FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Nie 21:29, 12 Kwi 2015 Temat postu: Tulejka - srulejka
Good job!
BTW - ja zupełnie zapomniałem, że jest tam tulejka.
skorat
Wysłany: Nie 8:21, 12 Kwi 2015 Temat postu:
Cześć
Zgodnie z przypuszczeniami Disa nie dostałem śruby klasowej z gwintem drobnozwojnym. Zastosowałem śrubę klasy 10.9 i zgodnie z sugestiami Griby i Disa zabezpieczyłem ją nakrętką z wkładką poliamidową zabezpieczającą przed odkręceniem. Przy okazji dałem do dotoczenia tulejkę dystansową między karterem a ramą, bo jedna była oryginalna, a druga to była jakaś obcięta rurka. Więc teraz wszystko powinno być ok. Nauczka dla mnie i wszystkich dokładnie posprawdzać wszystkie śruby i nakrętki po kupnie maszyny ale i w trakcie jej eksploatacji. Pozdrawiam, Tadek
dis
Wysłany: Śro 22:45, 08 Kwi 2015 Temat postu:
Jak nie dostaniesz drobnozwojowego może być i zwykły gwint tylko wtedy właśnie z nakrętką samochamowną by się nie odkręcała od drgań.
skorat
Wysłany: Śro 17:50, 08 Kwi 2015 Temat postu:
Dzięki Griba
Właśnie tak myślałem, żeby zapodać śrubę i nakrętkę z nierdzewki, a jeżeli nie to śrubę klasową 8.8 lub nawet 10.9 i nakrętkę z "nierdzewki" z wkładką poliamidową. Wydaje mi się jeszcze, że oryginalne szpilki mają gwint drobnozwojny, a nie metryczny i nie wiem, czy takie śruby zdobędę. Jutro podjadę do sklepu ze śrubami to zobaczę co mi zaproponują
Pozdrawiam, Tadek
griba
Wysłany: Wto 23:38, 07 Kwi 2015 Temat postu: No i wszystko wiadomo!
Hej Skorat,
kupuj szpilkę lub odpowiednio długą śrubę z dobrej stali - myślę, że powinna być klasa 8.8.
Pewnie o tym wiesz, ale dodam, że można dostać nakrętki ze stali nierdzewnej zamknięte kopułką. Pod każdą nakrętkę warto dać podkładkę płaską a potem sprężystą - wtedy nie trzeba b. mocno dokręcać a nakrętki same się nie odkręcą.
Można też dać nakrętkę z plastykowym pierścieniem - wtedy nie trzeba sprężystej - taki pierścień również zabezpiecza przed samoistnym odkręcaniem się nakrętki.
skorat
Wysłany: Wto 21:53, 07 Kwi 2015 Temat postu:
DZIĘKI Griba! i Dis!
Macie rację, że śruby powinny być przelotowe, wystawać poza obrys ramy i być zakończone nakrętką. Przed chwilą wróciłem z garażu z wyciągniętą szpilką. Okazało się po zmierzeniu, że do wymiaru nominalnego 170mm brakuje 8mm
a końcówka nosi ewidentne ślady "ukręcenia"
Widocznie poprzedni właściciel był "physical man"
Muszę sobie kupić lub dorobić nową szpilkę. Z tego dla mnie płynie taka lekcja, że nawet po 4 latach posiadania "sprzęta" kryje on niespodzianki i dopóki nie rozkręci się go i ponownie nie skręci samodzielnie w 100% nie można niczego być pewnym. Wstyd się przyznać ale powinienem to wyłapać dużo wcześniej. Jeszcze raz DZIĘKI WIELKIE GRIBA I DIS! Pozdrawiam, Tadek
dis
Wysłany: Wto 21:04, 07 Kwi 2015 Temat postu:
Tadziu każda śruba mocująca silnik ma gwint wychodzący poza ramę. Jeśli u ciebie ta nie pasuje to może masz któreś podmienione bo one różnią się długością. Sprawdź czy inne nie wystają nadmiernie w porównaniu z resztą bo jeśli któraś wystaje to może jakiś as podmienił je przy zakładaniu.
griba
Wysłany: Wto 21:03, 07 Kwi 2015 Temat postu: A to dopiero!
Hm, raczej powinna wystawać i mieć nakrętkę.
Czy to ta, która jest pod dźwignią hamulca nad dwoma śrubami łączącymi kołyskę z ramą? Jeśli tak, to na moim zdjęciu
prawej strony silnika
widać na niej nakrętkę.
Z tego co pamiętam to jak wyjmowałem silnik, to wszystkie mocowania były przelotowe, a w nich śruby lub szpilki zakończone nakrętkami.
Może nakrętka się odkręciła i śruba się wysunęła na lewą stronę?
skorat
Wysłany: Wto 19:47, 07 Kwi 2015 Temat postu: Luźna śruba mocująca silnik w ramie
Witam
Dzisiaj podczas przygotowywania VX do sezonu zauważyłem, że mam luźną jedną ze śrub trzymających silnik. To ta zaznaczona na schemacie czerwonym obrysem nr 24 (wymiary 10x170):
http://zapodaj.net/3961637e05ae7.jpg.html.
Niestety u mnie ta śruba nie wystaje poza obrys ramy, w związku z czym nie ma możliwości nakręcenia nakrętki, a dodatkowo nie można jej dokręcić. W związku z tym mam do Was pytanie czy ta śruba powinna wystawać poza ramę i być zabezpieczona nakrętką? Czy może w ramie jest gwint, w który wkręca się ww. śrubę,a u mnie jest prawdopodobnie uszkodzony? Proszę o zobaczenie jak to wygląda u Was i odpisania. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Tadek
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin