FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Wto 14:23, 28 Lip 2020 Temat postu: Sprzęgło cd.
Tu mam wszystko zebrane na blogu
Regeneracja sprzęgła
.
W niektórych zestawach naprawczych sprężyny mogą być tej samej długości.
Dłuższe śruby (i sprężyny) w kosz, krótsze w "back torque limiter".
dis
Wysłany: Czw 9:53, 23 Lip 2020 Temat postu:
Ad.1
te dwie inne tarczki jak spojrzysz to mają średnicę zewnętrzną taką jak średnica wewnętrzna pierwszej tarczki więc one wchodzą dokładniej rzecz biorąc w środek 1 tarczy
Ad.2
Sprężyny powinny być różnej długości podobnie jak śruby mocujące którymi je skręcasz. 4szt są wkręcane w kosz (dłuższe) a kolejne 4 (krótsze) w ten krzyżak na środku kosza (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Nie pamiętam tylko czy sprężyny tak samo idą czyli dłuższa z dłuższą śrubą - do sprawdzenia w serwisówce.
Guri54
Wysłany: Czw 7:12, 23 Lip 2020 Temat postu:
Cześć
Jestem na etapie wymiany tarcz przekładek i sprężyn w moim vx - ślizgało się
Na początku postu znalazłem kapitalny wpis jak poukładać tarcze przekładki i pierścienie jednak mam kilka pytań gdyż nie chciałbym złożyć czegoś złe
1. Czy aby na pewno jako pierwsza powinna iść tarcza o największej średnicy wewnętrznej a nie dwa pierścienie
„
Pierwszą wkładamy tarczę, która ma największą średnicę wewnętrzną taka jest w komplecie tylko jedna , następnie pierścień płaski ,dalej pierścień taki sam tylko wypukły i wypukłością w stronę silnika, następnie przekładkę stalową dalej tarcze, przekładkę na przemian aż się skończą,na koniec zakładamy kosz z gniazdami na sprężyny, następnie sprężyny z tulejkami dystansowymi i najważniejsze , żeby się nie pomylić śruby M6 są cztery krótsze i cztery dłuższe .
„
To jest wpis z forum, nw int. znalazłem schemat na którym widać ze na początku powinny iść metalowe pierścienie a dopiero później przekładka
2. Zamówiłem sprężyny - czy one powinny być rożnej dlugosci( stare były jednakowe)
Ktoś kto składał sprzęgło przede mną na pewno złożył je złe bo na początek dał płaski pierścień później przekładkę a później pierścień wypukły i dopiero przekładkę
Pzdr
Andrzejek
Wysłany: Nie 16:56, 07 Cze 2020 Temat postu:
Ok. Dzięki. Tak też zrobię, najpierw rozbiorę, zrobię pomiary a później zamówię. Pozdrawiam 😉
dis
Wysłany: Sob 11:33, 06 Cze 2020 Temat postu:
Tarcze mają swój wymiar graniczny podany w serwisówce. Ja miałem tarcze z 4 używanych sprzęgieł i w sumie wszystkie tarcze są bardzo dalekie od limitów. Założułem najgrubsze ale różnica między wszystkimi to ok 0,1mm gdzie do limitu brakuje jeszcze chyba z 0,4-0,5mm.
Sprężyny też mam drugi komplet. Jak byś chciał mogę dostarczyć tarcze ze sprężynami (komplet używany) za ułamek ceny nowych. W moto przed remontem ani jedno ani drugie sprzęgło nic się nie ślizgało i pracowało jak należy.
Jak masz wątpliwości czy wymieniać sprężyny to podłóż pod śruby po dodatkowej podkładce i sprawdź wtedy jak chodzi. Jeśli podkładki pomogą to sprężyny warto podmienić. Swoją drogą sprężyny także mają graniczny wymiar podany w serwisówce. Wystarczy suwmiarka i 5 minut by sprawdzić sprężyny. Tarcze to lepiej śrubą mikrometryczną, dokładniejsza jest, no chyba że masz suwmiarkę cyfrową do 0,01mm.
Andrzejek
Wysłany: Pią 11:08, 05 Cze 2020 Temat postu:
Witam! Jak już wpadłem na temat sprzęgła to też się podłączę
Podczas składania swojego vxa pomyliłem się i w miejsce dłuższych śrub wkręciłem te krótkie, a długie w miejsce krótkich. W rezultacie po odpaleniu silnika nie miałem sprzęgła, a przy wciśniętej klamce sprzęgła zaczynało coś dziwnie trzeć. Po zdjęciu prawej obudowy okazało się, że dłuższe śruby wyryły piękne kółko w obudowie zostawiając pełno opiłków aluminiowych w silniku:/ . Oczywiście dłuższe śrubki się wygięły i zastąpiłem je nowymi o tej samej twardości i długości zakupionymi w zwykłym metalowcu, podkładki też udało się dopasować. Po skręceniu wszystkiego do kupy wszystko chodzi jak należy. Zrobiłem ponad tyś km wymieniając olej co ok 200km. Przy każdej wymianie rozkręcałem i czyściłem kompresorem metalowe sitko pod silnikiem. W ten sposób mam nadzieję, że pozbyłem się wszystkich opiłków z silnika. Teraz czeka mnie jeszcze prawdopodobnie wymiana tarcz sprzęgła bo na 4 i 5 biegu przy gwałtownym odkręceniu gazu obroty wzrastają a moto nie przyspiesza tak mocno. I tu mam takie pytanie do Was- mądrych ludzi: czy wymienić same tarcze, czy może też sprężynki? Jak to sprawdzić lub po czym to poznać co jest do wymiany? Dodam jeszcze, że próbowałem regulować przy klamce i przy silniku linką i niewiele to dało- rozłącza dopiero przy końcu. Poza tym motocykl chodzi pięknie, jestem mega zadowolony z niego:) Pozdrawiam
dis
Wysłany: Czw 6:47, 04 Cze 2020 Temat postu:
Kupowałem w enduro7 ślizgi rozrządu których nie mieli to trwało do 7 dni natomiast śruby niby są na stanie więc powinno być szybko. Jak już mieli napisali że zamówienie skompletowane i przesyłka max 2 dni.
pirania
Wysłany: Czw 5:23, 04 Cze 2020 Temat postu:
Dzięki za info, zamówiłem komplet 8 szt. zapłaciłem 90zł plus koszt przesyłki. Tak jak piszesz dis 2 były lekko wygięte i stwierdziłem, że wymieniam wszystkie.A co do sklepu to enduro7.pl mają długi czas realizacji do 7 dni roboczych, więc szukałem i znalazłem tu sklepmoto46.pl i niby do 4 dni. Napisałem to tylko dla informacji , jak by się komuś spieszyło, tak jak mi
dis
Wysłany: Śro 23:11, 03 Cze 2020 Temat postu:
Enduro7.pl mają części do suzuki oryginalne w całkiem przyzwoitych cenach jak na oryginały. Twoja śruba to ok 7-8zł za szt.
A tak swoją drogą to coś często te śruby się urywają nawet dokręcając dobrą siłą (mam klucze dynamometryczne) Może już wyrobiły swoje i materiał jest zmęczony po tylu latach. W końcu tam trochę siły jest przekazywanej.
Ponieważ mi poszła jedna a inna jest skrzywiona (nie wiem czemu) zastanawiam się czy nie kupić całego kompletu nówek tym bardziej, że mają nietypową podkładkę (ani zwykła ani poszerzana nie odpowiadają wymiarowi) a ma ona trzymać sprężynę i nie wadzić o kosz.
pirania
Wysłany: Śro 21:33, 03 Cze 2020 Temat postu:
Witam, dzisiaj przy dokręcania kosza sprzęgła ukręciłem śrubę. Pytanie, czy nie ma ktoś na sprzedaż przypadkiem 1 szt tej krótszej, (6X32.5). Ewentualnie gdzie można zakupić takie śruby.
griba
Wysłany: Nie 21:25, 06 Kwi 2014 Temat postu: Sprzęgło
Zyjon, luz sprzęgła warto sprawdzić, może regulacja nieco pomoże. Na klamce powinien on wynosić 4 mm. Zobacz "Periodic maintenance" s. 2-10 i dalej.
Jeżeli na klamce nie da się wyregulować, bo śruba jest za bardzo wykręcona (linka mocno wyciągnięta) to można podciągnąć z drugiej strony (kapa po lewej stronie).
Natomiast regulacja o której wspomina Góri polega na kasowaniu luzu na popychaczu kosza sprzęgłowego. Chodzi o to, żeby popychacz miał minimalny luz i nie naciskał na kosz.
Najpierw zacznij od linki. U Ciebie jak rozumiem sprzęgło za szybko rozłącza - może linka jest za bardzo naciągnięta, a luz jest za mały?
Co do trzasków skrzyni przy wrzucaniu pierwszego biegu to normalne - tak jak Góri napisał - skrzynia niesynchronizowana, sekwencyjna tak po prostu ma. Spróbuj wrzucić jedynkę - będzie stuk, koła zębate się ustawią - maszyna spina się do jazdy.
Wyrzuć na neutral, wrzuć znów jedynkę i stuku już nie będzie.
góri
Wysłany: Nie 12:04, 06 Kwi 2014 Temat postu:
To, że jedynka lekko zgrzytnie to akurat moim zdaniem jest związane z tym, że motocyklowe skrzynie biegów nie są zsynchronizowane i w każdym zdarza się coś takiego. Na klamce możesz wyregulować luz więc to nie pomoże. Na początku tego tematu jest opis Stefana jak wyregulować sprzęgło po odkręceniu dekla z lewej strony. Jeżeli to nie pomoże, chyba skończyło Ci się sprzegło...
Zyjon
Wysłany: Nie 11:46, 06 Kwi 2014 Temat postu:
Witam kolegów. Mam dwa "problemiki" ze swoją dziewczyną:
1) W mojej Suzi przy wkładaniu jedynki trochę "szarpnie" i "zgrzytnie" (lekko). Potem biegi wchodzą OK.
2) Sprzęgło łapie dopiero przy końcówce (ok. 4/5 ruchu klamki przy jej odpuszczaniu). Jest to upierdliwe przy ruszaniu, gdy łapie tak późno.
Na początku jako świeżak albo tego nie zauważyłem albo myślałem, że tak ma być. Ostatnio pozwoliłem dosiąść moją lubą koledze, który stwierdził, że jemu takie zachowanie się nie podoba - sprzęgło powinno zabierać zaraz po puszczaniu klamki. Na szczęście nie ślizga, innych negatywów nie ma. Czy z tymi objawami można coś zrobić bez rozbierania prawej kapy? Chodzi mi o regulację przy klamce lub silniku - gdzie lepiej/łatwiej?, czy wystarczy zwykłe podciągnięcie linki (na razie sam nie zabierałem się za regulację). Jak mocno dociągać?
griba
Wysłany: Sob 11:06, 05 Kwi 2014 Temat postu: Sprytny Góri!
Spryciarz z Ciebie!
góri
Wysłany: Pią 23:48, 04 Kwi 2014 Temat postu:
Z powodu szybkiej chęci poskładania wreszcie moto a braku małego klucza dynamometrycznego (szukałem po kilkunastu sklepach wszędzie profesjonalne po 250zł i więcej lub allegro i oczekiwanie kilka dni) musiałem coś wykombinować więc... śruby należało dokręcić z siła 1,1-1,3kg/m. Zorganizowałem sobie metrową rurkę, na końcu założyłem obciążnik 1,25kg zdjęty z hantli do ćwiczeń a na drugim zamocowałem klucz nasadowy i tym oto sposobem udało mi się poskładać sprzęgło
Inna możliwość z racji braku klucza to waga sprężynowa zaczepiona do klucza i po przeliczeniu ramienia dociąganie z siła ok. 12kg na podziałce
Oby teraz wszystko smigało elegancko... na jutro pozostało mi synchro. Po wszystkich wymianach linki, filtrów, sprężyn, płukance itd liczę na szczęśliwy bezawaryjny sezon
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin