Autor |
Wiadomość |
dis
|
Wysłany:
Pią 23:08, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
Gratuluję córy. Sprawdź połączenie przewodów w okolicy lewej strony główki ramy pod plastikową osłoną. Wracając z mazur komuś się rozłączyło i też kontrolka się paliła mimo, że było wszystko ok. Jeśli się rozłączyło i tak latałeś to przewody mogły gdzieś dotknąć co mogło w sumie wywalić bezpiecznik. |
|
|
ruffboy
|
Wysłany:
Pią 17:26, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
odświeżam miałem długą przerwę z VX a z forum nie mówię ale za to mam córkę
Po zimowo-wiosennej przerwie naładowałem aku, pokręciłem chwile VX odpalił z tym, że kontrolka temp ciągle świeci, nie gaśnie po 10 min jazdy zgasły mi kierunkowskazy itd. okazało się, że poszedł bezpiecznik.
Moje pytanie czy uwalony czujnik temp. może zrobić takie zwarcie, że 10A bezpiecznik przepalił się? |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pon 14:19, 30 Wrz 2013 Temat postu: To super! |
|
Ok, cieszę się, że ok i mogłem co nieco Ci pomóc. |
|
|
ruffboy
|
Wysłany:
Sob 23:58, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
czujnik wymieniony, bez problemu idzie wymienić nawet z olejem w silniku olej jest w miarę gesty wiec nie wypływa tak łatwo teraz ładnie świeca czerwienią kontrolki przed rozruchem a potem piknie gasną |
|
|
griba
|
Wysłany:
Nie 17:21, 08 Wrz 2013 Temat postu: Przewody cd. |
|
Potwierdzam - E-TA = obrotomierz.
Działał a nie powinien.
Dziwna sprawa. |
|
|
ruffboy
|
Wysłany:
Sob 23:04, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
hmm może tak być ale dziwne ze bez tego podłączonego kabla obrotomierz tez działał... |
|
|
griba
|
Wysłany:
Sob 16:41, 07 Wrz 2013 Temat postu: Kable cd. |
|
Powinno się dać - zatkasz palcem itd.
E-TA to chyba Electronic Tachometer - obotomierz? |
|
|
ruffboy
|
Wysłany:
Sob 13:41, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
ok znalazłem problem miałem rozłączony kabel który idzie do czujnika temp. po podłączeniu go i zmasowaniu kabla przy czujniku ciśnienia oleju odpalają mi się obie już teraz, wiec kupie czujnik i wymienie da rade go wymienić bez spuszczenia oleju? na zasadzie odkręcić zatkać i zakręcić?
przeleciałem również inne kable i znalazłem jeszcze jeden rozłączony który wg schematu idzie do zegarów do czegoś takiego co się zwie E-TA? was is das? podłączyłem i mam jakieś wrażenie ze motor lepiej pali, praktycznie od strzału ale to może być spowodowane temp silnika i otoczenia |
|
|
griba
|
Wysłany:
Wto 21:33, 03 Wrz 2013 Temat postu: Woda |
|
Od wody w instalacji 12V nic się nie spali - przynajmniej gdy nie ma elektroniki.
Sprawdź żarówkę, potem czy jest na niej plus po stacyjce.
Potem diodę i przewody od niej. |
|
|
ruffboy
|
Wysłany:
Wto 21:05, 03 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Ok, juz teraz komprende mi po zmasowaniu kabelka z czujnika cisnienia oleju swiecil tylko OIL:
- napewno walniety czujnik cisnienia oleju
- obstawiam diode i zarowke z TEMP bo? jak sprawdzałem kostki to wylała mi sie woda z kabli... wiec moglo coś sie przepalic
Jak potwierdze wsio odezwe sie dzieki wielkie! |
|
|
griba
|
Wysłany:
Wto 12:30, 03 Wrz 2013 Temat postu: TEMP cd. |
|
Tak obie się powinny zapalić.
To taki test po włączeniu stacyjki czy kontrolka TEMP jest sprawna. Poza tym zapalony TEMP jest lepiej widoczny niż OIL, który może być na przykład zasłonięty tankbagiem.
Sprawdź żarówkę TEMP. Potem diodę, która daję masę do TEMP od OIL. |
|
|
ruffboy
|
Wysłany:
Pon 21:37, 02 Wrz 2013 Temat postu: |
|
to teraz zgłupiałem bo juz myślalem ze kapłem popraw mnie jesli zle mowie i zaznaczam ze z prądem i układami el. mam mało wspólnego
jeśli zrobię zwarcie do masy kabelkiem który przychodzi do czujnika ciśnienia oleju powinno mi sie świecić OIL i TEMP? (świeci się tylko OIL) |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pon 20:51, 02 Wrz 2013 Temat postu: TEMP |
|
Hej!
TEMP ma się też zapalać jak zrobisz zwarcie do masy przy oleju. Innymi słowy jak wszystko ok, to TEMP zapala się po włączeniu kluczykiem stacyjki i gaśnie po uruchomieniu silnika.
Sprawdź wspomnianą diodę która podaję masę od czujnika ciśnienia oleju do kontrolki TEMP- nie wiem gdzie się znajduje - albo w lampie, albo raczej gdzieś przy kubkach zegarów. Najlepiej sprawdzić po kablach.
Czujnik - może da się dobrać coś tańszego od samochodu. Sprawdź tylko jaki gwint i popytaj w motoryzacyjnych. |
|
|
ruffboy
|
Wysłany:
Pon 20:10, 02 Wrz 2013 Temat postu: |
|
tak zrobilem griba , olej sie zaswiecil juz szukalem na allegro byl jeden 60+przesyłka uzywany, nowy w serwisie 130 zl. Co do TEMP nie zabrałem sie jeszcze za niego(wolałem pojezdzic:P ) ale tez pewnie czujnik bedzie padniety... |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pon 16:12, 02 Wrz 2013 Temat postu: Test |
|
Hej!
Proponuję przed wymianą prosty test - zewrzyj kabelek od czujnika do masy i zobacz czy kontrolka ciśnienia oleju oraz TEMP zaświecą się.
Jeśli tak to czujnik do wymiany. |
|
|