FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Czw 15:01, 03 Gru 2015 Temat postu: Regeneracja akumulatora cd.
Jeszcze jeden bardzo ciekawy i szczegółowy dokument o regeneracji i "uruchamianiu" nowego akumulatora -
Jak uratować zużyty akumulator
.
arbiterzmiasta
Wysłany: Sob 19:03, 21 Cze 2014 Temat postu:
Bardzo fajny sposób na to, żeby jeszcze chwilę pojeździć bez zakupu nowego akumulatora. Opis też bardzo fajny. Dzięki i Pozdrawiam!
griba
Wysłany: Czw 22:37, 12 Cze 2014 Temat postu: Chemia ;)
Też się nad tym zastanawiałem. Dokładnie jak piszesz - chyba w jakiś sposób ten proces odsiarcza płyty. Może kryształy lepiej rozpuszczają się w wodzie niż w elektrolicie pod wpływem prądu. Ale jak wygląda sama reakcja nie mam pojęcia.
Co do elektrolitu to faktycznie skóry tak od razu nie oparzy, ale dziurę w ubraniu potrafi wypalić.
robewa01
Wysłany: Czw 20:07, 12 Cze 2014 Temat postu:
Hej
To co daje to ładowanie na wodzie to chyba wyciągnięcie siary z płytek ?
Pozdr.
dis
Wysłany: Czw 16:45, 12 Cze 2014 Temat postu:
Co do BHP warto o to zadbać natomiast oczy trzyma się zwykle daleko od kwasu i nic z nimi się nie powinno stać. Jeśli chodzi natomiast o skórę to kwas jest jeszcze w miarę ok gorzej z zasadami. Jak kwas spadnie nam na rękę przemyć sporą ilością chłodnej wody i będzie ok (doświadczenie chemika).
Niezły elaborat.
griba
Wysłany: Czw 14:07, 12 Cze 2014 Temat postu: Regeneracja akumulatora według przepisu z Internetu
Griba napisał:
Poniżej link do dokumentu all-in-one. Znajdziecie tam to samo co w tym poście, ale w lepszej oprawie.
Regeneracja akumulatora według przepisu z Internetu
Moja poczciwa Varta YB16B-A po około 7 latach jeszcze jakoś dychała.
Jednak pojemność jak i prąd rozruchowy znacznie spadły. Do tego stopnia, że czasem podczas odpalania tłok potrafił się zatrzymać i dopiero ponowne naciśnięcie przycisku START pozwalało na rozruch. No i podczas uruchamiania ciągle resetował mi się zegarek co chyba najbardziej mnie wkurzało.
Przed zakupem nowego akumulatora postanowiłem sprawdzić jakie rezultaty może dać regeneracja według przepisu znalezionego w Internecie -
źródło: elektroda.pl, użytkownik Mirek D
.
Oto i przepis (nieco zmodyfikowałem niektóre punkty):
Wylewamy stary elektrolit. W tym celu po wyjęciu korków przechylamy akumulator nad szerokim naczyniem. W większości płyn wylatuje przez odpowietrznik. Będzie go stosunkowo nie wiele - około 0,3-0,4 l.
Można akumulator przepłukać destylowaną wodą, ale jeśli wylewany kwas jest w miarę czysty pomijamy ten punkt. Ja nie płukałem.
Zalewamy akumulator czystą wodą destylowaną i podłączamy do ładowania. Prąd ustawiłem na około 1A i sprawdzałem, czy napięcie nie przekroczy 15V. Akumulator trzymałem pod prostownikiem około 24 godziny, pod koniec ładowania już dość mocno gazował.
Wylewamy wodę i zalewamy elektrolit taki jak do nowego akumulatora.
Ładujemy akumulator. Zazwyczaj prąd ładowania to około 0,1C czyli 1,6A dla naszego akumulatora. Ja ładowałem mniejszym prądem 1A, ale dłużej - zamiast 10 przez 16 godzin.
Naładowany akumulator całkowicie rozładowujemy. Ja podłączyłem żarówkę 21W. Mierzymy (żeby sprawdzić orientacyjną pojemność) czas rozładowywania i kontrolujemy napięcie. U mnie prąd rozładowywania wahał się mniej więcej w granicach 1,4-1,6A (miernik z poprzedniej epoki
). Napięcie pomiędzy 12-13V utrzymywało się przez mniej więcej 9 godzin, by potem szybko spaść poniżej 11V. Wtedy należy przerwać dalsze rozładowywanie.
Jeszcze raz ładujemy akumulator - może być prąd 1-1,6A, długość ładowania w zależności od prądu (16 lub 10 godzin).
Rezultaty regeneracji przerosły moje oczekiwania. Teoretyczna pojemność akumulatora to około 9h x 1,5A = 13,5Ah - całkiem niezły wynik po 7 latach dość intensywnego używania.
Teraz kręci całkiem ładnie, a podczas rozruchu napięcie w instalacji nie spada znacząco.
Koszt operacji - nie licząc zużytego prądu - to jakieś parę złotych za elektrolit i wodę destylowaną.
Uwagi:
Do ładowania najlepiej użyć zasilacza z płynną regulacją prądu. Ja wykorzystałem samoróbkę, która kiedyś ogarnąłem jeszcze jako dzieciak.
Mając prostownik bez regulacji można by było w szereg z akumulatorem włączać żarówki, żeby wyregulować prąd ładowania.
Dobrze jest kontrolować miernikiem napięcie i prąd podczas ładowania i rozładowywania, żeby nie przesadzić (nie przeładować i nie rozładować za bardzo akumulatora).
Uwaga na BHP! Kwas to substancja żrąca, dlatego przy manewrach ze zmianą zawartości akumulatora dobrym pomysłem będzie użycie okularów ochronnych i rękawic gumowych.
Wodę i elektrolit za parę złotych (<10 zł) dostaniemy w sklepie motoryzacyjnym (w Larssonie przepłacimy).
Zobaczymy jak długo będzie trwało szczęście. Na razie po kilku tygodniach eksploatacji wszystko zapowiada się obiecująco. Niech akumulator pociągnie choć do końca roku to już będzie jakiś zysk.
No i popełniłem kolejny elaborat.
Gdyby coś było nie jasne pytajcie.
Literatura (interesujące strony):
http://majsterkoman.pl/jak-zregenerowac-naprawic-akumulator-kwasowy/
http://www.zregeneruj-akumulator.pl/wszystko-o-akumulatorach/41-akumulatory/126-regeneracja-baterii-odsiarczanie-akumulatora.html
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin