06.html |
|
|
czarny
|
Wysłany:
Nie 19:50, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
A ja wrócę do tematu - czy ktoś może mi wyjaśnić różnicę dokładną między zapięciami typu monolock a monokey? Bo ten kufer to monolock, dlatego ma 3kg. Teraz co to dokładnie znaczy, może można łątwo przerobić i zrobić z tego monokey? (cokolwiek to jest) |
|
|
maciej792
|
Wysłany:
Nie 16:23, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
tyger , rozgladam sie z kuframi bocznymi i stelazem po wszelakich zrodlach,ale doszedlem do przekonania,ze na moje potrzeby centralny wystarcza,a na dalsze wypady przekalkulowalem i postanowilem zaoptrzyc sie w boczne torby firmy GIVI.koszt zakupu okolo 70 euro ,dobra jakosc i nie trzeba stelazy.Maja zamkniecia,i latwy demontaztakie dla mnie w sam raz,a teraz kupilem po dobrych pieniadzach torbe na bak.Jest swietna chociaz dorwalem ja w Lidlu,mozna jednym zamkiem ja odpiac i zrobic szybko z niej plecak(kosztowala niecale 20 euro) |
|
|
tyger
|
Wysłany:
Sob 21:34, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
maciej792 a szukałeś stelaży bocznych żeby podpasować pod central. Ile kosztują ??? |
|
|
maciej792
|
Wysłany:
Sob 21:11, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
ja mam dobrze;kupilem od razu z zamontowanym firmyGIVI na 35 l,stelaz tez firmowy wiec nie ma problemu z ladownoscia |
|
|
czarny
|
Wysłany:
Czw 15:02, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
3kg??????? Toż to jakieś jajka wielkanocne No to odpada. A już myślałem, że mam kuferek dla sie Dzięki, żeś to dojrzał na stronce. |
|
|
ivf
|
Wysłany:
Czw 14:34, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
nie znam tego kufra, ale patrząc na jego specyfikację na stronie producenta to..... wg mnie to kufer do skuterka.. 3kg ładowności, więc do środka kanapki, a na bagażnik faktycznie tylko karimatę..
szukając odpowiedniego kufra, pamiętaj więc również, aby sprawdzać jego nośność/ładowność (nie wiem które sformułowanie jest bardziej odpowiednie). zależy to głównie od rodzaju użytego systemu mocowania do spodniej płyty. chyba, że nei zależy Ci na wożeniu kilogramów to.... |
|
|
czarny
|
Wysłany:
Czw 12:45, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
Odświeżam temat. Ja się teraz przymierzam do kuferka. Czy ktoś może posiada kufer Shad SH40 Cargo?
Lub może coś słyszał ogólnie o firmie, a najlepiej oczywiście o konkretnym modelu. Fajne to, że ma na górze dorobiony bagażnik, na który można zamontować inny bagaż.
Pozdrawiam |
|
|
pietrucha77
|
Wysłany:
Wto 14:52, 13 Kwi 2010 Temat postu: |
|
Do swojego Vx sam zrobilem stelaz , a nawet dwa.Pierwszy na centralny kuferek, po jakims czasie wyczailem boczne wiec zrobilem drugi. Postaram sie wieczorkiem jakies foty zapodac |
|
|