FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Śro 0:27, 14 Gru 2016 Temat postu: Kolejny pomysł
Generalnie sprawa ze ssaniem wygląda następująca - na moim przykładzie.
Jedno ssanie działało, drugie nie - linka nie wyciągała tłoczka do końca. Jak było ciepło jako tako startował, ale jeden cylinder dłużej się nagrzewał i z wydechu początkowo strzelał, bo było za ubogo. Zimą, jeśli w ogóle, odpalał na jednym cylindrze. Co ciekawe, gdy pochodził, gaźnik cylindra, który nie palił zalewał paliwem filtr powietrza.
Jak ssanie jest w porządku to silnik wchodzi po chwili od uruchomienia na około 3000-3500 obr./min. Nieprawidłowe działanie to strzały w tłumik cylindra, który nie ma ssania, wolno nagrzewające się kolanko wydechu no i ogólnie problemy z rozruchem.
Jedno mi jeszcze przychodzi do głowy. Gdy czyściłeś gaźniki ustawiłeś być może śruby mieszanki biegu jałowego według nastaw z książki serwisowej. Jeśli tak to odkręć je o 2,5 do 3 obrotów, bo nastawy "fabryczne" to zazwyczaj za mało.
Z moich obserwacji wynika, że ustawienia śrub składu mieszanki begu jałowego wpływają również na pracę ssania. Kiedyś po złożeniu gaźników skręciłem je maksymalnie. Chciałem zrobić regulację po uruchomieniu silnika (opis co i jak znajdziesz w innym temacie działu "Zrób to sam"). Zdziwiłem się, że ssanie nie działa, gdy śruby składu mieszanki są za bardzo skręcone.
Gdy jest ciepło to mogło by to jeszcze jakoś działać, bo obroty biegu jałowego da się podciągnąć śrubą przy tylnym gaźniku.
Sprawdź zatem jeszcze to i daj znać co ustaliłeś.
dis
Wysłany: Śro 0:24, 14 Gru 2016 Temat postu:
U mnie jedna z tych końcówek też była (chyba jeszcze jest) lekko zjechana jednak to nie przeszkadza w działaniu ssania. Jeśli masz mocno zjechany plastik to powietrza trochę by tam mogło się dostać lecz to i tak chyba silnik by chodził. Pomysłów jest nie za dużo.
A pytanie też jaką masz ciepłotę świec bo w chłodniejsze dni może to też mieć pewien wpływ na palenie tym bardziej, że jak twierdzisz po wygrzaniu jest ok.
Standardowe (ciepło) maja początek nazwy DPR8 (NGK) lub X24 (denso).
Wilk
Wysłany: Śro 0:07, 14 Gru 2016 Temat postu:
Hmm być może będzie coś na rzeczy. Tzn linki poprawnie pracują jak i same końcówki, ale plastikowa nakretka która wkręcamy w korpus gaźnika, ta od ssania ma troszkę objechany gwint. Wzasadzie trzyma ten cylinderek w środku ale ma delikatne luzy. Może właśnie to ma coś wspólnego ? I zasysa dodatkowe powietrze, ale mogło by to mieć aż takie znaczenie ?
griba
Wysłany: Śro 0:04, 14 Gru 2016 Temat postu: Brak pomysłów
Dis dobrze prawi. Może faktycznie coś ze ssaniem.
A gdy już odpalisz (po podgrzaniu) i silnik pracuje, to gdy dasz ssanie jak wyglądają obroty?
Trochę brak pomysłów. Zakładam, że jeżeli silnik działał na jesień to jest w dobrej kondycji. Czyli sprężanie trzyma na obu cylindrach, luzy zaworowe sprawdzone i regulacja gaźników czyli synchronizacja przepustnic, skład mieszanki oraz obroty biegu jałowego są w porządku.
dis
Wysłany: Wto 23:03, 13 Gru 2016 Temat postu:
A sprawdzałeś może linki ssania? Może jedna poszła i ciągnie na jednym garze przez co może i zaskakuje ale nie utrzymuje obrotów i gaśnie. To tak na szybko co mi przyszło do głowy bo czemu miałby na ciepłym palić a na zimnym nie skoro wszystko czyste i tylko różnica ssania jest.
Wilk
Wysłany: Wto 11:48, 13 Gru 2016 Temat postu:
A więc tak poświęciłem nocke (naturalnie z przyjemnością) rozebrałem wszystko ponownie, ustawiłem , przedmuchałem i skręciłem. Świece w jak najlepszym stanie, aku jak młody bóg , gaźniki przelane i D... i znów bez większych efektow . Spróbowałem dawnego sposobu zagrzałem świece na palniku, silnik nagrzwnica nagrzałem do ok 50 stopni i odpaliłem normalnie (bez ssania) od pierwszego strzała. Silnik pracuje ładnie i równo i odpala za każdym razem. Rano jak wszystko już wystygło,... czort ponownie opętał mi maszyne. Ni na ssaniu ni normalnie zero oddechu tzn, odpala jak wcześniej na 3 sek i gaśnie wrrrrr
griba
Wysłany: Wto 0:10, 13 Gru 2016 Temat postu: Luźne pomysły
A może od tego nieudanego odpalania świece się już zapaprały? Warto zajrzeć do nich.
Komory pływakowe gaźników zalałeś paliwem, czy tylko wstrzykiwałeś benzynę do dolotów?
A jaki jest stan akumulatora? Naładowany? Miałem tak raz czy dwa, że niby kręcił i zaskakiwał, ale coś nie tak było z iskrą. Jak tylko podładowałem akumulator lub podłączyłem drugi to silnik od razu zapalał.
Wilk
Wysłany: Pon 21:06, 12 Gru 2016 Temat postu:
Bezpośredniego wtrysku również próbowałem . Sprawdziłem wszystko od początku i wszystko na pozór gra. Jakiś czort go opętał.
Gość
Wysłany: Pon 20:13, 12 Gru 2016 Temat postu:
Mój też tak ma po dłuższym postoju. zazwyczaj zaczyna chodzić po 6-8 próbie odpalenia, a też parkowany jest w ciepłym garażu i pewnie paliwo odparowało z gaźników. proponuję wstrzyknąć trochę wachy do tylnego gaźnika przez wężyk odpowietrzający-powinno zadziałać.
dodam że z drugim VX-em nie ma takich problemów i odpala bez problemów.
Wilk
Wysłany: Pon 14:29, 12 Gru 2016 Temat postu: Zapala tylko na ssaniu i gasnie po 3 sekundach
Witam mam problem jak w temacie, dodam tylko ze na jesieni regulowalem gazniki na nowo czyscilem i maszyna chodziła , a dzisiaj coś nie chce współpracować , tym bardziej ze motocykl stoi w cieplym garazu i wlalem świeżutkie paliwo . Jakies sugestie ?
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin