FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
dis
Wysłany: Pon 0:46, 03 Maj 2010 Temat postu:
Cena w znacznym stopniu zależy od miejscowości i ilości maszyn do zrobienia na daną chwilę a zwykle w dużych miastach jest ich sporo.
azya
Wysłany: Nie 15:59, 02 Maj 2010 Temat postu:
Gumiś kumpel otwiera na Partyzanckiej salon motocyklowy i warsztat w Opolu, jak będziesz zainteresowany to daj znać
azya
Wysłany: Nie 15:46, 02 Maj 2010 Temat postu:
Jakie 1000 za wyciągnięcie silnika???
Ja za wyciągnięcie silnika [i włożenie] + wymiana rozrządu+regulacja + synchronizacja gaźników, zapłonu, szlif wałków i cała inna regulacja płacę 500zł - aha - jeszcze olej i filtr
ropa2
Wysłany: Pią 17:02, 30 Kwi 2010 Temat postu:
Dziękuję za chęci pomocy, nie czuję się na siłach i brak narzędzi do takiej roboty. Raczej jestem laik w takich naprawach...
Janikowo niedaleko Inowrocławia....
dis
Wysłany: Pią 11:54, 30 Kwi 2010 Temat postu:
Kilka ładnych stówek to raczej mało skoro w większości serwisów w Poznaniu za samo wyjęcie silnika wołają 1000zl!!!! a do tego dalsza robota i części!!!
Ja wyciągnąłem silnik sam trochę zabawy było jak się to robi pierwszy raz na tak dużym silniku ale nie było jakoś tragicznie. Głowice obie oddałem do splanowania wymiany uszczelniaczy i obróbki gniazd i koszt takiej zabawy wyszedł mnie 200zł za robociznę (uszczelniacze dostarczyłem sam) więc to chyba nie za duży koszt za 2 głowice.
Ropa2 w którym Janikowie mieszkasz? Znalazło mi 4 i jest jakieś koło Swarzędza to nawet blisko Poznania to mógłbym pomóc jak byś chciał sam robić.
Hooger
Wysłany: Pon 10:31, 26 Kwi 2010 Temat postu:
No przy takiej robocie, to musisz silnik wybebeszyć z ramy-inaczej nie ma szans (pocieszę-operacja nie tak ciężka, jak się wydaje
). Do zaworów trzeba ściągnąć czapkę głowicy, głowicę, uwolnić ją z wałka rozrządu i łańcucha, później ustawianie rozrządu, wiec pokrótce praktycznie wszystkie pokrywy silnika, i prawie wszystko nie licząc skrzyni i rozpoławiania bloku. W serwisie jakimś przyzwoitym za całość pewnie kilka ładnych stówek
.
ropa2
Wysłany: Pon 10:09, 26 Kwi 2010 Temat postu:
Wybacz za lamerskie pytanie, odnośnie uszczelniaczy zaworów :wymiana odbywa sie bez wyciągania silnika?
Hooger
Wysłany: Pon 9:46, 26 Kwi 2010 Temat postu:
Witam, mogą być jeszcze uszczelniacze zaworowe lub prowadnice trzonków zaworów. Jak rozbierzesz, to pomierzyć trzeba wszystko i Ci ewentualnie wyjdzie wszystko. Ogólnie to nie idź z tym do byle jakiego mechanika, bo jeszcze bardziej popsuje. Wstępnie sprawdź sobie po demontażu pierścienie-najłatwiejszy pomiar. Wcześniej, tak kontrolnie możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Powodzenia.
ropa2
Wysłany: Pon 9:37, 26 Kwi 2010 Temat postu:
Dymi mi z lewego komina na niebiesko( olej?) , czyli co radzicie? wymiana pierścieni?
czy coś jeszcze trzeba zrobić? ogólnie jakie to koszty z robocizną..no orientacyjnie...
Hooger
Wysłany: Śro 8:59, 21 Kwi 2010 Temat postu:
Witam, dokładnie parametry zużycia cylindra, tłoka i pierścieni są w manualu serisowym opisane i zilustrowane w rozdziale Engine. Dla pierścieni to przede wszystkim się mierzy odległość przerwy (pomijając to, jak ja wymieniałem to od razu na sprężystości różnica była widoczna). Ja wymieniałem profilaktycznie pierścienie, jak robiłem vx'a i po wymianie przez 2 sezony Suzi nie wzięła mi ani ml oleju - więc mitem jest twierdzenie, iż Vx'y biorą olej -bo nie biorą
Co do tych elementów to tylko oryginalne Suzuki. Dodatkowo dochodzą koszty podkładek i uszczelek na silniku. Co do ściągania silnika, to jest to w miarę szybka i bezproblemowa robota-demontaż max-2h, a na stole robi się wygodniej i lepiej.
dis
Wysłany: Pon 10:51, 19 Kwi 2010 Temat postu:
W większości nawet rzędówek by dobrać się do góry silnika należy wyciągnąć go z ramy. Nawet małe pierdziki ciężko zrobić bez wyciągnięcia silnika więc to norma w jednośladach że silnik wyciąga się z ramy.
WilQW
Wysłany: Pon 9:00, 19 Kwi 2010 Temat postu:
ta tolerancja pierścieni dotyczy uszczelniających czy zgarniających ??
jeśli serwisówka przewiduje taką i taką tolerancję dla pierścieni to się jej trzeba trzymać, chyba że jesteś nadgorliwy i masz zamiar długo ale to długo tym moto śmigać to możesz wymienić, w VX wiadomo nie jest tak kolorowo bo trzeba silnik z ramy wyrzucić żeby cokolwiek zrobić z górą silnika
pzdr
dis
Wysłany: Nie 20:56, 18 Kwi 2010 Temat postu:
Cytat:
Wymiary i tolerancje cylindra:
83,000mm-83,015mm
limit:
0,120mm
tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm
szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm
U mnie wychodzi
Wymiar cylindra - przód i tył prawidłowy:
tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm
tu mnie trochę zdziwiło gdyż mi wychodzi różnica ok 0,5mm i jest dziesięciokrotnie większa niż podana przez was. (ja rozumiem tą wartość jako luz pomiędzy tłokiem a ścianką cylindra- poprawcie jak się mylę) i czy podane wartości przez was są na pewno prawidłowe bo to trochę dziwne by aż tak tłoki się zużyły.
szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm
U mnie wychodzi 0,45 i 0.55mm dla przedniego i tylnego cylindra. Rozumiem że te części warto w takim wypadku wymienić i że to właśnie one mogły być przyczyną dymienia. Jak sądzicie?
BOhu
Wysłany: Nie 17:20, 08 Lis 2009 Temat postu:
Z wymiarami - jak wyżej, w Suzuki nic się więcej nie dowiedziałem,
pozdro
Shrequ
dis
Wysłany: Nie 12:33, 08 Lis 2009 Temat postu:
Bardzo dziękuję za wszystkie informacje.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin