FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Zajonc
Wysłany: Pon 17:21, 24 Wrz 2007 Temat postu:
No wszystko się zgadza
Czy ja w którymś momencie twierdziłem że silnik jest do dupy czy cuś takiego??
Jedyna sprawa która wyszła to to że jest czuły na niski poziom oleju... a że trwałość silnika głównie od jakości oleju zależy to chyba każdy wie.
pablo70
Wysłany: Śro 16:42, 19 Wrz 2007 Temat postu:
Ponadto mój zdrowy rozsądek podpowiada mi że silnik (w zasadzie bez większych zmian konstrukcyjnych) na bazie którego produkuje się motocykle, od ponad dwudziestu lat, nie może być zasadniczo niedopracowany czy wadliwy.
Nie wspominając o tym że jego wydajność mocowa z litra pojemności, plasuje go gdzieś na przełomie lat 60 i 70 ub. wieku, a wiadomo jest że zazwyczaj im mniejsza moc, tym mniejsze obciążenia układu korbowo - tłokowego czyli większa żywotność całości.
A przecież technologia, materiały jak i jakość wykonania posunęły się znacznie do przodu od tamtego czasu. Zresztą dzięki temu japończycy wykosili kiedyś z rynku cały szereg europejskich marek.
pablo70
Wysłany: Śro 16:19, 19 Wrz 2007 Temat postu:
"I tu pytanie... wypowiedź tą można zrozumieć dwojako - albo że jeżeli już coś się poważniejszego w VX'ie psuje to właśnie często korbowód pęka, albo że na przykład na 10 śmigających VX'ów w 7 pęka korbowód. Która wersja jest właściwą?? Bo jeżeli 2 to opinia o bezawaryjności silników raczej upada..."
[/quote]
- Nic nie upada Zajonc, nic nie upada.
Po tej lekturze rozumiem Twoje obawy, nie sądzę żebyś na jej podstawie mógł ferować wyroki i wyciągał wnioski z co najmniej kilku przyczyn.
Motocykl nie jest produkowany od ponad dziesięciu lat, te które do nas trafiają mają przeróżną historię. No chyba że ktoś kupił nowy, bądź na 100% z pewnego źródła - jeśli ktoś ma taki to proszę ręka do góry.
Znajomy mechanik, pasjonat, zawodnik (R1 cup), powiedział mi kiedyś znany banał - PODSTAWA to olej, jego jakość, kontrola, wymiana, filtr - na tym sie nie oszczędza. A tu Bóg jeden wie jak do tego podchodził poprzedni właściciel lub często właściciele tych motocykli, czy wreszcie ich obecni użytkownicy.
skanky
Wysłany: Wto 21:45, 18 Wrz 2007 Temat postu: Dzięki Anioł za konkrety...
... tak właśnie kombinowałem i moje rozważania szły w tym kierunku. Ja również dopiero w ostatnim czasie uzupełniłem poziom oleju "odbijając" się od kreski, tej dolnej... hehehe... W każdym razie dzięki Anioł za szybki odzew
Zajonc
Wysłany: Wto 19:28, 18 Wrz 2007 Temat postu:
.:Anioł Ciemności:. napisał:
ale tutaj od razu zaznaczam, że zarówno u mnie jak i w tamtych były problemy z olejem, tzn. mi pusciła uszczelka pod silnikiem i powoli wypluwała olej
O, to to jest właśnie sedno sprawy
Dobrze żeś powiedział o tym... trzeba wzmożyć czujność względem pozomu oleju! Czyli jednak nic się nie dzieje bez powodu... Idę se gwoździem wydrapać na zbiorniku napis "Sprawdź poziom oleju" to może mnie przygoda z korbowodem ominie
.:Anioł Ciemności:.
Wysłany: Wto 18:18, 18 Wrz 2007 Temat postu:
hehe to sie nazywa logiczny rozkład zdania
cyt. mechanika " hmmm tak jak słucham to pewnie korbowód pierd.. bo ostatnio mielismy 2 takie przypadki też w VX-ach... "
ale tutaj od razu zaznaczam, że zarówno u mnie jak i w tamtych były problemy z olejem, tzn. mi pusciła uszczelka pod silnikiem i powoli wypluwała olej i jak to sie stało to było go na dolnej kresce :/ i zmierzajać to meritum, że jezeli jest słabsze smarownie to może sie to przydarzyć.
Pozdrawiam
Zajonc
Wysłany: Wto 12:05, 18 Wrz 2007 Temat postu:
.:Anioł Ciemności:. napisał:
Więc tak, przyczyną wszystkiego było pękniecie przedniego korbowodu(co wg mechanika jest częste u VXów).
I tu pytanie... wypowiedź tą można zrozumieć dwojako - albo że jeżeli już coś się poważniejszego w VX'ie psuje to właśnie często korbowód pęka, albo że na przykład na 10 śmigających VX'ów w 7 pęka korbowód. Która wersja jest właściwą?? Bo jeżeli 2 to opinia o bezawaryjności silników raczej upada...
.:Anioł Ciemności:.
Wysłany: Wto 11:46, 18 Wrz 2007 Temat postu:
OK, ja chce o tym jak najszybciej zapomnieć
Więc tak, przyczyną wszystkiego było pękniecie przedniego korbowodu(co wg mechanika jest częste u VXów). Stało się to przy dużej prędkości i dlatego tłok uderzył o głowice masakrując zawory. Tylny tłok zrobił coś podobnego i tak wyszedł ten burdel w moim silniku. Aaa no i jak sie urwał korbowód to resztka która została zablokowała wał korbowy i spowodowała jego pęknięcie :/
Postanowiłem juz to porządnie zrobic i wymieniłem :
- wał okazyjnie około 450 zł używkę
- 2 korbowody
- 2 tłoki
- znajomu zrobił mi tuleje do gara bo cylinder pękł
- nowe zawory w przednim garze
- przy okazji pierścienie zmieniłem
- do tego nowe płyny
hmm i to tyle co pamiętam bo to bardzo w czasie się rozciągnęło. Za wszystko wraz z robocizną zapłaciłem 2700 zł :/ i tak powoli docieram...
Jak coś to pytajcie jeszcze..
Pozdrawiam
skanky
Wysłany: Wto 1:22, 18 Wrz 2007 Temat postu: Anioł .... tylko szczerze ;-)))
[quote=".:Anioł Ciemności:."]Ja juz 600km po kapitalnym i jakos to wszystko na ludzi wyszło.
Anioł! Proszę opisz dokładniej przy okazji jak to wszystko wyszło z tym remontem. Co wymieniałeś, jaką w końcu ustalono przyczynę awarii, no i ostateczne koszty naprawy (części, robocizna).
.:Anioł Ciemności:.
Wysłany: Śro 22:35, 22 Sie 2007 Temat postu:
DZieki, chociaz do końca to taki off-top nie jest bo zastanawiałem sie co zalac na silnik po remoncie. Znalazłem jednak MoTula, drogi ale dobry. Silnik zaczał od razu ciszej pracować i sie tak szybko nie grzeje. Ja juz 600km po kapitalnym i jakos to wszystko na ludzi wyszło.
pzodro
BOhu
Wysłany: Śro 21:06, 22 Sie 2007 Temat postu: olej
[url][url]Robienie off-topics uważam za nie w porządku, acz nie usunę posta,[/url][/url]
mobila miałem, chyba właśnie tego i rewelacji nie było, polecam raczej castrol GTX magnatec, naprawdę w vx pożądana opcja,
pozdrawiam
Shrequ
.:Anioł Ciemności:.
Wysłany: Sob 12:22, 18 Sie 2007 Temat postu:
Napisze tu bo zalezy mi na szybkiej odpowiedzi. Sory za off topic
ZAstanawiam sie nad olejem jaki mam zalac mam maly wybór raczej i tu pytanie czy ktoś smiga(ł) na Mobil Super S?? Bo nie wiem czy to sie nadaje w ogole ?
Pozdro
.:Anioł Ciemności:.
Wysłany: Wto 23:34, 03 Lip 2007 Temat postu:
U mnie jednostajny cichy stukot,. podobny do zaworów. Pozniej zaczęło cykać nawet i pożniej.. to już wiesz
skanky
Wysłany: Wto 17:17, 03 Lip 2007 Temat postu: ...?
Stuki w tym cylindrze jakiego były rodzaju ? Ewidentnie głośny wku...ący stukot czy takie zbliżone do klekotu zaworów ? Czy to narastało z czasem czy jednostajnie lekko sobie stukało, aż stało się najgorsze ?
Pytam, bo po dzisiejszej regulacji zaworów nadal coś "nadaje" w przednim cylindrze ...
pablo70
Wysłany: Pon 16:06, 02 Lip 2007 Temat postu: Re: różnice intruder - vx800
różnica zasadnicza jest na wale - czopy zostały obrócone względem ustawienia z intrudera, coby drgania wyeliminować.
Racja, vx800 - 75, u Intruza 45 stopni, jak to w czopach "good vibrations"
mile widziane.
Dzięki za zwrócenie uwagi.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin