Autor |
Wiadomość |
griba
|
Wysłany:
Sob 22:37, 08 Cze 2013 Temat postu: Regulacja ssania? |
|
Hej Dis, chodziło mi o to, że wszystko dobrze wyregulowane, a ssanie nadal nie działa prawidłowo. I wtedy dajemy podkładki. Na ssaniu podciśnienia bym nie regulował bo i po co, po prostu tłoczki mają się całkowicie wysuwać. Wtedy będzie dobrze łapał na oba cylindry.
Pozdrawiam,
Griba |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pią 7:53, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
Griba ale mówił, że na ssaniu mu prycha więc resztę zapewne ma wyregulowaną- jałowe i przepustnice. Podkładki to dobra rada z tym, że idealnie tego nie dopasujesz. Można się bawić podkładając różnej grubości podkładki i sprawdzać synchro na otwartym ssaniu (widać czy jest lepiej czy gorzej). Jak dobierzesz odpowiednie podkładki to powinno podciśnienie być w miarę równe.
U mnie w planach jest modyfikacja linki tak by miała płynną regulację przez śrubę. |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pią 0:25, 07 Cze 2013 Temat postu: Synchro cd. |
|
Ale wlasnie podkladkami pod ssanie mozna strzaly zlikwidowac i nalezy, bo w zimne dni moze byc problem, zeby strzelajacy cylinder zaskoczyl. Sruba skladu mieszanki tez ma wplyw na prace ssania, ale tu regulujemy pod bieg jalowy (wedlug opisu).
Co do startu przepustnic zobacz linke gazu przy tylnym gazniku czy otwiera do konca i jest dobrze skontrowana.
Pozdr,
Griba |
|
|
zefir
|
Wysłany:
Czw 22:04, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
Ok.
Ładne wyjaśnienie. Czyli póki co zostawiam tak jak jest. |
|
|
dis
|
Wysłany:
Czw 21:33, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
Na ssaniu może strzelać bo linki ssania nie mają regulacji i ich idealnie nie zrównasz jedynie można kompensować podkładkami. Jak bez ssania jest ok i przy dodawaniu gazu też równo idą to tak trzeba zostawić. Jak nie idzie równo doregulować. |
|
|
zefir
|
Wysłany:
Czw 21:15, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
tak, właśnie start przepustnic regulowałem i ciągle jedna była szybsza.
Mam w planach (prawdopodobnie na jutro) regulacje składu mieszanki bo na ssaniu faktycznie strzela wydech. Do tego jeszcze wymiana filtrów powietrza i wtedy ponowne sprawdzenie synchro.
Dzięki za pomoc |
|
|
griba
|
Wysłany:
Czw 19:56, 06 Cze 2013 Temat postu: Synchro cd. |
|
Ważne, żeby były równo - chodź -0,2 jest raczej popularną wartością.
Oprócz synchro regulujesz start przepustnic - zwykle wystarczy podciągnąć / spuścić nieco linkę przy przednim gaźniku.
Popatrz dokładnie na materiały z działu "Zrób to sam" - tam jest to pokazane.
Na reakcję gaźnika ma też wpływ odkręcenie śruby składu mieszanki. Również znajdziesz info w tym samym dziale.
Pozdrowienia,
Griba |
|
|
zefir
|
Wysłany:
Czw 16:29, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jakie podciśnienie powinny pokazywać vacuometry ? Czy ma to jakieś znaczenie czy po prostu musi być taka sama wartość na obu przyrządach ?
U mnie ustawiłem póki co na równo na ok. -0,2. Czy tak jest ok, czy powinno być więcej ?
Jeżeli powinno być więcej to jak to zmienić ?
Druga sprawa, co poza regulacją linek gazu przy gaźnikach ma wpływ na szybsze 'startowanie' gaźników? Mam tak że jeden startuje nieznacznie szybciej i ni jak nie mogę tego zniwelować poprzez naciąganie/poluźnianie linek gazu na gaźnikach. |
|
|
griba
|
Wysłany:
Wto 21:38, 27 Mar 2012 Temat postu: Bez znaczenia. |
|
Nie powinno mieć wpływu. Daj w przewody dysze, żeby wskazówki nie drgały za bardzo.
Pozdrowienia,
Griba |
|
|
Ikis
|
Wysłany:
Wto 20:27, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
Witam
Robię cztero-zegarowy przyrząd do synchronizacji gaźników. Moje wątpliwości budzi długość przewodów pomiarowych a dokładnie maksymalna ich długość. Chodzi o to że chcę zastosować system rurek i węży o długości ok 1m lub nawet 1,5m i nie wiem czy ich długość ma wpływ na dokładność (szybkość) pomiaru. Macie jakieś doświadczenia? |
|
|
skanky
|
Wysłany:
Nie 22:12, 15 Kwi 2007 Temat postu: Re: Synchronizacja gaźników |
|
Hej. W artykule: "VX - pierwsza krew /bieżący serwis/" (gdzieś poniżej) znajdziesz szczegółowy opis zapodany przez kolegów, a odnoszący się do regulacji zaworów i synchronizacji gaźników. Rozumiem, że nieco spóźniłem się z tą podpowiedzią, ale przynajmniej możesz się upewnić czy poszedłeś w dobrym kierunku .. heheheheee. Pozdro i nara !!! |
|
|
..:maniek:..
|
Wysłany:
Czw 14:45, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
witam.ja u siebie robilem synchor i gdzies na forum powinno byc napisane co i jak. w sumei zadna filozofia, a "najtrudniejsza" rzecza jest podlaczenie podcisnieniowego kranika razem z waku..przynajmniej u mnie bo musialem kombinowac trojnik |
|
|
stalagnat
|
Wysłany:
Wto 21:03, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
Witam, ponieważ nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (nawet jakiejkolwiek próby ) ) sam przeprowadziłem stosowne regulacje w myśl zasady "że to co się rozbierze to da się złożyć z powrotem, przecież gorzej już być nie może". Chodzi oczywiście o czyszczenie gaźników i regulacje. Korzystając ostatecznie z elementarnych praw fizyki (niewiele inwestując w jakieś dziwne chińskie vakuometry) - pełna satysfakcja (podwójna): zaoszczędzone pieniądze i czas. Koszt takiej usługi w zależności od serwisu- 50 do 160 PLN, czas: - od 4 godzin do 2 dni ) Tyle się dowiedziałem w serwisach. Pozdrawiam Bartek |
|
|
stalagnat
|
Wysłany:
Pią 10:35, 23 Mar 2007 Temat postu: Synchronizacja gaźników |
|
Witam, czy ktoś robił synchro we własnym zakresie??
Serwisy działają mi trochę na nerwy (terminy, ceny za wykonanie usługi no i robienie z tego wielkiego misterium, jakby to było skomplikowane)więc chciałbym to zrobić sam. Chodzi o jakieś praktyczne rady itd. Resztę znajdę w manualu.
Pozdrawiam Bartek |
|
|