Autor Wiadomość
czarny
PostWysłany: Wto 18:18, 26 Kwi 2011   Temat postu:

Właśnie nie wierzę, że nie są robione tańsze kufry (a też dobre). Taki nonfango mógłbym mieć, ale rzeczywiście nie ma takich Sad
ivf
PostWysłany: Wto 17:54, 26 Kwi 2011   Temat postu:

czarny napisał:
Hmmm.... ciekawe, żę to aż taka niby różnica. Pewnie z monolocka łatwiej się wyczepia przy większym obciążeniu. Z przeróbką to raczej będzie ciężko Sad

zapomnij o przerabianu monolocka. jedyna sensowna przeróbka w celu zwiększenia ładowności tak mocowanego kufra, to dwie dziury w spodzie kufra i skręcenie z płytą porządnymi śrubami Very Happy

generalnie monolock i monokey to dwa najczęściej stosowane sposoby mocowania. wprawdzie oba systemy pochodzą chyba od GIVI, ale dzięki nim stały się niemal standardem i wielu producentów kufrów stosuje te same systemy, tylko najwyżej ciut inaczej je nazywa.

ja mam centralny kufer NONFANGO (kupiłem używany, już ich nie robią, a wchodzą do niego 2 integrale), ma własny system przypinania i własną płytę, ale za to sam producent zagwarantował 10 kg ładunku Smile

nowe GIVI Maxia też są fajowe.. ale jak widzę, nie szukasz czegoś bardzo pojemnego.. swego czasu, jeszcze przed zakupem nonfango, napalony byłem na spory kufer firmy COOCASE. szczególnie przemawiały do mnie dodane w cenie bajery typu wbudowane światło stop i zamek elektryczno-magnetyczny na pilota (w dodatku sam się zamyka, jak o tym zapomnisz - na mnie takie bajery czasami działają Smile)..
http://www.youtube.com/watch?v=DfdzphwerVA&feature=player_embedded
Mirool
PostWysłany: Pon 21:20, 25 Kwi 2011   Temat postu:

Kupiłem swoje moto z kuframi bocznymi oryginalnymi suzuki. Takie kanciaki z aluminiowym paskiem. Brakuje mi centralnego albo centralny byłby lepszy. Nie wiecie gdzie to można kupić i za ile??Smile)
Pozdrawiam
czarny
PostWysłany: Pon 18:03, 25 Kwi 2011   Temat postu:

Hmmm.... ciekawe, żę to aż taka niby różnica. Pewnie z monolocka łatwiej się wyczepia przy większym obciążeniu. Z przeróbką to raczej będzie ciężko Sad

A bym zapomniał...dzieki Smile
david.1606
PostWysłany: Pon 16:01, 25 Kwi 2011   Temat postu:

Czarny juz ci pomagam
Image

Monolock ma jeden wielki zaczep z tyłu po całej szerokości i węższy zaczep przedni.

A Monokey przedni węższy a z tyłu dwa małe zaczepy.
mam parę kufrów i większość ma Monolock-a np Givi
Dodam jeszcze ze np w VX mam monokey na metalowej podstawie ,cały spód jak na obrazkach jest metalowy,jak widać są z plastyku i metalu.
czarny
PostWysłany: Pon 13:07, 25 Kwi 2011   Temat postu:

Szczerze mówiąc nie widzę tam sensownych odpowiedzi. To że monokey jest bardziej wytrzymały (przypuszczalnie), to się już sam domyśliłem. Chodzi mi czy ktoś konkretnie widział te dwa rodzaje zamknięć. Na przykład że jeden jest plastikowy a drugi metalowy. Zastanawiam się, czy można przerobić monolocka, aby wrzucać więcej niż te 3kg.
Tak czy siak dzięki za linka.
david.1606
PostWysłany: Pon 2:03, 25 Kwi 2011   Temat postu:

Czarny --> (kopia z innego forum)
" Czesc,

jakie sa praktyczne roznice miedzy montarzem kufrów na monolock i monokey? który standard jest lepszy a ktory popularnijszy?

pozDRowionka
micek

Ja się spotkałem z opinią, że monolock jest bardziej do skuterów i ma mniejsze wytrzymałości/ładowności :/ nie wiem.

Monokey jest nowszym patentem i że niby to motocykli bardziej, na większe kufry i wyprawy."

więcej masz tutajhttp://grupy.scigacz.pl/monolock,czy,monokey,2,442580,2007_06.html
czarny
PostWysłany: Nie 19:50, 24 Kwi 2011   Temat postu:

A ja wrócę do tematu - czy ktoś może mi wyjaśnić różnicę dokładną między zapięciami typu monolock a monokey? Bo ten kufer to monolock, dlatego ma 3kg. Teraz co to dokładnie znaczy, może można łątwo przerobić i zrobić z tego monokey? (cokolwiek to jest)
maciej792
PostWysłany: Nie 16:23, 24 Kwi 2011   Temat postu:

tyger , rozgladam sie z kuframi bocznymi i stelazem po wszelakich zrodlach,ale doszedlem do przekonania,ze na moje potrzeby centralny wystarcza,a na dalsze wypady przekalkulowalem i postanowilem zaoptrzyc sie w boczne torby firmy GIVI.koszt zakupu okolo 70 euro ,dobra jakosc i nie trzeba stelazy.Maja zamkniecia,i latwy demontaztakie dla mnie w sam raz,a teraz kupilem po dobrych pieniadzach torbe na bak.Jest swietna chociaz dorwalem ja w Lidlu,mozna jednym zamkiem ja odpiac i zrobic szybko z niej plecak(kosztowala niecale 20 euro)
tyger
PostWysłany: Sob 21:34, 23 Kwi 2011   Temat postu:

maciej792 a szukałeś stelaży bocznych żeby podpasować pod central. Ile kosztują ???
maciej792
PostWysłany: Sob 21:11, 23 Kwi 2011   Temat postu:

ja mam dobrze;kupilem od razu z zamontowanym firmyGIVI na 35 l,stelaz tez firmowy wiec nie ma problemu z ladownoscia
czarny
PostWysłany: Czw 15:02, 21 Kwi 2011   Temat postu:

Neutral 3kg??????? Toż to jakieś jajka wielkanocne Sad No to odpada. A już myślałem, że mam kuferek dla sie Sad Dzięki, żeś to dojrzał na stronce.
ivf
PostWysłany: Czw 14:34, 21 Kwi 2011   Temat postu:

nie znam tego kufra, ale patrząc na jego specyfikację na stronie producenta to..... wg mnie to kufer do skuterka.. 3kg ładowności, więc do środka kanapki, a na bagażnik faktycznie tylko karimatę.. Wink

szukając odpowiedniego kufra, pamiętaj więc również, aby sprawdzać jego nośność/ładowność (nie wiem które sformułowanie jest bardziej odpowiednie). zależy to głównie od rodzaju użytego systemu mocowania do spodniej płyty. chyba, że nei zależy Ci na wożeniu kilogramów to.... Wink
czarny
PostWysłany: Czw 12:45, 21 Kwi 2011   Temat postu:

Odświeżam temat. Ja się teraz przymierzam do kuferka. Czy ktoś może posiada kufer Shad SH40 Cargo? Image
Lub może coś słyszał ogólnie o firmie, a najlepiej oczywiście o konkretnym modelu. Fajne to, że ma na górze dorobiony bagażnik, na który można zamontować inny bagaż.
Pozdrawiam
pietrucha77
PostWysłany: Wto 14:52, 13 Kwi 2010   Temat postu:

Do swojego Vx sam zrobilem stelaz , a nawet dwa.Pierwszy na centralny kuferek, po jakims czasie wyczailem boczne wiec zrobilem drugi. Postaram sie wieczorkiem jakies foty zapodac

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group