FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Powitalnia
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Hook13
Wysłany: Pią 9:01, 27 Kwi 2018 Temat postu:
No to, luz na lince by kompensować skręty kierownicą. W zasadzie na logikę, jak przy maksymalnym skręcie jest choć minimalny luz na klamce to jest nie ma możliwości ślizgania się sprzęgła.
Dzięki za odpowiedź.
griba
Wysłany: Czw 22:39, 26 Kwi 2018 Temat postu: Eksperymentalny luz
Hook13 napisał:
Na prostej kierownicy? A nie skręconej w stronę gdzie jest najmniejszy luz, aby po skręceniu kierownicą nie została za mocno naciągnięta?
Pytam się bo nie wiem czy dobrze myślę.
Jeżeli chodzi o sprzęgło w książce serwisowej nie jest to określone, a na zdjęciach ciężko stwierdzić, czy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost, czy w lewo.
Na moją logikę regulujesz w najczęściej występującej pozycji do jazdy, czyli z kołem na wprost. Ustawiając luz zalecany w książce serwisowej linka powinna prawidłowo działać w każdym położeniu kierownicy.
Jeśli tak nie jest to korygujesz luz dobierając jego wartość "eksperymentalnie".
Hook13
Wysłany: Wto 20:53, 24 Kwi 2018 Temat postu:
Na prostej kierownicy? A nie skręconej w stronę gdzie jest najmniejszy luz, aby po skręceniu kierownicą nie została za mocno naciągnięta?
Pytam się bo nie wiem czy dobrze myślę.
dis
Wysłany: Nie 22:52, 22 Kwi 2018 Temat postu:
Linka ma mieć luz by w przypadku skręcenia kierownicy nie naciągać linki stąd najlepiej regulować na prostej kierownicy.
Lukaszf290980
Wysłany: Nie 21:07, 22 Kwi 2018 Temat postu:
dzięki chłopaki za wszystkie porady. Ogólnie mam 38 lat i po 20 latach przerwy od motocykli musiałem coś kupić. Za łebka bawiłem się wsk-ami, jawami itp. Tak na niedzielę kupiłem sobie tego japońskiego już "dziadka" bo jeszcze w latach 90 mnie zachwycił. Tylko, że mi się chce częściej jeździć niż w niedzielę.
Sorki, że tak przynudziłem trochę.
Jeszcze kwestia tej linki, może trochę śmieszna. W jakiej pozycji kierownicy regulujecie tą linkę bo przecież jak skręcicie kierownicą do oporu w lewo to przerwa między korpusem a klamką się zmniejsza do zera?
Pozdrawiam
Maniek
Wysłany: Nie 10:36, 22 Kwi 2018 Temat postu:
Witam z lubuskiego.
LwG
griba
Wysłany: Sob 9:42, 21 Kwi 2018 Temat postu: Olej i takie tam...
Lukaszf290980 napisał:
Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt.
Generalnie jak włączasz 1 bieg w motocyklu to zazwyczaj zawsze będzie lekkie szarpnięcie, bo tryby w skrzyni muszą się ustawić względem siebie. Wrzuć 1, potem luz, i znów 1. Za drugim razem bieg powinien wejść gładko.
Skorat napisał:
Może wystarczy regulacja linki sprzęgła.
Faktycznie, Skorat dobrze prawi. Być może trzeba zwiększyć naciąg linki sprzęgła. Gdyby był zbyt mały, to po wciśnięciu klamki tarcze sprzęgłowe nie odsuną się od siebie na tyle, żeby całkowicie odłączyć skrzynię od silnika. Dodatkowo, nowy, lepki olej (stary mógł być rozrzedzony) lepiej "klei" tarcze sprzęgłowe i stąd pogorszenie zmiany biegów. Ot taka teoria, ale warto sprawdzić klamkę... Luz między końcem osadzenia klamki a korpusem ma być około 4 mm o ile pamięć mnie nie myli...
Skorat napisał:
na zachwalanego przez wszystkich Motula. Więcej go nie wleje nawet do kosiarki!
Olej jak każdy inny. Leje MOTULA od zawsze do wszystkich naszych moto. Używam także w samochodzie. Nie zauważyłem żadnych problemów.
skorat
Wysłany: Sob 8:34, 21 Kwi 2018 Temat postu:
Lukaszf290980 napisał:
Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt.
Mnie to wygląda na kończące się sprzęgło. Może wystarczy regulacja linki sprzęgła. Poza tym ja zauważyłem u siebie podobne objawy po zmianie oleju z Valvolline na zachwalanego przez wszystkich Motula. Więcej go nie wleje nawet do kosiarki!
P.S.
Motul to podobno najczęściej podrabiany oleum na universie
Lukaszf290980
Wysłany: Sob 7:20, 21 Kwi 2018 Temat postu:
Witam ponownie Panowie. Dzięki za oddzew.
pływanie motocykla zdiagnozowane, wstępnie łożyska wahacza ale jeśli po zdemontowaniu okaże się, że to bieżnia zurzyta to będzie dupa. W przyszłym tygodniu będę robić. Olej wymieniłem na Castrola 10W40, oczywiście do motocykli. Staram się jak najwięcej kilometrów trzaskać żeby wyszły wszystkie usterki i zauważyłem następną bolączkę. Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt.
Zyjon
Wysłany: Wto 8:22, 17 Kwi 2018 Temat postu: Re: Witam Waleńczów k/Częstochowy
Lukaszf290980 napisał:
jak się rozgrzeje to stuki zanikają
Życzę Ci by Twoje moto było w ciągłym stanie ciepłoty. Powodzenia w dopieszczaniu maszyny.
Marta
Wysłany: Pon 21:06, 16 Kwi 2018 Temat postu:
Cześć!
dis
Wysłany: Pon 15:34, 16 Kwi 2018 Temat postu:
Witamy na forum. W kwestii noszenia moto, warto sprawdziś powyższe sugestie bo są najprostsze. Jeśli się nie poprawi o nich mam jeszcze inne propozycje.
griba
Wysłany: Pon 10:49, 16 Kwi 2018 Temat postu: Cześć!
Cześć!
Zmień oponę, zalej olej w lagi i zobaczysz czy coś się zmieni.
Co do opony to warto wpisać np. w
https://www.ceneo.pl/
jej rozmiar i kierując się podpowiedziami portalu wybrać najtańszy sklep.
skorat
Wysłany: Pon 7:06, 16 Kwi 2018 Temat postu:
Cześć!
góri
Wysłany: Nie 23:41, 15 Kwi 2018 Temat postu:
Witam i pozdrawiam. Ciśnienie w kołach ok? wyważone felgi? tarcze proste? moto nie jest po dzwonie (rama prosta?) przeszukaj forum w temacie opon. Ja osobiście kupuje shinko na allegro i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o stuki, to może być wszystko a najprostsze to chyba luzy zaworowe. P.S. suzuki same stuki
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Powitalnia
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin