FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
STEFAN
Wysłany: Sob 8:44, 06 Lis 2010 Temat postu: Re: Docieranie silnika po remoncie.
robewa01 napisał:
Witam koledzy, jak powinno wyglądać docieranie silnika po kapitalce ??W instrkcji jest napisane zeby pierwsze 800km kręcić silnik do 4000obr/min. potem 1600km do 6000/min po nastepnych 1600km do 8500/min . Powstaje pytanie czy te silniki są po hamowni bo mój napewno nie. Fachowiec powiedział że panewki się dotrą dopiero po 5000km!!! zalecił mi jazdę z prędkością do 70km/h , tylko jak długo przez 5000km ?? masakra sezon żułwia mnie czeka
Pozdrawiam.
Dzisiejsze silniki , skrzynie biegów , przekładnie główne i wiele innych elementów pojazdów maszyn i urządzeń nie wymagają jako takiego docierania .
Dzisiaj te wyżej wymienione elementy ( oczywiście mówimy cały czas o nowych rzeczach ) nie powinno się określać w czasie pierwszej eksploatacji docieraniem a raczej ułożeniem się wszystkich elementów silnika , skrzyni przekładniowej czy przekładni głównej i wielu , wielu innych elementów naszych pojazdów.
To określenie ( docieranie ) przetrwało wiele lat z czasów gdzie nie było jeszcze ani tak dobrych materiałów ani technologi ich wytwarzania i obróbki.
Dzisiaj większość producentów pojazdów w instrukcjach obsługi podaje niewielkie przebiegi na rzekome docieranie a w rzeczywistości chodzi o ułożenie się wszystkich części po montażu.
Przykładem może być :
" Przyszła niezawodność i osiągi motocykla zależą od przyłożenia szczególnej uwagi do pierwszych 500km.
W tym czasie należy unikać gwałtownego przyspieszania i całkowitego otwierania przepustnicy."
Jeśli wymagane byłoby faktycznie docieranie elementów silnika to nie w pięćset kilometrów tylko tych kilometrów trzeba by było zrobić znacznie więcej .
Pozdrawiam Stefan
dis
Wysłany: Wto 8:24, 26 Paź 2010 Temat postu:
5000 km to przecież ogromny dystans i chyba trochę przesadzony jeśli chodzi o docieranie. Wbrew pozorom te silniki były dobrze spasowane i docieranie nie powinno moim zdaniem trwać tak długo. Owszem części powinny się ułożyć i spasować ale to nie konstrukcja z lat 60-70 gdzie wszystko miało takie odstępstwa od wymiarów że musiało się sporo docierać.
Potwierdzam słowa przedmówcy nie ma co jeździć przy zbyt niskich obrotach gdyż szkodzi to silnikowi bardziej niż pomaga. Do 4000obr/min to silnik i tak jest bardzo dynamiczny, Radził bym trzymać obroty podczas jazdy od 2,5-4tys/min na samym początku przez te kilkaset km tak do 500km nie zaszkodzi to silnikowi gdyż nie będą za niskie a silnik będzie pracował w normalnym przedziale obrotów. Później można go na krótsze odcinki troszkę wyżej pociągnąć ale też bez przesady z dochodzeniem do czerwonego pola.
VX to nie auto w którym silnik pracuje normalnie na poziomie 1,5-3tys obr/min. Nasz silniczek ma normalne obroty wyżej!
100km/h przy 4000obr wystarczy chyba na trasy a przy wyprzedzaniu ciut wyżej można pociągnąć i wrócić do niższych obrotów.
NAJWAŻNIEJSZA RZECZ PRZY DOCIERANIU TO JEDNAK NIE PRZEGRZAĆ SILNIKA CZY ELEMENTÓW DOCIERANYCH I TYM TRZEBA GŁÓWNIE SIĘ KIEROWAĆ.
A że nasz silniczek jest chłodzony cieczą to też trudniej go przegrzać niż chłodzone powietrzem.
A tak trochę o.t. to rozpoławiałeś cały silnik? Wał pracuje w oleju który także odprowadza dobrze ciepło i ewentualne drobiny z tarcia.
SuMo
Wysłany: Pon 21:34, 25 Paź 2010 Temat postu:
A ten fachowiec wie jaką prędkośc obrotową osiąga silnik na ostatnim biegu przy 70 km/h ? Na moje oko to ~ 2500 RPM, co jak na ostatni bieg jest imho wartością zbyt małą (instrukcja mówi, aby na 5-tym biegu trzymać się powyżej 2500 z doświadczenia wiem, że na tym biegu nie ma co zbyt długo męczyć silnika obrotami poniżej 3000). Wprawdzie nasz silnik to V'ka ale nie przesadzajmy z tymi niskimi obrotami, bo może to mieć dla niego zgubny wpływ. To nie Yamaha R1, więc nie ma co kręcić powyżej 7000 RPM ale nie jest to też Honda VT1100, przy której w normalnych warunkach nie ma sensu przekraczać 3000 RPM.
Jeśli zaś kierować sie instrukcją, o czym sam wspominałeś, to 4000 RPM na ostatnim biegu daje Ci 100 km/h więc tragedii nie będzie. Ja na Twoim miejscu bym się tego trzymał. Oczywiście najpierw pojeźdź troche wolniej niż te 100 km/h i upewnij się, że dobrze Ci wszystko poskładał.
robewa01
Wysłany: Pon 18:14, 25 Paź 2010 Temat postu: Docieranie silnika po remoncie.
Witam koledzy, jak powinno wyglądać docieranie silnika po kapitalce ??W instrkcji jest napisane zeby pierwsze 800km kręcić silnik do 4000obr/min. potem 1600km do 6000/min po nastepnych 1600km do 8500/min . Powstaje pytanie czy te silniki są po hamowni bo mój napewno nie. Fachowiec powiedział że panewki się dotrą dopiero po 5000km!!! zalecił mi jazdę z prędkością do 70km/h , tylko jak długo przez 5000km ?? masakra sezon żułwia mnie czeka
Pozdrawiam.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin