FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Śro 10:48, 17 Kwi 2013 Temat postu: Test czujnika i wentylatora
Na zamontowanym nie pozostaje nic innego jak rozgrzać motor na postoju. Przy temperaturze otoczenia 20 stopni to zajmuje dobrą chwilę, zanim wentylator się załączy - chyba z 20-30 minut.
Możesz za to łatwo sprawdzić wiatrak zwierając dwa z przewodów idące do czujnika temperatury w chłodnicy. Złączki do nich łatwo znajdziesz pod lewą trójkątną pokrywką znajdującą się przy główce ramy.
Pozdrawiam,
Griba
wiktor
Wysłany: Śro 10:39, 17 Kwi 2013 Temat postu:
Poczytałem trochę o waszych problemach z chłodzeniem i mam pytanie jak sprawdzić czujniki od temperatury, czy tylko po ich demontażu można to zrobić czy jest możliwość z zamontowanymi, chciałbym to sprawdzić ponieważ jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator, a sam wentylator jest na pewno sprawny.
Pozdrawiam
zbychu
Wysłany: Nie 17:32, 24 Kwi 2011 Temat postu:
ALE się zgrało
właśnie wczoraj przestał mi działać wiatrak, i miałem zamiar popytać na forum co z tym fantem zrobić :> zaraz idę do garażu troche pogrzebać. POZDRAWIAM Zbychu
pepe99
Wysłany: Sob 9:31, 23 Kwi 2011 Temat postu:
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Problem rozwiązany.
Zdjąłem czarny plastikowy dekielek, żeby dostać się do zbiorniczka. Podczas gmerania w kablach okazało się, że rozpiął się kabel od wentylatora
Podczepiłem, zagrzałem nieco silnik i działa
W przyszłym tygodniu i tak zmienie płyn, bo nie wiem kiedy poprzedni właściciel go wymieniał
Pozdrawiam.
griba
Wysłany: Wto 13:58, 19 Kwi 2011 Temat postu: Kolory płynu.
Witam!
Są gotowe płyny, których nie trzeba rozrabiać z wodą.
Z wodą rozrabiasz koncentrat - też takie są.
Na dolewkę woda demineralizowana może być ale jak za dużo jej wlejesz to zmienią się właściwości płynu chłodzącego i tak jak koledzy pisali. Przestanie odpowiednio chłodzić (zagotuje się), zimą szybciej będzie zamarzał.
No i lepiej płynów nie mieszać, bo coś się może wytrącić w układzie - jeżeli nie wiemy czy ich skład jest podobny (kolor o tym nam nie powie).
Pozdrawiam,
Griba
dis
Wysłany: Wto 8:56, 19 Kwi 2011 Temat postu:
Borygo do chłodnic kosztuje trochę więcej niż destylowana ale nie wyparuje tobie jak woda a znaleźć to można w każdym sklepie motocyklowym i na każdej stacji. Jak ci w trasie wyparuje to można nawet nasikać (jak się nie ma innego płyny) tylko płyny takie mogą być wykorzystane jedynie na krótkich odcinkach czyli na najbliższą stację i zmiana. Jakikolwiek płyn może tylko chwilowo zastąpić płyn chłodzący.
Płyny chłodzące mają rzekomo dodatki zapobiegające korozji i osadzaniu się ewentualnych zanieczyszczeń w chłodnicy co nie powoduje jej zniszczenia od wewnątrz i tym samym spadku jej sprawności. Płyn chłodzący w baniaku 4 litrowym to koszt ok 20zł i zostaje go sporo na dolewki w razie czego bo do chłodnicy wlewa się ledwie ciut ponad połowę.
Istotne jest co zauważył Stefan że temperatura załączenia wentylatora to 105 stopni a w takiej temperaturze woda wrzy w najlepsze i rurka przelewowa nie wystarczy do odprowadzenia pary w związku z czym układ chłodzenia może ulec rozsadzeniu, czego nie chciał bym doświadczyć. Dlatego też wodę stosował bym jedynie w awaryjnych sytuacjach a normalnie stosował płyn do chłodnic.
STEFAN
Wysłany: Wto 7:19, 19 Kwi 2011 Temat postu:
pepe99 napisał:
Dzięki za linki
Przestudiowałem, zapoznałem się.
Mam jednak pytanie, co można dolać do zbiorniczka, jeżeli byłoby za mało płynu? Mam wodę demineralizowaną niby do chłodnic, akumulatorów itp. Ale czy nie zagotuje się za wcześnie ?
Może łatwiej po prostu zmienić płyn na nowy. Ale spokojnie tu też Was pomęczę... co wlewamy do chłodnicy ???
50:50 wody i ???? Czy może sam płyn.
Pamiętajcie cierpliwość jest cnotą
Dzięki za info i odp.
Pozdrawiam.
"pepe99" Trzeba dolać płyn taki jakim jest zalany układ chłodzenia w Twoim Vx-sie.
Są w cepeenach płyny , które można dolewać do każdego płynu w chłodnicy.
W zasadzie trzeba myśleć o wymianie i dolewać ten sam jakim zalałem układ chłodzenia .
Słusznie zauważyłeś , że nie powinno się dolewać i rozcieńczać wodą bo nasz płyn traci temperaturę wżenia.
W motocyklach czujniki temperatury załączają , włączają przy znacznie wyższej temperaturze jak w samochodach .
W naszym moto przy 105 -ciu stopniach włączają wentylator a przy 117-stu kontrolkę temperatury ostrzegającą przed przegrzaniem silnika.
Sprawny termostat motocyklowy również otwiera przy wyższej temperaturze jak w samochodowy termostat
Jak sam widzisz temperatura wrzenia płynu chłodniczego w naszym moto ma zasadniczy wpływ na funkcjonowanie wielu podzespołów.
Wnioski nasuwają się same co z tym problemem począć ale decyzja oczywiście należy do Ciebie.
Pozdrawiam Stefan
pepe99
Wysłany: Pon 23:28, 18 Kwi 2011 Temat postu:
Dzięki za linki
Przestudiowałem, zapoznałem się.
Mam jednak pytanie, co można dolać do zbiorniczka, jeżeli byłoby za mało płynu? Mam wodę demineralizowaną niby do chłodnic, akumulatorów itp. Ale czy nie zagotuje się za wcześnie ?
Może łatwiej po prostu zmienić płyn na nowy. Ale spokojnie tu też Was pomęczę... co wlewamy do chłodnicy ???
50:50 wody i ???? Czy może sam płyn.
Pamiętajcie cierpliwość jest cnotą
Dzięki za info i odp.
Pozdrawiam.
ivf
Wysłany: Pon 14:56, 18 Kwi 2011 Temat postu:
zrób tak jak koledzy doradzają i jeszcze możesz zapoznać się z tymi tematami:
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/chlodnica,726.html
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/przelacznik-wentylatora,836.html
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/chlodnica-wymiana-plynu-i-konserwacja,1276.html
griba
Wysłany: Nie 18:40, 17 Kwi 2011 Temat postu: Test.
Czujniki - tak dokładnie trzeba zrobić - tyle, że dziś patrzyłem, przewody od czujnika idą do złączek i tam trzeba by je zdjąć.
Sprawdź jeszcze bezpieczniki na wszelki wypadek, zwłaszcza ten o nr 3, czy nie spalony.
Dolewanie płynu - prawa strona, odkręcasz czarną klapkę i jest rurka z zakrętką. Uzupełniasz pod korek.
Pozdrawiam,
Griba
pepe99
Wysłany: Nie 0:47, 17 Kwi 2011 Temat postu:
Dzięki za odpowiedzi.
1. Czyli tak, odczepiam kabelki od czujnika nr1 (te przy chłodnicy na górze?), zwieram je i patrze co się wydarzy? (na włączonej stacyjce
2. Potem czujnik nr2.
3. Jeżeli oba hulają to sprawdzam płyn chłodniczy.
No i tu problem, wybaczcie ale nie wiem jak to zrobić
Z tego co kojarzę to jest ten zbiorniczek tuż za kierownicą, pod tymi czarnymi na 3 imbusy plastykami ?
Pozdrawiam.
griba
Wysłany: Sob 18:51, 16 Kwi 2011 Temat postu: Test czujników.
Po kontroli poziomu płynu to tak jak DIS napisał sprawdź silniczek.
W tym celu zdejmij przewody z czujnika i zewrzyj je ze sobą. Jeżeli trafisz czujnik ten od lampki to zapalisz ją. Jak od wiatraka to powinien wiatrak zaskoczyć. Jak nie zaskoczy to problem właśnie z nim lub instalacją.
Jak zaskoczy to czujnik pewnie do wymiany.
Przy teście stacyjka oczywiście włączona.
Pozdrawiam,
Griba
dis
Wysłany: Sob 15:30, 16 Kwi 2011 Temat postu:
Jeśli poziom płynu jest ok to sprawdził bym także czy sam wentylator działa podłączając go bezpośrednio do aku gdyż sam silniczek wentylatora mógł również ulec uszkodzeniu a sprawdzenie go jest chyba prostsze niż sprawdzanie czujników. Jak wentylator sprawny trzeba szukać niestety w czujnikach.
STEFAN
Wysłany: Sob 15:15, 16 Kwi 2011 Temat postu: Re: Nie załącza się wentylator?!
pepe99 napisał:
Mam pytanie do Was spece. Po rozgrzaniu wczoraj motonga w korku, zapaliła mi się lampka od TEMPeratury. Zjechałem sobie na boczek, sprawdzam i wentylator nie chodzi.... a chodził! WTF?
Chłodnica gorąca, czyli termostat odpada.
Zostają dwa czujniki w górnej części chłodnicy. Tu do Was pytanie. Jak te czujniki sprawdzić? Serwisówka podaję, żeby wykręcić i podgrzewać je w gorącym oleju
do odpowiedniej temperatury.
Czy ktoś z Was robił takie praktyki?
Jaka jest różnica między Termo switch, a Temperature switch
? (jak to po polskiemu brzmi?)
A może to coś innego zepsuło się?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
"pepe99" Sprawdź czy nie brakuje płyny w układzie chłodzenia .
Może się zdarzyć mając czujniki temperatury zamontowane dosyć wysoko w chłodnicy ( tak jak w naszym przypadku ) , że przy niskim poziomie cieczy chłodzącej nie sięga ciecz chłodząca do czujników.
Termo switch, domyślam się , że to czujnik załączający wentylator przy temperaturze 105 stopni Celsjusza.
Temperature switch a to czujnik temperatury , który przy 117 stopni Celsjusza włącza kontrolkę na kierownicy mówiącej o przegrzewaniu silnika.
Zacznij od sprawdzenia ilości cieczy chłodzącej a następnie jeszcze przed sprawdzeniem w/w czujników zastanów się kiedy był wymieniany płyn chłodniczy.
On również ma wpływ na temperaturę w czasie pracy silnika.
Pozdrawiam Stefan
pepe99
Wysłany: Sob 12:59, 16 Kwi 2011 Temat postu: Nie załącza się wentylator?!
Mam pytanie do Was spece. Po rozgrzaniu wczoraj motonga w korku, zapaliła mi się lampka od TEMPeratury. Zjechałem sobie na boczek, sprawdzam i wentylator nie chodzi.... a chodził! WTF?
Chłodnica gorąca, czyli termostat odpada.
Zostają dwa czujniki w górnej części chłodnicy. Tu do Was pytanie. Jak te czujniki sprawdzić? Serwisówka podaję, żeby wykręcić i podgrzewać je w gorącym oleju
do odpowiedniej temperatury.
Czy ktoś z Was robił takie praktyki?
Jaka jest różnica między Termo switch, a Temperature switch
? (jak to po polskiemu brzmi?)
A może to coś innego zepsuło się?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin