FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Sob 18:22, 10 Lut 2007 Temat postu:
Ja mam VX-a z przebiegiem 126 tyś km, jeźdzony był na 10W 40, aktualnie zmieniłem go na 15 W 40 (jest OK), zmieniłem nie ze względu na przebieg ale z powodu łykania oleju (przy 15W 40 zużycie jest mniejsze).
Szczerze mówiąc nie zmieniałbym oleju na 20W40 (chyba że łyka ci bardzo olej).
..:maniek:..
Wysłany: Sob 10:35, 10 Lut 2007 Temat postu:
>Jeśli ktoś coś wie na ten temat, to napiszcie jak to jest z motocyklami i >olejami mineralnymi Very Happy
jest dokladnie tak jak pisales! jesli z silnikiem nic nam sie nie dzieje to nawet przy przebiegu 300kkm nie ma sensu zmieniac oleju na gestszy bo i po co?
jesli silnik zaczyna spalac duzo oleju to najczesciej powodem tego sa uszczelniacze zaworowe ktore nalezy wymienic i tyle...
gestszy olej oraz rozne "motodoktory" stosuje sie tylko wtedy gdy silnik wykazuje juz dosc znaczne zuzycie -np.wypracowane pierscienie,prowadnice zaworow,hydraulika,panewki,pompa oleju itd...po wlaniu gestszego oleju wzrasta jego cisnienie w ukladzie, a stuki pochodzace ze zuzytych elementow zostaja stlumione.
jesli u ciebie nie wystepuja jakies _wyrazne_ przeslanki do zmiany oleju to naprawde nie ma po co tego robic!
W
Wysłany: Sob 2:42, 10 Lut 2007 Temat postu:
Witam
Nie chciałbym tu wymyślać własnymi słowami czegoś, co już dawno temu napisał ktoś inny, niewątpliwie sporo mądrzejszy ode mnie, więc pozwolę sobie wkleić tutaj parę słów na temat oleju
Klasa lepkości
"Aby ułatwić optymalny dobór lepkości oleju do określonego typu silnika i warunków klimatycznych jego eksploatacji, amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych (SAE) opracowało system klasyfikacji lepkościowej.
Klasyfikacja dzieli oleje silnikowe na klasy lepkościowe. Oleje przeznaczone do smarowania silników pracujących w niskich temperaturach podzielono na 6 klas i oznaczono symbolami liczbowymi, przy których umieszczono literę W (winter - zima), tj: SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Im niższa cyfra przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia.
Dla olejów letnich istnieje 5 klas lepkości: SAE 20, 30, 40, 50, 60. Olej silnikowy, który ma zarówno cechy oleju zimowego jak i letniego nazywany jest olejem wielosezonowym. Oleje takie są oznaczone podwójną symboliką np: 15W40, 10W40 itp. Główną zaletą olejów wielosezonowych jest możliwość ich eksploatacji niezależnie od pory roku."
Co za tym idzie, nie widzę związku, między przebiegiem, a zmianą oleju na 20w40.
Jeśli już, to zmienia się olej z syntetycznego, na półsyntetyk lub mineralny. W tym tekście też jest coś pośrednio na ten temat:
"W przypadku silników o dużym przebiegu stosowanie olejów syntetycznych może być problematyczna, gdyż oleje te zawierają znaczne ilości dodatków myjących - więcej niż oleje mineralne. Zdarzyć się może, że sprawny (ale wypracowany) silnik zalany doskonałym olejem syntetycznym zacznie dymić, straci ciśnienie sprężania, a ciśnienie oleju niebezpiecznie spadnie. Będzie to wynikiem wypłukiwania osadów, które do tej pory uszczelniały silnik. Wlanie nowoczesnego oleju do silnika, który do tej pory pracował wyłącznie na byle jakim oleju mineralnym spowoduje techniczną katastrofę. Masa rozpuszczonych przez nowy olej złogów i smoły może skutecznie zablokować kanały i smok pompy, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia silnika. Jedynym na to sposobem jest używanie dobrych olejów, lecz o jak najniższej specyfikacji, czyli o najmniejszej możliwej ilości dodatków (mała liczba zasadowa TBN)"
Z tego co wiem (ale ostrzegam, że ta moja "wiedza" opiera się wyłącznie na samochodach), to jeśli silnik zaczyna łykać olej (starzeje się, traci ciśnienie sprężania), zmienia się olej właśnie na półsyntetyk, a później na mineralkę. Jeśli u Ciebie nie ma objawów zużycia (a nic o tym nie wspominałeś) to po co zmieniać olej? Kumpel jeździ 17-letnim Nissanem 200sx 1,8 turbo (czyli silniczek pracujący w dość extremalnych warunkach) i przy przebiegu 200.000 ciągle leje full syntetyk. Silnik czyściutki, chodzi jak marzenie, to po co coś zmieniać?
Co do textu o olejach, podaję linka do całości:
http://www.republika.pl/chudzikj/Technika/Olej/olej.htm
Jeśli ktoś coś wie na ten temat, to napiszcie jak to jest z motocyklami i olejami mineralnymi
pozdrawiam!
piter
Wysłany: Sob 0:58, 10 Lut 2007 Temat postu:
Dobra juz wiem ze nie zmieniać oleju,odpowiadam sam sobie zanim jakis pasozyt mi odpowie linkiem z pornolem,namnozyło sie tu na forum tego gówna.
piter
Wysłany: Wto 1:20, 06 Lut 2007 Temat postu: po 100.000 km.
Zastanawiam sie czy zmiana oleju z 10w40 na 20w40 spowoduje slizganie sprzegła,moze juz ktos zmienił tak olej i wie jakie sa efekty.mam nakrecone na zegarku juz ponad 100 000km.do tej pory lałem 10w40 Castrol,pewien mechanik zalecil mi by juz zalewac olejem 20w40,co sadzicie,zmieniac?
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin