FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Śro 15:52, 06 Maj 2015 Temat postu: Może tak, a może nie
Może tak być, ale oczywiście nie musi. Trudno wnioskować tylko z opisów.
Najpierw to sprawdź (bo łatwo to zweryfikować), jak nie pomoże to wtedy sprawdzaj stan cylindra (np. pomiar kompresji).
sfenio
Wysłany: Śro 13:54, 06 Maj 2015 Temat postu:
Ok. Dzięki za instrukcję, a z tym startowałem na jednym cylindrze, to przez to ssanie?
griba
Wysłany: Śro 9:32, 06 Maj 2015 Temat postu: Jazz
griba napisał:
Wystarczy trochę odkręcić kopułkę w którą wchodzi linka ssania, żeby zobaczyć czy nastąpi poprawa.
Kopułka przy gaźniku. Szukaj jej patrząc gdzie linka ssania wchodzi do gaźnika. Pod koniec linki (po wysunięciu z kopułki) można podłożyć kawałek koszulki z przewody (chyba 3x0,75). Wtedy linka będzie "szybciej" ciągnąć. Na zdjęciu poniżej masz zaznaczoną kopułkę, którą masz sprawdzić przy tylnym gaźniku.
sfenio napisał:
Czy po przejechaniu ok 100 km zauważalny będzie ubytek płynu jeśli uszczelka pod głowicą przepuszcza?
Tak, płynu by nieco ubyło.
*****
Na początek doprowadź ssanie do porządku - żeby równo nagrzewały się oba wydechy po starcie. Z tego co napisałeś to wnioskuje, że silnik startuje na jednym cylindrze.
sfenio
Wysłany: Śro 8:59, 06 Maj 2015 Temat postu:
Witam
Jeśli chodzi o nagrzewanie wydechów, lewy nagrzewa się wolniej niż prawy, wyraźnie wyczuwalne jest że ten lewy wydech słabiej "dmucha". Oznacza to słabsze sprężanie na tym wydechu?
W sprawie naciągu linki ssania, nie wiem jak to zrobić, jest może gdzieś na forum opis tego procesu?
Dymienie z tego tłumika na zimnym silniku jest minimalne, nasila się po rozgrzaniu i występuje wyłącznie na wysokich obrotach. W poniedziałek odstawiam moto do mechanika na regulację zaworów i gaźników, zobaczę co powie na to dymienie.
Mam jeszcze pytanie dotyczące stanu płynu chłodzącego. Czy po przejechaniu ok 100 km zauważalny będzie ubytek płynu jeśli uszczelka pod głowicą przepuszcza?
griba
Wysłany: Wto 0:04, 05 Maj 2015 Temat postu: Ale kipisz!
No to tak.
Jasno szary dym - coś jak para wodna - to raczej przeciek płynu chłodzącego. Spaliny mają w takim wypadku dość charakterystyczny, nieprzyjemny (bardziej niż zwykłe), "gryzący" zapach.
Olej to dym niebieski o "słodkim", "narkotycznym" zapachu.
W tym wypadku oznaczałoby to uszkodzenie uszczelki pod głowicą "dymiącego" cylindra. Zobacz czy płyn chłodzący trzyma Ci poziom. Jeśli go ubywa to coś może być na rzeczy. Przy czym przy pomiarze kompresji też powinno wyjść, że uszczelka jest trafiona.
Śruby składu mieszanki zostaw na razie w spokoju. BTW - jak dławisz śrubą składu mieszanki będzie strzelał, to normalne, za uboga mieszanka się nie spala, to paliwo dopiero jak się zbierze w wydechu to się zapala.
Co z ssaniem - sprawdziłeś czy obie rury nagrzewają się w tym samym tempie? Jeśli nie spróbuj podciągnąć linkę ssania, przy cylindrze, który się nie nagrzewa. Jak się nie nagrzewa to ewentualnie mógłby coś tam pluć niespalonym paliwem - na zimnym silniku przy przelotowym tłumiku mogłoby coś takiego się dziać - ale pewny tego nie jestem - nie miałem do czynienia z takim przypadkiem.
Sprawdź czy "para" nie znika po naprawdę dobrym rozgrzaniu silnika, czyli po przejażdżce.
Co do paliwa cieknącego przez nieszczelny kranik - tu widziałbyś, że poziom oleju w okienku podnosi się po dłuższym postoju.
Cytat:
Czy warto robić gaźniki i regulacje zaworów skoro występuje ten dym?
Zawsze warto sprawdzić podstawowe sprawy, zanim się zacznie rozbierać bez powodu silnik.
BTW - Kiedy ostatnio synchronizowałeś gaźniki i kontrolowałeś luz zaworowy?
sfenio
Wysłany: Pon 23:18, 04 Maj 2015 Temat postu:
Dzięki za odpowiedzi koledzy:)
Niestety mam kolejny problem.
Mianowicie dziś odpaliłem moto, załapał za pierwszym
Przyłożyłem rękę do wylotu tylnego wydechu (wydechy mam przelotowe)
Chwile pochodził i trochę go przegazowałem , po przegazowaniu Na moja rękę parskneła czarna maz, chyba paliwo. Czy oznacza to że kranika nie trzyma i zalewa mi tylny cylinder? To nie koniec problemów ponieważ po dodaniu gazu z lewego tłumika wydobywa się niepokojący dym jasno szarej barwy. Na wolnych obrotach nie występuje, na wysokich jednak nie podoba mi się to, nie są to białe kłęby ale jednak dym występuje ma szary kolor na moje oko. Po rozgrzaniu silnika dym nadal wystepuje.
I teraz moje pytania
Czy zalewa mi cylinder i paliwo dostaje się do oleju?
Czy warto robić gaźniki i regulacje zaworów skoro występuje ten dym?
Czy to olej a może płyn chłonny powoduje powstanie dymu? Jeśli tak to głowica cylinder pierścienie? Co jest przyczyną?
p.s. próbowałem kręcić śrubą regulacji składu mieszanki tylnego gaźnika, nie zaobserwowałem żadnych zmian poza strzelanie z tłumika przy śrubę w kręcone na maxa.
Pozdrawiam
griba
Wysłany: Nie 23:31, 03 Maj 2015 Temat postu: A może ssanie?
Dobrze byłoby tak jak Judam radzi - sprawdzić jakie jest ciśnienie kompresji w obu cylindrach. Potrzebowałbyś do tego odpowiedni manometr i redukcję, żeby wkręcić przyrząd w miejsce świecy.
Na początek sprawdź jednak działanie ssania. Wolniejsze nagrzewanie jednego cylindra może być spowodowane właśnie nie prawidłowo działającym ssaniem.
Linki ssania rozciągają się nierównomiernie i ssanie w jednym gaźniku może się otwierać a w drugim nie. Na zimnym silniku, jak go uruchomisz, połóż dłonie na kolankach wydechów. Jeżeli jeden wydech wolniej się nagrzewa to być może gaźnik podaje za mało paliwa na ssaniu. Wystarczy trochę odkręcić kopułkę w którą wchodzi linka ssania, żeby zobaczyć czy nastąpi poprawa.
Inne sprawy do sprawdzenia to oczywiście luz zaworowy i synchronizacja gaźników.
judam
Wysłany: Nie 22:45, 03 Maj 2015 Temat postu:
Przede wszystkim to sprawdzić kompresję na obu cylindrach i porównać.
sfenio
Wysłany: Nie 22:42, 03 Maj 2015 Temat postu: Tylny cylinder słabszy?
Witam Panowie
Nie wiedziałem jak nazwać temat, zatem napisałem jak myślałem
Problem wygląda następująco
Po odpaleniu mojego VXa okazuje się że lewy wydech wolnej się nagrzewa niż prawy, ponadto lewy wydech słabiej "dmucha". Co to może oznaczać?
Świece nowe, iskra niby jest ale jak sprawdzić czy jest prawidłowa?
Na mechanice znam się słabo i zamierzam oddać moto do mechanika. Jednak przedtem chciałem poznać wasze opinie i ewentualne rady. Co mogę sprawdzić ewentualnie zrobić sam? Nie mam zaufanego mechanika dlatego wasze rady będą dla nie bardzo cenne. Dzięki i pozdrawiam
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin