FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
góri
Wysłany: Pon 17:56, 02 Mar 2015 Temat postu:
Koszt takiej płukanki z na prawde dobrej firmy jaka jest Liqui Moly to ok. 25-30zl i wystarczy na dwa płukania. Niektórzy twierdzą, że może dojść do rozszczelnienia miejsc gdzie nagar zakleił jakieś ubytki, jednak w moim przypadku cel został zamierzony czyli wzrost szczelności pierścieni. Na spotkaniu na mazurach potrafił wychlać 500-800ml/1k a obecnie 200ml to jest maks podczas na prawdę szybkiej jazdy.
skorat
Wysłany: Pon 17:45, 02 Mar 2015 Temat postu:
Tak czytam i mam mieszane odczucia. Mój VX jest u mnie już 4 rok, a ja nic nie słyszałem o żadnej płukance silnika. Zastanawiam się, czy to "placebo" czy rzeczywiście pomaga? Czy oprócz Góriego ktoś u siebie też to testował? Bo wiecie jest takie powiedzenie "lepsze jest wrogiem dobrego"
Doradźcie czy warto w coś takiego zainwestować. Pozdrawiam, Tadek
griba
Wysłany: Pon 11:38, 02 Mar 2015 Temat postu: Czary mary
Ok - zwracam honor - myślałem o samym płukaniu olejem.
góri
Wysłany: Pon 10:29, 02 Mar 2015 Temat postu:
Aaaa panowie przepraszam, wróciłem wczoraj z dyżuru ledwo żywy i powaliłem posty
Przepraszam najmocniej...
Ja płukałem silnik tym specyfikiem
http://www.mototech24.pl/images/products/1361373064.jpg
i efekty szybko były widoczne. Generalnie do starego oleju dolałem tego, 15 minut pochodził zlałem wszystko a później zalałem motulem i na szczęście już tak nie chłepta oleju. Zostało mi gdzieś tak 2/5 tej płukanki z zeszłego roku więc niedługo powtórka jak już się ogarne przed sezonem
griba
Wysłany: Nie 23:48, 01 Mar 2015 Temat postu: ;)
góri napisał:
Niestety z doświadczenia nie mogę zgodzić się z Dis'em ponieważ w moim przypadku płukanka wyczyściła nagar pod pierścieniami i moto przestało chlać olej w dużych ilościach
He, chyba ze mną?
No to nie wiem - a czym płukałeś? Jakiś specjalny preparat? Zalanie samego oleju na jedno uruchomienie a następnie jego wymiana nie dałyby raczej takich rezultatów (a myślałem, że o coś takiego w tym płukaniu chodzi).
dis
Wysłany: Nie 23:21, 01 Mar 2015 Temat postu:
Kurczę ja pisałem o płukance?! Ja jeśli miałbym czymkolwiek płukać to zlewając stary ciepły olej, zalać najtańszy z marketu nawet do auta za 50zł i niech popracuje 5-10 min po czym spuścić go i powinny też tam znaleźć się resztki niespuszczone oleju starego po czym zalać właściwy noowy motocyklowy. Taka płukanka wydaje mi się najbardziej sensowna jeśli w ogóle.
góri
Wysłany: Nie 23:07, 01 Mar 2015 Temat postu:
Niestety z doświadczenia nie mogę zgodzić się z Dis'em ponieważ w moim przypadku płukanka wyczyściła nagar pod pierścieniami i moto przestało chlać olej w dużych ilościach
griba
Wysłany: Nie 23:05, 01 Mar 2015 Temat postu: E tam!
Sitko możesz sprawdzać raz na jakiś czas. Generalnie gdyby coś na nim znalazł - opiłki, kawałki metalu - to byłby powód do zmartwienia. Jest ono po to, żeby "grubsze" zanieczyszczenia zatrzymać.
Na mechaników lepiej uważaj - niektórzy to cisną niezły kit, a nic nie robią (oprócz brania kasy), a na dodatek ch.ja wiedzą o konkretnym modelu. Taka prawda.
Płukanka moim zdaniem raczej nie ma sensu - i tak po 500 km olej będzie znów czarny. Jak lałeś olej jaki trzeba to teraz zalej nowym i będzie ok. Co do wycieków to zauważ, że silniki motocyklowe mają zazwyczaj mniej miejsc narażonych na puszczanie niż samochodowe (mam na myśli końcówki wałków). Większość bebechów jest w jednej obudowie, a jedyny obrotowy wałek z uszczelniaczem wychodzący z silnika VX'a to chyba końcówka kardana.
loms_i_dextra
Wysłany: Nie 22:38, 01 Mar 2015 Temat postu:
Chłopaki, dzięki!
Ja za poważne tematy się nie biorę przy moto bo się boję, że bym porozkręcał i tak już bym został. Mogę komputery rozkręcać :P
Dla przykładu temat sitka nie był mi znany, ale jak zadzwoniłem do serwisu gdzie teraz jest Suzi (kurde lada moment będzie gotowy a tu już śniegu nie ma :) ) to mechanik stwierdził, że to oczywista oczywistość :). Szkoda, że nie dla mnie bo ostanie zmiany oleju były bez tego sitka robione...
Tak czy siak zrobiła się
fajna checklista
, z której na pewno jeszcze nie raz skorzystam. Bo z Suzi rozstawać się nie zamierzam :) Jak mi się skończą pytania to może zbiorę wszystko w jeden ładny post.
Płukanka brzmi fajnie, ale czy nie wypłucze 'syfu' na tyle, że coś zacznie przeciekać? *kolega kiedyś golfa dwójkę zalał syntetykiem (też miał pomysł) a wcześniej tam był mineralny lany i to już spowodowało wycieki. Czy takie ryzyko istnieje?
Sprzęgło na razie zostawiam bo serwis i tak budżet nadwyręży (tarcze około 1k ... ), zobaczymy na ile to się będzie pogarszało w sezonie przy jeździe z dużym obciążeniem.
A mam jeszcze pytanie o maxxissa tego do przodu w trochę innym rozmiarze. Jakie ciśnienie? solo/ dual/ dual+ bagaże? Jak przy standardowej oponie?
griba
Wysłany: Czw 12:55, 26 Lut 2015 Temat postu: I jeszcze...
I jeszcze kilka drobiazgów:
sprawdź stan przewodów paliwowych, opasek,
również godna uwagi jest kondycja przewodów podciśnienia,
no i czy kranik prawidłowo się zamyka.
griba
Wysłany: Pon 13:30, 23 Lut 2015 Temat postu: Olej i inne cd.
Jeszcze jedno mi się przypomniało w sprawie wymiany oleju - przeczyść sitko na dole miski olejowej.
Informacje jak się dobrać do tego sitka -
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/jak-nie-ubrudzic-sie-zmieniajac-olej-i-wyczyscic-filtr-smoka,1999.html
.
dis
Wysłany: Pon 1:25, 23 Lut 2015 Temat postu:
Kurcze chwila mnie nie było a tu już cały i pełny wywód. Polecam to co przedstawił Griba. Jeśli chodzi o ebaya to czasem są tam ciekawe nowe oryginalne rzeczy tylko nie zawsze te co potrzeba. Czasem można też fajne okazje chwycić lecz nie zawsze.
A tak ot dziś znów lutowałem fragmenty wyświetlacza biegów - trochę to czasu zajmuje bo ma być ładne ale zarazem małe ustrojstwo.
góri
Wysłany: Pon 0:08, 23 Lut 2015 Temat postu:
To ja dorzucam jeszcze od siebie płukankę silnika na starym oleju, później wymiana na motul + filtr a do tego coś co pomogło mojemu ślizgającemu się sprzęgłu czyli wymiana sprężyn i śrub (śruby dlatego, że miały ścięte gwinty i jedna z nich się urwała podczas dokręcania).
griba
Wysłany: Nie 19:37, 22 Lut 2015 Temat postu: Garść informacji cd.
loms_i_dextra napisał:
jeszcze jedno pytanie: "co jeszcze", "co dalej" ?
Np.
fajna check lista by Góri
- w sumie zakupowa, ale i do sprawdzenia w czasie serwisu.
Jest też chyba lista czynności przy określonym przebiegu w książce serwisowej.
Na pewno możesz jeszcze (kolejność przypadkowa):
sprawdzić stan świec zapłonowych i przewodów WN,
olej w kardanie, poziom stan, ew. wymienić,
olej w lagach, poziom, ew. wymienić,
regulacja linki sprzęgła - BTW masz luz odpowiedni na klamce (ślizganie?),
stan łożysk kół, luzy,
stan łożyska główki ramy, luz,
stan opon, bieżnik, ciśnienie, wyważenie felg,
stan tylnych amortyzatorów, ew. wycieki, nastawy,
płyn chłodzący, poziom, ew. wymiana,
akumulator - poziom elektrolitu, ew. uzupełnić wodą destylowaną.
Chłopaki coś na pewno dorzucą do listy.
loms_i_dextra napisał:
indeks nośności 56 (224kg), a nie 58(236kg)
Wiadomo, bezpieczeństwo itd., ale nie popadajmy w paranoję (5% mniej?). Nie sądzę żeby to miało większe znaczenie, jeśli nie przekroczysz dopuszczalnej ładowności (hę, nie pamiętam jaka jest - pewnie znajdziesz te informację w książce serwisowej). Opona (wg mnie) zachowuje się normalnie przy prędkościach autostradowych, przy jeździe solo jak i z pasażerem oraz ładunkiem (trzy kufry). Maksymalnie (jadąc do Przerwanek) miałem może jakieś 210-220 kg na pokładzie.
Jedna uwaga - żeby nie było tak kolorowo to zobacz jeszcze to -
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zawieszenie-i-uklad-hamulcowy,15/opony-maxxis-promax-wazne-do-sprawdzenia,2313.html
.
Przy czym ja zjechałem (w różnych warunkach) dwa komplety tych opon i nie miałem z nimi problemów.
loms_i_dextra
Wysłany: Nie 18:51, 22 Lut 2015 Temat postu:
Griba, dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Dopisałem na koniec jeszcze jedno pytanie: "co jeszcze", "co dalej" ? Co Wy (bo przecież nie pytam tylko Griby) robicie przed sezonem jeszcze? Albo przed wyjazdem?
Te Promaxxy od Maxxissa to super cenowo wypadają za nówki. Ale 100/90/18 ma indeks nośności 56 (224kg), a nie 58(236kg). Wiem że to jest raptem 12 kg na to koło. Na zdrowy rozum skoro z tyłu jest 69(325kg) to i tak się Suzi zegnie nim opony będą miały maxa - a kufry jadą z tyłu.
Ale przy hamowaniu? Jak mocno obładowany moto to nie strzeli? Albo przy wyższych prędkościach? Jakieś doświadczenia w tym temacie?
Pozdrawiam,
Loms
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin