FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marjan
Wysłany: Śro 11:17, 01 Lis 2006 Temat postu: Re: olej
freex napisał:
tu bym sie sprzeczal. olej samochodowy nie jest przystosowany do smarowania sprzegla i skrzyni biegow!!, a motocyklowy musi byc. z tym sprzeglem to sprawdz czy ten motul nadaje sie do motocykli ze sprzeglem mokrym!!..podejrzewam ze nie...sa rozne rodzaje oleju motocyklowego!!
Sprzęgło po wymianie sprężyn i podkładek na tym samym oleju się nie ślizga. Myślę,że to rozwiewa wątpliwości w temacie czy TEN:
http://skocz.pl/cgey
olej nadaje się do motocykli. Tak czy owak, po ostatniej zmianie jaka mi została z zapasów tego motula, przesiądę się na semi albo full synth 10w40, a jeśli uda się taniej znaleźć 5w albo 0w, to tym chętniej.
Wychodzę z założenia, że olej SILNIKOWY jest olejem silnikowym. Nie zachęcałem nikogo do lania oleju innego typy. Spójrz w instrukcje obsługi - "engine oil". Nie "motorcycle", bo silnik to silnik. Leję zalecany przez producenta i wszystko OK.
Skoro temet poruszony to może jeszcze o minerałach kontra semi/fullsynthetic?
Im lepszy olej tym lepiej, jedyne czego nie zaleca się do motocyklowych silników z mokrym sprzęgłem to olejów z napisem "energy aver" i tym podobnych - one faktycznie zawierają dodatki poślizgowe, które mogą utrudnić nieco życie.
--
etz 150e
vx 800
Jeśli wyszło Ci raz, spróbuj raz jeszcze.
freex
Wysłany: Nie 15:01, 29 Paź 2006 Temat postu: olej
marjan napisal: "O stosowaniu oleju samochodowego wylano już hetolitry tuszu i wysłano gigabajty danych - a wnisoki nadal nie są jednoznaczne. Nie byłbym taki pewien, czy przez wlanie samochodowego oleju sprzęgło się zacznie ślizgać. Mi np. zaczęło się ślizgać po wlaniu motula 5100 10w40 - czyli motocyklowego oleju o zalecanej gęstości. O czym to świadczy? Że olej jest do bani? NIE - że czas wymienić sprzęgło, albo przynajmniej sprężyny. "
tu bym sie sprzeczal. olej samochodowy nie jest przystosowany do smarowania sprzegla i skrzyni biegow!!, a motocyklowy musi byc. z tym sprzeglem to sprawdz czy ten motul nadaje sie do motocykli ze sprzeglem mokrym!!..podejrzewam ze nie...sa rozne rodzaje oleju motocyklowego!!
piter
Wysłany: Pon 18:49, 03 Lip 2006 Temat postu:
wymiana oleju ztyłu troszke przeczysciłem jak Langer wyzej napisał i jest juz OK
gumis
Wysłany: Sob 22:27, 01 Lip 2006 Temat postu:
to moze napiszesz nam wszystkim co tak skrzypialo?tak zeby wiedziec na przyszlosc gdyby np mi zaczelo skrzypiec ;)pozdrawiam
piter
Wysłany: Śro 13:01, 28 Cze 2006 Temat postu:
dzieki marjan,wczoraj pozagladałem i wiem co jest co.
marjan
Wysłany: Wto 14:57, 27 Cze 2006 Temat postu:
piter napisał:
jestem zielony nie znam sie na obsłudzie zabardzo,powoli dochodze,jest to moja pierwsza maszyna,do tej pory byłem samochodziarzem,powoli przesiadam się na dwa koła.wiem na pewno ze klocki sa dobre płyn hamulcowy tez,był wymieniony tuz przed kupnem.olej w silniku i filtr sam wymieniłem,nie wiem gdzie wymienia sie w przekładni olej i jaki sie stosuje,prosze o podpowiedz,nie mam instrukcji.płyn chłodniczy taki jak do samochodow,jak stary wylac?zaworka nie zauwazyłem,z weza? Dalej co do skrzypienia,dzwiek jest słyszalny tylko przy bardzo powolnej jezdzie na prostej drodze,koło nie ma zadnych luzow.
www.vx800.net
- tam jest angielska instrukcja i książka serwisowa. Zassaj i wiesz wszystko.
PZDR
piter
Wysłany: Wto 1:14, 27 Cze 2006 Temat postu:
jestem zielony nie znam sie na obsłudzie zabardzo,powoli dochodze,jest to moja pierwsza maszyna,do tej pory byłem samochodziarzem,powoli przesiadam się na dwa koła.wiem na pewno ze klocki sa dobre płyn hamulcowy tez,był wymieniony tuz przed kupnem.olej w silniku i filtr sam wymieniłem,nie wiem gdzie wymienia sie w przekładni olej i jaki sie stosuje,prosze o podpowiedz,nie mam instrukcji.płyn chłodniczy taki jak do samochodow,jak stary wylac?zaworka nie zauwazyłem,z weza? Dalej co do skrzypienia,dzwiek jest słyszalny tylko przy bardzo powolnej jezdzie na prostej drodze,koło nie ma zadnych luzow.
marjan
Wysłany: Sob 12:35, 24 Cze 2006 Temat postu: Re: skrzypienie w kole tył
piter napisał:
Witam forumowiczow nabyłem niedawno maszyne z 92 roku od helmuta,wycyckany motorek,sprawuje sie bez zarzutów,jest jednak mały problem-moze duzy.Skrzypi cos w kole z tyłu jakby gumowa uszczelka,cos z tym robic czy poki sie cos nie urwie to sie nie przejmowac .Jeszcze jedno olej do silnika moze byc taki jak samochodowy 10w-40 czy uzywac specjalistycznych do motocykli?
Sprawdź klocki hamulcowe z tyłu. W sumie opis pisku wiele nie mówi - nie wiemy czy jest to przy hamowaniu, przy jeździe z górki, czy może niezależnie od prędkości ten sam dźwięk. Po kupnie zmieniamy płyn chłodniczy, hamulcowy, olej w silniku i przekładni i sprawdzamy klocki. Zrobiłeś to już?
O stosowaniu oleju samochodowego wylano już hetolitry tuszu i wysłano gigabajty danych - a wnisoki nadal nie są jednoznaczne. Nie byłbym taki pewien, czy przez wlanie samochodowego oleju sprzęgło się zacznie ślizgać. Mi np. zaczęło się ślizgać po wlaniu motula 5100 10w40 - czyli motocyklowego oleju o zalecanej gęstości. O czym to świadczy? Że olej jest do bani? NIE - że czas wymienić sprzęgło, albo przynajmniej sprężyny.
PZDR
Gość
Wysłany: Pią 10:20, 16 Cze 2006 Temat postu:
dzieki
langer
Wysłany: Wto 19:36, 13 Cze 2006 Temat postu:
Co do skrzypienia- nie jestem w stanie za dużo doradzić - w moim tak się nie dzieje. Może wystarczy zdjąć koło, wyczyścić okolice wielowypustu, spróbuj, to prosta i nieskomplikowana czynność.
Jeśli mowa o oleju- tu należy być stanowczym i do silnika lać olej przeznaczony do motocykli. Wynika to z innej konstrukcji zespołu napędowego katamarana i większości motocykli ( w tym VX-a): sprzęgło w motocyklu jest z reguły mokre i wlanie oleju samochodowego prawie na pewno pogorszy warynki pracy sprzęgła. Sprzęgło będzie się po prostu ślizgało na niewłaściwym oleju.
langer
Wysłany: Wto 19:35, 13 Cze 2006 Temat postu:
Co do skrzypienia- nie jestem w stanie za dużo doradzić - w moim tak się nie dzieje. Może wystarczy zdjąć koło, wyczyścić okolice wielowypustu, spróbuj, to prosta i nieskomplikowana czynność.
Jeśli mowa o oleju- tu należy być stanowczym i do silnika lać olej przeznaczony do motocykli. Wynika to z innej konstrukcji zespołu napędowego katamarana i większości motocykli ( w tym VX-a): sprzęgło w motocyklu jest z reguły mokre i wlanie oleju samochodowego prawie na pewno pogorszy warynki pracy sprzęgła. Sprzęgło będzie się po prostu ślizgało na niewłaściwym oleju.
piter
Wysłany: Wto 2:01, 13 Cze 2006 Temat postu: skrzypienie w kole tył
Witam forumowiczow nabyłem niedawno maszyne z 92 roku od helmuta,wycyckany motorek,sprawuje sie bez zarzutów,jest jednak mały problem-moze duzy.Skrzypi cos w kole z tyłu jakby gumowa uszczelka,cos z tym robic czy poki sie cos nie urwie to sie nie przejmowac .Jeszcze jedno olej do silnika moze byc taki jak samochodowy 10w-40 czy uzywac specjalistycznych do motocykli?
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin