FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Śro 0:32, 14 Maj 2014 Temat postu: Objaśnienie
Zyjon napisał:
Przepraszam, że pytałem
No co Ty, daj spokój, po prostu myślałem, że nie zauważyłeś tamtego postu.
Jak coś nie jasne to pytać, pytać, pytać.
Przewód idzie do góry, a złączka jest pewnie w okolicy wiązki, gdzieś za lewą cewką zapłonową. Przewód rozgałęzia się na wspomnianą diodę i przekaźnik "side-stand".
I teraz tak - jak minus z wyłącznik przy nóżce nie płynie (a powinien tam być jak jest ona złożona), to gdy zapniesz bieg, minus od czujnika ze skrzyni zanika i na lampce i na przekaźniku. Wtedy rozłączy on zasilanie modułu i cewek. Innymi słowy przekaźnik musi mieć minus z czujnika neutrala (który zasila również lampkę) albo z czujnika nóżki, żeby zapłon działał.
Zyjon
Wysłany: Wto 23:50, 13 Maj 2014 Temat postu:
Przepraszam, że pytałem - miałem odwrotny objaw niż kolega Rokk - mi kontrolka neutrala działała. Pytałem, bo z elektryki jestem noga (i nie wszystko co pisze griba było dla mnie jasne). Jednak ogólnie bardzo dziękuję. Diagnoza Dis'a była właściwa. Co prawda nie znalazłem wtyczki od wyłącznika przy stopce, jednak po jego odkręceniu i ponownym założeniu wszystko zaczęło właściwie funkcjonować. Tak z ciekawości o jakich przewodach Dis pisałeś, bo przewody idące do wyłącznika są w nim zatopione. Dąkąd idzie ten kabelek? Do tej diody pod siedzeniem?
griba
Wysłany: Pon 12:11, 12 Maj 2014 Temat postu: Manuale serwisowe nie gryzą
Zyjon napisał:
Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?
Dosłownie kilka postów wyżej...
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-elektryczny,19/kontrolka-biegu-jalowego,2428-8.html
Zyjon, tam na prawdę wszystko ładnie jest wytłumaczone i narysowane... wiec gdyby to było coś innego niż wyłącznik warto zajrzeć do książki serwisowej.
dis
Wysłany: Sob 0:12, 10 Maj 2014 Temat postu:
Zyjon odczep przewody od stopki, zewrzyj i sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli będzie działało jest odpowiedź gdzie jest przyczyna.
Zyjon
Wysłany: Pią 23:06, 09 Maj 2014 Temat postu:
dis napisał:
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto.
Mam mały problemik - przy złożonej nóżce, po włączeniu biegu silnik gaśnie. Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?
griba
Wysłany: Śro 22:01, 09 Kwi 2014 Temat postu: Diody
Ku potomności - na zdjęciu
tajemnicza kosteczka
, czyli dwie zintegrowane w jednej obudowie diody przez które płynie minus od czujnika neutral'a w skrzyni biegów (właściwie to czujnik jest pod lewą kapą na wałku wybieraka
). Trafia on do lampki N oraz do przekaźnika side-stand, a diody działają tutaj jako separator minusa z włącznika przy bocznej nóżce.
Od tych właśnie diód proponowałbym zacząć sprawdzanie w przypadku problemów opisanych w tym poście.
dis
Wysłany: Pon 14:29, 31 Mar 2014 Temat postu:
Nie wiem czy takie "samo uzdrowienie" jest powodem do radości, gdyż świadczy to o braku styku lub zaśniedziałych stykach, które chwilowo się "oczyściły" bo innego wyjścia nie widzę. Tym samym symptom może powrócić, więc jak masz chwilkę czasu i chcesz poznać lepiej VXa możesz przeczyścić układ elektryczny i sprawdzić jego połączenia.
Rokk
Wysłany: Pon 10:38, 31 Mar 2014 Temat postu:
Veni, Vidi, Vxem!!
Wiosenne przepalanie poza dziką radością z jazdy dostarczyło niespodziewanych niespodziewajek.
Cała przedsezonowa regulacja tak poprawiła osiągi zastałego sprzętu, że dopiero wiatr uprzytomnił mi iż przekraczam 160km/h.
Podczas hamowania słyszałem delikatne trzaski, jakby zwarcia i nagle.... uruchomił się neutral, mogę odpalać na nóżce bocznej i wszystko jest cacy.
Podejrzewam że musiałem mieć na czujniku jakieś przepięcie. Dostał wiatru, temperatury i doszedł do siebie
griba
Wysłany: Czw 10:06, 27 Mar 2014 Temat postu: Neutral
I tu właśnie potrzebny jest sygnał z czujnika Neutrala. Rokk weź miernik lub żaróweczkę z przewodami i sprawdź wg schematu co się dzieje. To nie jest trudne. Musisz ustalić czy masa z czujnika Neutrala dochodzi do wspomnianych diód i dalej do przekaźnika side-stand.
Zobacz w
książce serwisowej dział ELECTRICAL SYSTEM, s. 7-14 - 7-16
. Wszystko jest tam dokładnie rozrysowane i opisane.
dis
Wysłany: Czw 0:54, 27 Mar 2014 Temat postu:
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto.
Zyjon
Wysłany: Czw 0:37, 27 Mar 2014 Temat postu:
Rokk napisał:
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
Czy to nie jest normalny objaw? Przy bocznej nóżce jest jakiś czujnik, który jak mi się wydaje uniemożliwia zapalenie z rozłożoną kosą. (u mnie jednak można tak odpalić, lecz myślałem, że to anomalia)
dis
Wysłany: Śro 16:25, 26 Mar 2014 Temat postu:
Mogę powiedzieć, żę pierwsze 2 punkty opisane były wcześniej natomiast kolejne 2 to:
ad.3 sprawdź czy nie masz czujnika przy sprzęgle - były wersje z czujnikiem i nie odpalisz jak nie wciśniesz sprzęgła (analogicznie jak w intruzach) - czujnik podobny do tego z hamulca z prawej strony
ad.4 za pozycją lock są światła postojowe. Jak przekręcisz kluczyk za daleko po pozycji Lock będą włączone światła i blokada. Sprawdź pomiędzy off a pozycją w której masz postojowe czy możesz wyciągnąć kluczyk. Jeśli tak to po prostu za mocno przekręcasz stacyjkę w kierunku Lock.
Rokk
Wysłany: Śro 14:54, 26 Mar 2014 Temat postu:
Ekhm, pojebałem po całości
Symptomy:
1. brak kontrolki neutral
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
3. brak możliwości odpalenia bez sprzęgła (a widziałem na YouTube że sie daje normalnie)
4. po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "LOCK", załączają się pozycyjne i nie gasną, muszę mieć na zwykłym "OFF"
Jakieś sugestie?
griba
Wysłany: Pon 13:10, 24 Mar 2014 Temat postu: Side-stand diode
Przyjrzyj się jeszcze takiej małej kosteczce, która jest na przewodach w okolicy skrzynki bezpieczników - to dwie diody, którymi minus z wyłącznika przy stopce idzie na kontrolkę neutral i na przekaźnik "side-stand" (ten przekaźnik dopiero daje prąd na moduł, jest też zasilany minusem z wyłącznika przy nóżce). Może kosteczka wypadła?
Tutaj masz
schemat instalacji elektrycznej
.
W razie czego pytaj.
Rokk
Wysłany: Nie 21:59, 23 Mar 2014 Temat postu:
Dzięki, sprawdze to jutro.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin