FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
hmersky
Wysłany: Pon 20:37, 09 Mar 2009 Temat postu:
no nie wiem, mechanik powiedzial ze jeśli jest za słaby akumulator (tzn rozładowany) by odpalić moto, ale mimo wszystko zaskakuje troszke to źle działa na świece i może sie to skończyc w taki własnie sposób
nitro
Wysłany: Pon 19:07, 09 Mar 2009 Temat postu:
he,he,he aku spalił świece...niezłe. No nie ważne. Ważne ,że śmiga! Nie zapominajcie też o sprawdzeniu fajek, równie ważne!!! u mnie jedna była "bez przejścia" , ale od razu wymieniłem 2. Można łatwo sprawdzić "omomierzem".
nitro
Wysłany: Pon 19:06, 09 Mar 2009 Temat postu:
dubel
hmersky
Wysłany: Pon 14:30, 09 Mar 2009 Temat postu:
moto odpalone
pierwsza rundka deszczowa w tym sezonie zaliczona
powodem były jednak przepalone świece (ponoć za słaby aku je spalił) i zabrudzone gaźniki :-] teraz tylko czekać na pogodę
hmersky
Wysłany: Sob 15:30, 14 Lut 2009 Temat postu:
Śląsk. obok rybnika
no manual mam i te rysunki znam.... ale jakos qrde nie wiem
teraz jak mi zaznaczyłes które to śróbki dokładnie to może coś zdziałam
dzieki !
griba
Wysłany: Sob 14:04, 14 Lut 2009 Temat postu: Nie poddawaj się tak szybko...
Hm, to nie jest aż takie skomplikowane.
A manual masz?
http://www.vx800.net/man_eng/index.html
Polecam "Fuel and Lubrication System" - masz tam wszystko rozrysowane.
Chodzi o śrubki na samym dole gaźników - komór pływakowych. Te śrubki zamykają krućce kontrolne pomiaru poziomu paliwa w komorach pływakowych.
strona 6-4 - przedni gaźnik nr 2 - [9] Drain screw
strona 6-5 - tylny gaźnik nr 1 - [3] Drain screw
Te śrubki można zluzować bez problemu - nie są szczególnie trudno dostępne.
A gdzie Ty masz to moto - miasto jakie?
Jak będe u siebie w garażu to mogę Ci foto przygotować ze strzałkami pokazującymi co i jak...
Więc daj znać czy walczysz dalej...
Pozdrawiam,
Griba
hmersky
Wysłany: Pią 14:56, 13 Lut 2009 Temat postu:
dzieki wielkie za odpowiedź, włąsnie wrociłem z garażu i chyba nie dam rady tego zrobic.... nasza vx to nie ogarek a ja nie znam sie tak na tym wszystkim...
dojście do tego tylnego gaźnika jest masakryczne, a co do "śrobki na krzyzyk" na dole gaźnika to hehe ja tam widziałem całą maske takich sróbek i nawet nie wiedziałbym która to... chyba nie pozostaje mi nic innego jak sciągnąć do garażu jakiegoś fachowca jak sie ociepli
griba
Wysłany: Pią 13:11, 13 Lut 2009 Temat postu: Sprawdź tak..
Witam!
1) Sprawdź paliwo w obu gaźnikach. W każdym jest na dole komory pływakowej śrubka na krzyżak, poluzuj ją i zobacz czy z króćca pod nią na dole komory pływakowej kapie paliwo.
Jak będzie sucho, to trzeba by było zalać gaźniki paliwem, miałem podobny problem po ich rozbiórce, że mimo dobrego kręcenia, nie chciała pompka ich napełnić.
Ja zrobiłem tak - przewód z tylnego gaźnika zdjąłem, założyłem swój i ładowałem w niego strzykawką paliwo, aż zaczęło z niego wyciekać. Podłączyłem z powrotem i moto odpalił.
Można by też dać paliwo przez te króćce do sprawdzania poziomu paliwa, ale nie wiem ile trzeba by wstrzyknąć wachy - można przelać. Więc ta pierwsza metoda jest pewniejsza.
Jeszcze jedno - pływaki w gaźnikach po dłuższym postoju - przynajmniej u mnie - lubią się zawiesić. Możesz opukać lekko komory pływakowe.
2) Sprawdź iskrę na każdym cylindrze, zdejmij fajkę, włóż w nią świecę, dotknij nią do masy, zakręć krótko i zobacz czy będzie iskra. Uwaga, WN może kopnąć.
W razie czego pytaj.
Powodzenia,
Griba
hmersky
Wysłany: Pią 12:05, 13 Lut 2009 Temat postu:
udało mi się wykręcić świece, okazało się ze mam całkiem pasujący klucz w garażu u dziadka
hehe świece faktycznie były troszke zalane... przeczyściłem załozyłem, podładowałem aku i .... nic
kreci kreci i nic.... probowałem na max ssaniu i 0 gazu... bo z tego co zauwazyłem druga opcja 0 ssania i max gaz końćzy sie zalaniem
cholera... tak czy siak dalej nie odpala
jeszcze chce sprowac spuścic wszystko z gaźników ale nie wiem jak to zrobic ;> pomożecie mi ? wiem zemusiał bym zakrecic kranik do któego nie wiem jak sie dostać i potem cos dalej ale kompletnie nie wiem jak
griba
Wysłany: Wto 12:10, 03 Lut 2009 Temat postu: Klucz...
Ja klucz kupiłem w Larsson - rurkowy.
http://www.sklep1.larsson.pl/Parts.aspx?Category=Tools&CategoryView=Expand
Oczywiście były za długie lub za krótkie.
Taki jak nr 7203072 był za długi, wystarczyło obciąć dokładnie nad otworami do przełożenia dźwigni i już się mieści.
Tylko nie widzę tu teraz klucza na 18 mm, druga sprawa, że ten mój nie wiem czy miał 90 czy 100 mm wyjściowej długości. Mogę sprawdzić jak będe w garażu - być może to ten 7203072 - może mam 19,2 mm które ładnie pasuje na świecę VX.
Pozdrawiam,
Griba
..:maniek:..
Wysłany: Pon 22:01, 02 Lut 2009 Temat postu:
ja ci wymiarow dokladnych nie podam bo ja mialem gmole ktore skutcznie ograniczaly dlugosc klucza , ale z pamieci to mial on cos kolo 8cm dlugosci, wielkosc 6-kata na swiece to 18, a o gory mialem dospawany leb sruby na klucz 19 - taki klucz idelanie pasuje do wiekszosci japonczykow (PC800,GSX1100, VT itd)
hmersky
Wysłany: Pon 15:37, 02 Lut 2009 Temat postu:
ja mam jeszcze pytanie odnośnie tego nieszczesnego klucza do świec, mianowicie siedzę całymi dniami w pracy i nei mam możliwość posprawdzać co i jak ta pasuje więc z ludzi którzy sami sobie robili ten kuczn napiszcie mi proszę dokłądne wymiary - zrobie go sobie w pracy,
długość w centymetrach i rozmiar a super by bylo jakby ktoś wrzucił fotkę i czy macie końcówkę (góre) na żabke, czy na imbus, czy na kluczyk płaski
z góry dzieki
ivf
Wysłany: Pon 15:20, 02 Lut 2009 Temat postu:
no właśnie - za długo jednorazowo nie kręcimy
a co powiecie na takie "komputerowe" zasilanie rozruchu:
klik
griba
Wysłany: Pon 12:51, 02 Lut 2009 Temat postu: Rozruch - inne zasilanie...
Witam!
Dodam od siebie informacje nt. rozruchu zewnętrznym źródłem prądu wynikające z doświadczeń praktyka-elektryka. Może okażą się pomocne.
Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.
1) Podłączenie akumulatora samochodowego jest jak najbardziej ok, pod warunkiem, że napięcie jego jest takie samo jak instalacji moto czyli 12V. Prąd rozruchu - większy dla większego aku - nie ma znaczenia.
Technicznie najlepsze wg mnie i wypróbowane przeze mnie rozwiązanie to podłączeni się pod akumulator w moto, po rozruchu odłączamy akumulator samochodu, żeby alternator moto nie ładował obu akumulatorów.
Włączanie silnika samochodu podczas rozruchu nie wydaje mi się celowe - rozrusznik moto to małe obciążenie dla aku samochodu, ale duże dla alternatora samochodu i trudno powiedzieć, czy nie uszkodzimy alternatora samochodu pobierając prąd rozruchu dla moto.
Taki sposób sprawdziłem i jest ok.
2) Podłączenie ładowarki akumulatora lub innego zasilacza w celu rozruchu - wg mnie nie jest prawidłowym działaniem. Wydatek takich urządzeń nie jest wystarczający do zailenia rozrusznika (nie wiem ile pobiera w moto taki rozrusznik, ale może to być pewnie z 50-100A) a te urządzenia mają wydatek maksymalny może z 5-10A. Poza tym często brak w nich stabilizacji napięcia i dopiero obciążone akumulatorem dają napięcie ładowania 13-14V.
I jeszcze jedna ważna sprawa. Podłączając większy akumulator mamy możliwość kręcenia dowoli rozrusznikiem moto. Ale należy pamiętać o tym, że każdy rozrusznik jest przewidziany do krótkotrwałej pracy i jego nadmiernie długie używanie może spowodować jego przegrzanie i spalenie.
Pozdrawiam i życzę udanego rozruchu,
Griba
ivf
Wysłany: Śro 14:26, 28 Sty 2009 Temat postu:
no i dlatego dobrze, że pytam hehe
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin