Autor |
Wiadomość |
góri
|
Wysłany:
Śro 0:53, 14 Gru 2011 Temat postu: |
|
No ja sobie zdaję sprawę znalazłem sporo tych zestawów a David nie odnalazł żadnego wiec zaciekawilem sie czy mówimy o tym samym:) |
|
|
dis
|
Wysłany:
Wto 0:59, 13 Gru 2011 Temat postu: |
|
Góri a co do zestawu to jak dedykowany jest do VXa to musi pasować. |
|
|
Ikis
|
Wysłany:
Nie 19:34, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
Ale... gdybym miał eksperymentować to jako materiał wykorzystał bym tarczową piłę do drewna lub kamienia fi-1500 ale wycinać trzeba by było laserem itd... skórka za wyprawkę Panowie... |
|
|
góri
|
Wysłany:
Nie 19:01, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
Dokladnie o tym mowie... wiec najprawdopodobniej czeka mnie kupno nówki z EBC bo z hamulcami nie ma żartów. Używanej nie zaryzykuje z wiadomych przyczyn (grubość, musi byc prosta). |
|
|
Ikis
|
Wysłany:
Nie 17:16, 11 Gru 2011 Temat postu: |
|
ujmę to tak, mimo doświadczenia w dziedzinie obróbki skrawaniem nie podjął bym się wykonania tarczy hamulcowej do motocykla... Zarówno dobór materiału jak i wymagana precyzja nie jest możliwa do uzyskania w pierwszym warsztacie... Tu żartów nie ma... |
|
|
góri
|
|
|
dis
|
Wysłany:
Śro 22:35, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
Przy zacisku z tyłu może ciec przez 2 miejsca : jedno to uszczelnienia przy tłoczkach a drugie to śruba odpowietrzająca bądź na łączeniu przewód-zacisk.
Na tył można znaleźć tłoczki z uszczelniaczami np tu http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDQxMDIxNg==&bid=110360 jak będzie trzeba sprowadzą tylko cena za sztukę trochę spora tym bardziej że zacisk 2 tłoczkowy
Komplet uszczelniaczy w suzuki na 1 tłoczek (2 uszczelniacze) to ok 60zł więc na oba tłoczki wyszło by około 120zł to bez tłoczków bo z nimi cena kosmiczna (ceny na bazie http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm które odpowiadają mniej więcej tym w Polsce po przeliczeniu +-10%)
A samą tarczę to chyba najlepiej dorobić na zamówienie bądź jeśli to możliwe znaleźć dobrą używkę prostą i o odpowiedniej grubości bo nówki EBC bądź innych firm oferujących je to ok 500zł tył i od 700zł przód |
|
|
david.1606
|
|
|
góri
|
Wysłany:
Śro 19:00, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
No panowie żarty się skończyły potrzebować będę tył tarcze oraz zestaw naprawczy bo hamulec leje mi dot-a na felge i lakier złazi Prosiłbym konkretne namiary najlepiej na tanie oryginały |
|
|
BOhu
|
Wysłany:
Wto 23:23, 04 Paź 2011 Temat postu: |
|
Nie ma opcji - robię tarczę i koniec, zawziąłem się
Shrequ |
|
|
david.1606
|
Wysłany:
Pon 14:39, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
hej Dis pasuje w 100% mogłem od razu wstawić link z instrukcją zaraz poszukam :>
Kurde szukam już z 15 minut ale nie mogę znaleźć.
wygląda to tak felga z gs ma tarcze z 2 strony,ściąga się plastikowa zaślepkę od strony ślimaka pod nią są gwintowane otwory pod drugą tarcze (nasza tarcze)i to cała przekładka jak znajdę link to wstawię |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pon 9:58, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
David no chyba trochę przesadziłeś. GS ma koło z tarczą na prawą stronę a nie na lewą i w dodatku ma tarczę pływającą z małym otworem na ośkę a VXowa tarcza jest stała i ma znacznie większy otwór środkowy!! Już na 1 rzut oka widać że tarcza z VXa nie podpasuje do koła od GSa!! W GS licznik jest jak w VX z lewej! Zmiana koła = zmiana zacisku i lag i tarczy |
|
|
david.1606
|
Wysłany:
Pon 3:46, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
A nie prościej jest założyć koło z gs500 o mniejszej średnicy ? i tarcze z Vx'a tarcza pasuje bez problemu |
|
|
BOhu
|
Wysłany:
Wto 23:43, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
dis, pierwsza sprawa, zacisk zostaje ten sam, bo na większym ramieniu potrzebna jest mniejsza siła do tak samo skutecznego hamowania, tym samym - ten sam zacisk będzie tutaj znacznie skuteczniejszy niż teraz
co do średnicy, rzeczywistość zweryfikowała mój plan, średnica wyniesie 370mm i jedynym jej minusem będzie przymusowe odkręcenie tarczy przy wymianie klocków - inaczej tarcza nie zejdzie z zacisku, mimo to podejmuję temat i do wiosny zamierzam go zrealizować,
pozdrawiam
shrequ |
|
|
dis
|
Wysłany:
Nie 22:20, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
Shrequ a czy jakikolwiek motocykl (poza buellem) ma fabrycznie tarczę większą niż 320mm??? Buell ma mocowaną do zewnętrznego rantu felgi to może mieć taką. Średnica faktycznie może mieć wpływ na siłę hamowania ale czy warto aż tak dużą tarczę robić?? Zaciski w takim przypadku także przydały by się inne, o większej powierzchni klocków i dociskających je tłoczków. Dystanse do zacisku na taką tarczę musiały by być precyzyjnie zrobione bo najmniejszy luz i lądujesz na klacie przygnieciony przez maszynę!! Nie mniej powodzenia i jak się dobrze sprawdzi zapewne więcej osób spróbuje uskutecznić hample u siebie. |
|
|