FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
dis
Wysłany: Pią 18:17, 02 Lis 2018 Temat postu:
sokrates napisał:
Trochę za dużo...dokładnie serwisówka podaje: Service Limit : 128,9 mm (5.07 in) na odcinku 1-20 pinów.
A widzisz tak to jest jak za dużo cyferek mam w głowie
Hook13
Wysłany: Pią 14:29, 02 Lis 2018 Temat postu:
Czyli najlepiej zdemontować silnik, wtedy więcej i dokładniej można sprawdzić. Jednak jeszcze to przemyśle, bo może się okazać że i tak jego demontaż mnie nie ominie:)
sokrates
Wysłany: Pią 12:55, 02 Lis 2018 Temat postu:
Trochę za dużo...dokładnie serwisówka podaje: Service Limit : 128,9 mm (5.07 in) na odcinku 1-20 pinów.
dis
Wysłany: Czw 0:03, 01 Lis 2018 Temat postu:
10 ogniw bodajże 140 czy 141mm
griba
Wysłany: Śro 23:05, 31 Paź 2018 Temat postu: A jednak!
sokrates napisał:
a także czy odchodzi on od kółek zębatych wałka rozrządu.
Cieszę się, że potwierdzasz moje domysły.
Fakt - książka serwisowa podaje maksymalną długość łańcuszka mierzoną dla iluś tam ogniw. I to byłby najlepszy test.
sokrates
Wysłany: Wto 18:10, 30 Paź 2018 Temat postu:
Witam...z tego co do tej pory zauważyłem...przy rozbieraniu silnika to, żeby ocenić prawidłowo stan łańcuszków rozrządu należy zdjąć pokrywy głowic cylindra, co daje możliwość oceny napinaczy (w jakim stopniu są wyciągnięte), a także czy odchodzi on od kółek zębatych wałka rozrządu. Ostateczną ocenę należy zweryfikować poprzez jego wyjęcie i pomiar długości wg sposobu podanego w serwisówce. Niestety, żeby to zrobić trzeba wyjąć silnik z ramy.
Pozdrawiam
griba
Wysłany: Wto 13:34, 30 Paź 2018 Temat postu: Może tak, może nie.
dis napisał:
Griba ale na małej zębatce od dołu silnika można zrobić to samo bez wyciągania silnika z ramy. Co prawda by zdjąć prawą pokrywę trzeba zdjąć wydech ale to i tak mniej roboty niż wyjęcie silnika.
Masz rację, ale gdyby jakimś cudem udało się dostać do kół zębatych wałków, to można by wtedy w "mój" sposób sprawdzić łańcuszki.
Na dole, jak mi się wydaje - musiałbym na zdjęcia spojrzeć, to tylko można palcem naciskać łańcuszki na odcinku, który nie jest zasłonięty przez inne podzespoły silnika. Z kolei te "małe" zębatki będą (raczej) zasłonięte przez magneto i zdawcze koło zębate wału korbowego.
dis
Wysłany: Wto 10:00, 30 Paź 2018 Temat postu:
Griba ale na małej zębatce od dołu silnika można zrobić to samo bez wyciągania silnika z ramy. Co prawda by zdjąć prawą pokrywę trzeba zdjąć wydech ale to i tak mniej roboty niż wyjęcie silnika.
griba
Wysłany: Wto 9:57, 30 Paź 2018 Temat postu: Łańcuch rozrządu
Co do łańcuszka to wydaje mi się, że możesz jeszcze sprawdzić w jakim stopniu da się go odciągnąć od zębatki napędzającej wałek rozrządu.
Prawdopodobnie rozciągnięty łańcuch, mimo napięcia przez napinacz, będzie odchodził od zębatki.
Tylko, ze do tego trzeba by zdjąć górne pokrywy głowic, a to wymaga ruszenia silnika z ramy.
Jest taka opcja, żeby nie wyciągać całkowicie silnika z ramy, tylko pochylać go raz na na jedną, a raz na drugą stronę. Ale i tak trzeba go do tej operacji "uwolnić" z mocowań.
Hook13
Wysłany: Wto 8:41, 30 Paź 2018 Temat postu:
Dzięki za odpowiedź, trochę słabo to rozwiązali
Jest jak jest, jak zabiorę się za pracę to napiszę. Może w trakcie pacy wpadnę na jakieś "nieznane" rozwiązania
.
dis
Wysłany: Pon 23:53, 29 Paź 2018 Temat postu:
Aby sprawdzić naciąg łańcuszków można zdjąć boczne klapy i przy zębatkach na wale sprawdzić czy łańcuszki nie mają zbyt dużo luzu. Jeśli chcesz sprawdzić napinacze to chyba tylko jakimś endoskopem od dołu lub rozbieranie góry. Ogólnie to nie za łatwo jest calosc zweryfikować w ramie ale część da radę. Reszta to już raczej z wyjeciem silnika.
Hook13
Wysłany: Pon 16:06, 29 Paź 2018 Temat postu: Sprawdzenie łańcuchów rozrządu
Witam wszystkich
Sytuacja przedstawia się następująco: na obrotach wolnych i tak do 2500-3000obr/min słychać stuki w silniku, na wyższych przestaje stukać. Przy schodzeniu z obrotów słychać takie charakterystyczne szumienie-terkotanie (jak za starych czasów gdy w maluchu rozrząd się kończył). Więc korzystając z zimowego przestoju chce sprawdzić luz łańcuchów rozrządu i ewentualnie po zdiagnozowaniu konieczności ich wymiany je wymienić - mam nadzieje, że to tylko one hałasują się w silniku.
Niestety nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, stąd moje pytania:
- czy da się to zrobić bez wyciągania silnika z ramy,
- jak sprawdzić czy napinacze są już na maksa wyciągnięte?
Jak przyjdzie mi więcej pytań to będę pisał, na razie chce się przygotować teoretycznie zanim cokolwiek rozkręcę.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin