FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Pon 22:30, 05 Maj 2014 Temat postu: Re: Do sprawdzenia
griba napisał:
Sprawdź napięcie na cewkach, czy dochodzi plus. Zwłaszcza na tej, która sprawiała trudności.
A widzisz.
Jacek Kowalczyk
Wysłany: Pon 21:10, 05 Maj 2014 Temat postu:
Sprawa okazała się bardziej banalna ... Gdzieś nie stykały przewody dochodzące do prawej cewki.
Ruszyłem nimi lekko i juz chodzi.
Co jakis czas ram ruszam ale nie udaje mi się tym ruszaniem popsuć, więc nie wiem co było nie tak, czy jakies przewody są uszkodzone czy jakas wsówka się poluzowała, ale teraz jest OK.
griba
Wysłany: Czw 12:56, 24 Kwi 2014 Temat postu: Do sprawdzenia
A WN nie przebija na masę? Jak fajkę wymieniasz, trzeba dobrze w niego wkręcić przewód od cewki, inaczej iskra bokiem skacze.
Iskrę sprawdzałeś na świecy wykręconej z cylindra? Może ona jest walnięta - może zamień świece w cylindrach, żeby sprawdzić.
Sprawdź napięcie na cewkach, czy dochodzi plus. Zwłaszcza na tej, która sprawiała trudności.
Jacek Kowalczyk
Wysłany: Czw 11:23, 24 Kwi 2014 Temat postu:
Niestety wymiana fajki nie pomogła. Coś nawaliło gdzieś indziej.
Pali na jeden cylinder. Brak iskry na przednim.
Jak wracałem z ostatniej wycieczki zaczął się dławić, taka jakby czkawka - szarpał, jeden cylinder przestawał pracować a później znów zaczynał, ale w pewnym momecie ten jeden przestał całkowicie pracować.
Czy możliwa jest jakaś innna przyczyna niż przewody ?
griba
Wysłany: Pią 13:09, 18 Kwi 2014 Temat postu: Dobór fajki
Nightwalker, a ta kątowa będzie za krótka -
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTIxMDAzMA==&t=fajka
?
Nightwalker
Wysłany: Wto 23:21, 15 Kwi 2014 Temat postu:
Ostatnio przerabiałem temat wymiany fajek i kabli zapłonowych. Co prawda wszystko było w normie, ale stwierdziłem, że jak wymieniam kable (nie chciałem niespodzianek w trasie) to i na wszelki wypadek też i zamontuje nowe fajki. Do obu cylindrów pasują fajki NGK SD05F. Natomiast przy wymianie fajek na te NGK będzie Ci potrzebny dłuższy o pare cm przewód zapłonowy. Ja zastosowałem miedziany BERU - typowo motocyklowy, nie kupuj kabli z rdzeniem węglowym, bo nie sprawdzają się w moto. Ja zmieniłem też świeczki na irydowe i jestem z nich bardzo zadowolony. Niektórzy uważają, że one nic nie dają, a są jakieś 5 razy droższe od zwykłych, ale ja widzę znaczącą różnicę - zwłaszcza przy odpalaniu na zimnym i wkręcaniu się silnika na obroty.
griba
Wysłany: Wto 16:59, 15 Kwi 2014 Temat postu: Fajki na zamianę
Faktycznie oryginalne fajki są różnej długości. Na pewno coś pasuje z oferty larsson'a, mogą być nawet proste fajki. Wtedy, gdyby przewód był za krótki to też możesz w larsson wziąść nowy i wymienić - ten tańszy za 9,50 będzie ok.
Jacek Kowalczyk
Wysłany: Wto 15:04, 15 Kwi 2014 Temat postu:
hejka,
sezon, rozpoczety, ale znów z mała przerwą.
Musze wymienic fajkę do przedniego cylindra.
Nie wiem czy tak było w standardzie ale u mnie ta fajka jest dłuższa - ma około 10 cm.
Druga sprawna jest krótszą i ma około 8 cm.
W sklepie oferowan mi cos podobnego do tej
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTIxMDAzNg==,
ale ta chyba jest za krótka bo ma około 7cm. Chyba że w środku są one płytsze.
Możecie coś doradzić?
