FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
tomek40
Wysłany: Pon 20:54, 13 Lip 2015 Temat postu:
Dziękuję ....teraz już wiem wszystko o kraniku
, a swoją drogą to powinno być takie całkowite zamknięcie paliwa np. na okres zimowania i w razie czego gdyby zaczął kranik puszczać. Niebezpieczna sprawa z tym paliwem w silniku....
griba
Wysłany: Pon 13:28, 13 Lip 2015 Temat postu: Kranik cd.
tomek40 napisał:
....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?
Bez znaczenia - nie ma w tym kraniku czegoś takiego jak dodatkowe OFF. Brak podciśnienia = brak przepływu paliwa przez kranik.
Jedno jest pewne - im mniej się nim kręci tym dłużej taki kranik pożyje.
Jak kranik nawali, a paliwa dużo w baku, to przez tylny gaźnik iglica przepuści je do silnika.
Dlatego zawsze warto sprawdzić poziom oleju po dłuższym postoju.
Maniek
Wysłany: Pon 10:37, 13 Lip 2015 Temat postu:
tomek40 napisał:
mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze
....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?
Cześć.
Jak sam zauważyłeś i napisałeś masz kranik podciśnieniowy. Więc jest w nim ustawialna pozycja ON i RES. OFF jest na zgaszonym bez znaczenia jak jest ustawione pokrętło.
Można dla tzw. bezpieczeństwa zostawiać na ON, bo w razie gdyby zaworek podciśnieniowy zaczął przepuszczać, to nie stracisz całego paliwa z baku.
dis
Wysłany: Pon 10:33, 13 Lip 2015 Temat postu:
Nie ma to znaczenia jak zostawisz kranik jeśli masz podciśnieniowy. W dół jest otwarty normalnie w górę rezerwa. Ja mam podciśnieniowy i zawsze mam na on chyba, że kończy mi się paliwo i jest rezerwa to mam res.
tomek40
Wysłany: Pon 10:10, 13 Lip 2015 Temat postu:
Witam i dziękuję wszystkim za wiadomości....mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze
....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?
griba
Wysłany: Nie 23:41, 12 Lip 2015 Temat postu: Podciśnienie ;)
To jeszcze ja coś dorzucę od siebie.
Kraników były dwa typy. W starszych wersjach motocykla sterowany wyłącznie pokrętłem - z pozycją ON, OFF i RES.
W nowszych montowany był kranik podciśnieniowy bez pozycji OFF. Kranik taki paliwo puszcza wtedy, gdy dostanie podciśnienie dodatkowym przewodem z tylnego gaźnika.
Na boczku w opisie pokrętła możesz mieć pozycję OFF mimo, że kranik jest podciśnieniowy. Kranik taki przy poziomie paliwa powyżej rezerwy podaje paliwo w dowolnym położeniu pokrętła, gdy silnik pracuje i do kranika dociera podciśnienie.
Sprawdź jaki masz kranik. Będziesz wiedział jak ustalisz, czzy dochodzi do niego przewód podciśnienia z tylnego gaźnika.
dis
Wysłany: Nie 22:41, 12 Lip 2015 Temat postu:
Najłatwiej to sprawdzić odpinając przewód paliwa w zbiorniku, jeśli nie leci w off i on to jest podciśnieniowy a potwierdzi to dodatkowo jak zassasz powietrze przez przewód idący do tylnego gaźnika. Jak wtedy poleci to na bank podciśnieniowy i nie ma się o co martwić gdyż jest szczelny.
szuwar
Wysłany: Nie 20:46, 12 Lip 2015 Temat postu:
Jak masz podciśnieniowy to tak to właśnie działa i jest prawdopodobnie ok.
tomek40
Wysłany: Nie 18:15, 12 Lip 2015 Temat postu: kranik
Witam, wczoraj zapomniałem otworzyc kranik i ruszyłem w trasę ....powinno paliwo się wypalic i silnik zgasnąć ja jednak jechałem i jechałem, okazało się że kranik w pozycji off puszcza paliwo, teraz boję się zostawiać go na noc w takim położeniu (off) i zostawiam tak jak jezdzę w,,on" ....co robić? nowy kranik czy zestaw naprawczy, patrzyłem na allegro ale nie ma do vx 800....od jakiego moto pasuje a może zostawic tak jak jest bo podcisnienie chyba trzyma. Proszę o radę i dziękuję
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin