Autor |
Wiadomość |
dis
|
Wysłany:
Wto 10:26, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
Oj zawsze warto bo ta linka przy 100km/h kręci się ponad 1300obr/min.
Jak co możesz poszukać żarówek niebieskich, też bywają i równomiernie rozprowadzone światło będzie. |
|
|
Zyjon
|
Wysłany:
Wto 4:16, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
Przy zmianie miałem raczej na myśli odmienienie wyglądu niż oszczędność prądu. Podoba mi się zimne, białe światło, jednak przy zegarach zacząłem się zastanawiać nad niebieskim. Koszty nie są straszne, więc w razie czego założę zwykłe - nowe żarówki (teraz mam słabiutkie to oświetlenie). Dzięki za podpowiedź dot. symbolu.
Tak przy okazji - jak już odkręciłem linkę prędkościomierza, czy nie warto do pancerza wpuścić kropelki jakiegoś oleju? |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pon 12:37, 15 Gru 2014 Temat postu: |
|
Te mniejsze to bodajże T5 (szerokość wtyku 5mm) lub T7 (szerokość wtyku 7mm). Takie właśnie podmieniałem też ostatnio w aucie
Diody zielone w aucie dają bardzo mocne światło ale bardziej punktowe nawet przy szerokim kącie świecenia diody. Światło dodatkowo ma bardzo ostry kolor aż prawie nieprzyjemny w związku z czym zmieniłem na kolorowe żarówki. Odcień i równomierność podświetlenia idealna. Zaczynam się zastanawiać czy warto w diody się bawić czy lepiej wziąć żarówki kolorowe. Cena żarówek niższa a światło także lepiej rozprowadzone. Te 2 waty chyba nie warte są zachodu i gorszego podświetlenia. |
|
|
Zyjon
|
Wysłany:
Pon 12:30, 15 Gru 2014 Temat postu: |
|
dis napisał: |
W obrotomierzu podświetlenie jest przy pomocy 2 żarówek a w prędkościomierzu 1. Wyglądają obie tak samo czyli tak (jak w5w) z tym, że 2 w obrotomierzu są takie same i mają szerokość wtyku 5mm (zmierzone), natomiast z tego co pamiętam i sprawdzałem mocowanie (nie sam wtyk żarówki) to w prędkoćiomierzu jest ona większa tzn ma szerszy wtyk |
Nie dało mi to spokoju i rozebrałem zegary - faktycznie te 2 sztuki z prędkościomierza mają kształt zwykłych w5w, jednak są gdzieś o połowę mniejsze. Czy ktoś wie, jaki to będzie symbol?
Tutaj praktyczna uwaga przy pierwszym wyjmowaniu żarówek - wyjmujemy z dołu zegarów gumowe "oprawki" żarówek (z saro-czarnymi kabelkami) - trzeba je po prostu wyciągnąć z zegara w dół. Wychodzą one bardzo opornie i ja uznałem, że do żarówek dochodzimy z drugiej strony i zacząłem rozkręcać zegary |
|
|
griba
|
Wysłany:
Czw 15:31, 27 Lis 2014 Temat postu: Stara żarówka |
|
Zyjon napisał: |
Oryginalne podświetlenie też nie jest zbyt jasne |
Stare żarówki mogą być już nieco zakopcone lub wypalone. |
|
|
Zyjon
|
Wysłany:
Czw 15:00, 27 Lis 2014 Temat postu: |
|
Panowie - w5w i wszystko jasne. Dziękuję serdecznie. Wiem już, co kupić przed rozkręcaniem. Oryginalne podświetlenie też nie jest zbyt jasne, jednak chciałem coś zmienić, ulepszyć. Jak będzie słabo, to pewnie wrócę do oryginału gdyż znając swój zapał z montażem listwy LEDowej by mi średnio wyszło. |
|
|
griba
|
Wysłany:
Czw 10:42, 27 Lis 2014 Temat postu: W5W to W5W |
|
Hm, ja w prędkościomierzu dawałem standardową żarówkę W5W. Z tego co pamiętam pasowała bez żadnych problemów i świeci do dzisiaj. |
|
|
dis
|
Wysłany:
Śro 23:38, 26 Lis 2014 Temat postu: |
|
Sprawdziłem, przepraszam, że tak późno ale ostatnio coś wracam później z roboty, otem zakupy i czasu mi brakuje by zrobić nawet hamulce.
W obrotomierzu podświetlenie jest przy pomocy 2 żarówek a w prędkościomierzu 1. Wyglądają obie tak samo czyli tak (jak w5w) z tym, że 2 w obrotomierzu są takie same i mają szerokość wtyku 5mm (zmierzone), natomiast z tego co pamiętam i sprawdzałem mocowanie (nie sam wtyk żarówki) to w prędkoćiomierzu jest ona większa tzn ma szerszy wtyk (teraz nie wiem jaki dokładnie 6 lub 8mm - ojciec czyścił garaż i schował mi wszysko wraz z żarówkami, że teraz nie wiem gdzie co mam).
Z tego co próbowałem u siebie żarówki diodowe z 1 diodą nawet o świetle rozproszonym słabo oświetlają zegary (według mnie) więc zostałem przy żarówkach ale można pewnie pobawić się w żarówki z kilkoma diodami ułożonymi do okoła i wtedy efekt moze być znacznie lepszy ale i cena jest widocznie wyższa. |
|
|
griba
|
Wysłany:
Śro 19:54, 26 Lis 2014 Temat postu: Żarówki |
|
Cało-szklane W5W.
1 szt. jest w prędkościomierzu, 2 szt. w obrotomierzu.
Dis, potwierdź proszę. |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pią 17:13, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
Poczekaj do wieczora to podam i pokażę jakie dokładnie bo zegary mam zdjęte. Zabawy z wymiananie jest aż tak dużo i jest łatwa tylko jak zwykle w tym miejscu kabelków jest pełno |
|
|
Zyjon
|
Wysłany:
Pią 14:29, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
Dla starych wyjadaczy pewnie śmieszne pytanie - jakie żarówki podświetlają zegary i czy dużo zabawy jest z ich wymianą? Przez zimę planuję wymianę kilku żarówek na LEDowe i myślałem również o zegarach. Zanim jednak je rozbiorę chciałem wcześniej wiedzieć jakie kupić LEDy. |
|
|
katoga64
|
Wysłany:
Nie 22:29, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Narazie nic nie zrobilem brak czasu . Jak sie uporam to dam znac co bylo nie tak. |
|
|
góri
|
Wysłany:
Sob 18:16, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Miałem dokładnie ten sam problem! Z tym ,że mój obrotomierz padł przez zdartą izolację i przerwe na kablu |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pią 18:50, 06 Wrz 2013 Temat postu: Nick |
|
Ok, daj znać.
Przepraszam za przekręcenie nick'a - Katoga! |
|
|
katoga64
|
Wysłany:
Pią 18:48, 06 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Dzieki pokombinuje w sobote. |
|
|