Jacek Kowalczyk
Wysłany: Wto 14:33, 25 Mar 2014 Temat postu:
Hej , poddałem się.
Oddałem moto do mechanika.
Znaleźli zgnita wiązkę i wymienili przewody.
Odpala.
Sezon rozpoczęty
griba
Wysłany: Czw 0:05, 06 Mar 2014 Temat postu: Instalacja
Instalacja zapłonowa VX jest na mój gust banalnie prosta.
Plus idzie na cewki i moduł przez przekaźnik (obsługa sygnału z side-stand i neutral) oraz przełącznik przy kierownicy. Z modułu cewki są podnoszone minusami.
Czujnik położenia wału to dwa przewody idące z okolic magneto do modułu.
Sprawdź na początek czy cewka która nie daje iskry dostaje plus po włączeniu stacyjki i czerwonego przełącznika na kierownicy.
Sprawdź pozostałe przewody z modułu. Może któryś jest przetarty?
dis
Wysłany: Śro 16:17, 05 Mar 2014 Temat postu:
Może też być coś nie tak z czujnikiem położenia wału, który daje impuls w momencie gdy iskra ma być podana lub z połączeniami tego czujnika bo przecież objawem jest brak iskry tylko na jednej świecy.
Standardowo wykorzystywane są świece DPR8EA9, twoja ma inną ciepłotę tylko teraz nie pamiętam wyższą czy niższą ale i tak na twojej powinno palić.
Jacek Kowalczyk
Wysłany: Śro 13:34, 05 Mar 2014 Temat postu:
Dzieki, za wskazówki,
Nie jestem w stanie teraz podać jakie obroty miała maszyna jak ją ostatnio normalnie odpaliłem.
Za duzo czasu upłyneło.
Ale ostatnio udało mi się stwierdzić juz pare rzeczy.
Nie ma iskry na przedni cylinder.
Zamieniłem cewki miejscami i nadal to samo.
Mam nowe świece NGK: DPR7EA-9
Mechanik ma u siebie innego VXa więc podmieniliśmy moduł żeby go sprawdzić.
Nadal to samo.
Wnioskujemy że to wina instalacji(może Zaśniedziałe styki albo ukruszone przewody albo jeszcze coś innego)
Słyszalem że można kupić cała instalacje zapłonową i nie szukać winy w starej.
Jakieś rady macie dla mnie ?
pozdrawiam
Jacek
dis
Wysłany: Śro 15:44, 08 Sty 2014 Temat postu:
Dodam tylko, że na 1 cylindrze rusza się znacznie dłużej na półsprzęgle bo nie ma siły, na obu palących cylindrach szybko sprzęgło puszczasz i jedziesz. Dodatkowo na 1 garze to chodzi na znacznie niższych obrotach.
Tak jak Griba pisze najlepiej to sprawdzać zaraz po uruchomieniu na kolankach - tylko tu też uważaj bo nagrzewają się w miarę szybko jak pali, gdy nie pali też może podnieść temperaturę lecz dopiero po jakimś dłuższym czasie.
griba
Wysłany: Śro 15:22, 08 Sty 2014 Temat postu: Obroty
Czyli wszystko dobrze - przedmuchałeś go trochę.
Jacek Kowalczyk napisał:
Po czym poznać sytuacje że pracuje na jednym cylindrze?
Po odpaleniu przyłóż dłonie do kolanek wydechów i zobacz, czy się równomiernie w miarę nagrzewają (test zaraz po uruchomieniu, potem to można ostrożnie cylindry sprawdzać - gorąco!).
Jakby chodził na jednym cylindrze, to byś czuł, że coś nie tak, obroty byłyby za niskie, gasłby bez ssania i nie ciągnął.
Jakie obroty mniej więcej miałeś na ssaniu przy rozgrzewaniu pod koniec?
Jacek Kowalczyk
Wysłany: Śro 14:46, 08 Sty 2014 Temat postu:
Hej,
2 stycznia założyłem nowe świece. Wtedy odpalił.
Silnik był rozgrzany. Wyłaczyłem ssanie, przejechałem sie nim (jakies 20 minut).
Po czym poznać sytuacje że pracuje na jednym cylindrze?
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin