FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Pon 16:51, 14 Gru 2015 Temat postu: Lampy cd.
Darek, pomysł dobry, ale wiele w ten sposób nie zyskasz - kilka watów co najwyżej.
Dis - patrzyłem na H3 w LED - te tanie na LED SMD to raczej za słabe będą. Sprzedawcy często mają napisane, że nadają się tylko jako światła "sygnałowe" - np. do jazdy dziennej. Są też takie, w których użyto LED CREE - zarówno "żarówki" H3 jak i całe lampki - ale to jest sporo droższe rozwiązanie. Te LED'y faktycznie świecą godnie przy znacznie mniejszym poborze prądu.
Mnie ogólnie zastanawia, że zapas na alternatorze niby jest, ale jednak szału nie ma. A może jestem za bardzo przewrażliwiony.
Wszystko przez ten dodatkowy woltomierz.
dis
Wysłany: Pon 15:28, 14 Gru 2015 Temat postu:
A może ledy dużej mocy w dodatkowe lampy wstawic zamiast zwykłych żarówek?! Ja mam latareczkę z 1W ledem a daje światła jak głupa. Są zestawy kilku watowe zamienników zwykłych żarówek to może takie warto wstawić w nowe lampy.
Gość
Wysłany: Pon 14:33, 14 Gru 2015 Temat postu:
griba-żeby trochę obniżyć pobór prądu, można by zastosować żarówki ledowe w tylnej lampie , podświetleniu tablicy i zegarów.może to nie wiele ale zawsze jakiś 'W-at' zaoszczędzony.
griba
Wysłany: Pon 12:48, 14 Gru 2015 Temat postu: Dodatkowe światła drogowe by Griba
Coś na zimowe wieczory.
Reflektor w VX (jeżeli ma zdrowe lustro i szkło), przy sprawnej instalacji elektrycznej (napięcie na żarówce) wg mnie dość dobrze oświetla drogę. Jednak na bałkańskich winklach, po zmroku, trochę brakowało mi dodatkowego doświetlania pobocza drogi. Piszcie co chcecie na temat wyglądu, ale dodatkowe oświetlenie (światła drogowe) to może być dobra sprawa na każdej krętej (i nie tylko) trasie.
Ot i narodziła się pewna koncepcja.
Ponieważ uważam, że należy jak najmniej ingerować w konstrukcję moto i mieć możliwość łatwego powrotu do serii (np. na wypadek sprzedaży itp.) - do montażu dodatkowych lamp wykorzystałem istniejące elementy. Dzięki temu osiągnąłem zupełny brak inwazyjności. Założenie lub zdjęcie dodatkowego oświetlenia to około 15 minut zabawy z podstawowymi narzędziami. Osobny temat to elektryka, ale tu niezbędna instalacja (jak i przełącznik) praktycznie nie będą widoczne.
Tutaj przepis na
dodatkowe światła drogowe do VX'a
. Opisy znajdziecie pod zdjęciami.
UWAGI
Czemu nie zamontowałem lamp na gmolach?
Bo za nisko i światło reflektorów dodatkowych byłoby nieefektywnie wykorzystane.
I dlatego, że to co zamontujesz poza obrysem motocykla odpada przy ślizgu.
Źródła światła
W lampach zainstalowałem żarówki H3 - 12V/35W. Dają dobre, jasne światło porównywalne natężeniem z reflektorem głównym. To, że (w mojej ocenie) natężenie światła reflektora głównego (60W) jest praktycznie identyczne jak lamp dodatkowych (35W), może tylko świadczyć o tym, że jego lustro ma już nieco gorsze parametry. Żarówki 35W mniej obciążają układ elektryczny niż typowe 55W - zyskujemy łącznie 40W (przykładowo tyle pobierają zazwyczaj grzane manetki).
Eksperymentowałem też z szeregowo 2 x H3 6V/25W, ale rezultaty nie były zadowalające. O H3 LED nawet nie powinienem wspominać - tanie zamienniki mogą być wykorzystane do świateł od jazdy dziennej i nic poza tym - nie ma sensu w nie inwestować. Chyba, że coś nowego pojawi się na rynku np. z LED typu CREE, ale cena takich rozwiązań będzie pewnie zaporowa.
Obciążenie instalacji elektrycznej
O ile mnie pamięć nie myli, to z alternatora mamy jakieś 330W przy 5000 obr/min Do czego zmierzam. Mimo "słabszych" żarówek, wydaje mi się, że po włączeniu dodatkowych lamp, napięcie w instalacji nieco za bardzo spada. Mam wrażenie, że przy długotrwałej jeździe z włączonymi dodatkowymi światłami i jeszcze do tego grzanymi manetkami bilans ładowanie/pobór prądu wychodzi w okolicy zera (alternator i regulator, połączenia mam "w normie"). Nie sprawdziłem tego zjawiska jednak dokładnie, bo przy dużym ruchu na trasie ciągłe zmiany światła mijania/drogowe uniemożliwiają obserwację tego co się stanie. Dodam, że z takim "zmiennym" poborem prądu instalacja daje sobie radę bez problemu. Nie zauważyłem, żeby dochodziło do nadwątlenia "sił" akumulatora. Jednak obserwując woltomierz dochodzę do wniosku, że coś jest na rzeczy i temat wymaga rozpracowania. Marta będzie chyba musiała skoczyć na te bałkańskie winkle, żeby sprawdzić co i jak.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin