Autor |
Wiadomość |
ropa2
|
Wysłany:
Sob 10:08, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
Zapadła decyzja....remontuje stary silnik....ten zaś z którym się męczę sprzedam na części..... |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pią 23:47, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Jak jest ciemny dym to sprawdz też świece bo jak nie przepala całej mieszanki to powinna być czarna a jak tak jest to trzeba skład mieszanki wyregulować. |
|
|
STEFAN
|
Wysłany:
Pią 20:52, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Powyżej 13 atmosfer jest ok,
Pozdrawiam Stefan |
|
|
ropa2
|
Wysłany:
Pią 20:39, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Dziś jeszcze spotykam się z kolegami pod garażem (teraz w pracy jestem) i podyskutujemy.
Jeśli dym koloru niebieskiego to olej , tak? jeśli się nie mylę...
Jutro zmierzymy ciśnienie w cylindrach....Stefan nie pamiętasz ile powinno być? |
|
|
STEFAN
|
Wysłany:
Pią 20:34, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Jeśli z kominów wydobywa się dym koloru czarnego ( lub ciemnego ) to paliwo a nie olej został spalony.
Trzeba postawić diagnozę .
Inaczej będziesz błądził.
Pozdrawiam Stefan |
|
|
ropa2
|
Wysłany:
Pią 20:20, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
azya, nie jechałem.....moto pracowało na luzie, tak wentyl się włączył....
no korek jest jeden , od wlewania oleju....
Jeśliby olej brał to jaki kolor dymu wtedy jest?
A olej dolałem do stanu i narazie trzyma....
Dmucha także w filtrze powietrza , tzn. jest dym spalania |
|
|
STEFAN
|
Wysłany:
Pią 20:19, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Jeśli mówisz ropa2 , że to jest dym koloru ciemnego to nie jest to dym ze spalania oleju tylko paliwa.
Powiedz mi jaki Ty korek w silniku odkręcasz,
Bo naprawę mam kłopoty żeby to co mówisz ogarnąć.
Pozdrawiam Stefan |
|
|
STEFAN
|
Wysłany:
Pią 20:04, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
ropa2 tak jak pisałem wcześniej.
Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Będziesz wiedział gdzie szukać.
Może będzie możliwość z dwóch silników zrobić jeden.
Nic nie piszesz co jest po tym wyrzuceniu oleju.
Jaki jest stan oleju.
Skoro odpala to zdejmij przewód z króćca odpowietrzenia skrzyni korbowej przewód.
Zobacz czy w trakcie pracy wydmuchuje olej
Zlokalizuj . który z cylindrów jest nieszczelny. ( mierząc ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ).
Pozdrawiam Stefan |
|
|
ropa2
|
Wysłany:
Pią 19:44, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Silnik zapala od kopa, jak się trochę rozgrzeje to zaczyna dymić na czarno( no taki normalny dym), poza tym po odkręceniu korka w silniku wydobywa się dym, a raczej nie powinien ...
Nie mam pojęcia co może być z tym silnikiem... |
|
|
azya
|
Wysłany:
Pią 19:44, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Napisz jeszcze czy 20 minut to było jazdy, czy pracy na postoju - i czy łączył się wentylator [jeśli odpaliłeś go na 20 min i nie jechałeś] |
|
|
azya
|
Wysłany:
Pią 19:32, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
ropa2 gdyby pierścienie były zapieczone lub pęknięte to by kopcił już po samym odpaleniu - na zimno puszczają więcej oleju. Nie masz kłopotów z odpaleniem - więc moim zdaniem przyczyna leży gdzieś indziej - może to uszczelka pod głowicą puszcza płyn? na jaki kolor kopci? |
|
|
azya
|
Wysłany:
Pią 19:25, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Powiem Ci że chętnie poznam twoje zdanie na temat XJ 900
Szczerze mówiąc to jestem mechanikiem z wykształcenia - ale pracuję w całkiem innym zawodzie.
Składałem już Junaki i Jawy no i inne tam - ale do Japończyków nie wkładam łap - wolę oddać do serwisu i mieć święty spokój |
|
|
ropa2
|
Wysłany:
Pią 19:24, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Sprawa z wywaleniem oleju chyba za mną
Silnik zapala chętnie, po nagrzaniu zaś dymi z kominów, w filtrze powietrza dymi spalinami...wychodzi na to że pierścienie są zapieczone lub pęknięte...
Qwa...nie wiem co robić, sam nie dam rady z ewentualną wymianą pierścieni,.
Licząc koszty to pierścienie,uszczelniacze zaworów, uszczelki cylindra i głowicy....plus robocizna....jeden mechanik rzucił kwotę 1000-1200 pln za robotę....
Tańszego nie znam...Qrcze co robić? |
|
|
STEFAN
|
Wysłany:
Pią 18:25, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Jak bym był na twoim miejscu nie miałbym żadnych wątpliwości.
Wybrałbym XJ 900.
Jest trudniejszy w utrzymaniu .
Chodzi o to co można przy nim zrobić samemu nie mając podstaw mechanika samochodowo - motocyklowego.
Podkreślam to był by mój wybór
Jak chcesz się dowiedzieć szczegółów to napisz.
Pozdrawiam Stefan |
|
|
azya
|
Wysłany:
Pią 14:49, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
Stefan widzę z twoich postów że masz przejechane wiele motocykli. Pomimo że jestem uparty i mam swoje zdanie - powiedz mi co myślisz o CB1000? |
|
|