 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 669 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Czw 19:21, 01 Paź 2015 |
 |
Wiem "Co ja robię tu?" Otóż na forum Bardzo Małostkowych Wieśniaków nie ma nawet takiej zakładki jak "zrób to sam", a na wszelkie pytania odnośnie jakiejś naprawy lub wymiany jedna z pierwszych odpowiedzi jaka się pojawia to: "jedź do ASO" Zatem: Mam taki problem: Po zatankowaniu paliwa do pełna na wskaźniku znikają wszystkie kreski! I dopiero pojawiają się jak bak ma ok połowy "zupy". Potem już do samej rezerwy pokazuje ok. I rezerwa też się świeci. Niby w niczym to nie przeszkadza i poprzedni właściciel powiedział mi, że on od początku tak miał i się przyzwyczaił. Ale przez zimę i tak mam zamiar wymienić sobie filtr paliwa, i wymienić przewody paliwowe, bo już są popękane. Więc chciałbym się zmierzyć również z tym tematem. Macie jakieś pomysły albo sugestie, co by to mogło być? Może w autach mieliście z czymś podobnym do czynienia? Bo w zozolu jest sporo rozwiązań z samochodu np: suche sprzęgło, osobna skrzynia biegów, alternator napędzany paskiem micro, pompa paliwa z wtryskami itd. Jeżeli możecie popytajcie wśród swoich znajomych. Będę wdzięczny za każdą sugestię z wyjątkiem: "jedź do ASO" Pozdrawiam serdecznie, Tadek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 19:41, 01 Paź 2015 |
 |
Hej,
rozumiem, że po zatankowaniu do pełna powinno pokazywać wszystkie kreski? Tzn. to znikanie wskaźnika to nie jest jakiś "bajer" wymyślony przez niemieckich konstruktorów?
Generalnie wskaźnik jest zapewne podłączony do potencjometru, a ten sterowany pływakiem - prawdopodobnie zintegrowanym z pompą paliwa w baku.
I teraz tak. Pływak zazwyczaj jest na dość krótkim ramieniu (co jest limitowane wymiarami baku, sposobem montażu) co oznacza, że w praktyce wskazania zaczynają się po zużyciu jakiejś tam ilości paliwa. Np. w DL dopiero po spaleniu około 7-8 litrów benzyny (czyli mniej więcej 1/3 całkowitej objętości) znika pierwsza kreska ze wskaźnika. Czyli to, że wskazanie zaczyna się np. od połowy zbiornika jest według mnie całkiem normalne.
Teraz co do znikających kresek. Przy pełnym zatankowaniu wygląda na to, że pływak przesuwa potencjometr w zakres, który jest źle interpretowany przez wskaźnik. Rozwiązanie - sprawdzić, czy pływak nie jest wygięty lub nie ma uszkodzonego jakiegoś ogranicznika. Ewentualna naprawa mogłaby polegać na ograniczeniu jego ruchu w górę do pozycji, kiedy wszystkie kreski jeszcze są wyświetlane na wskaźniku.
Ciekawe czy przy wypiętym czujniku też będzie bez kresek - to możesz sprawdzić odpinając kostkę od baku - pewnie jest wspólna z zasilaniem pompy - pompa jest chyba w baku?
To takie luźne przemyślenia bez zaglądania w książkę serwisową. Jeszcze popatrzę jak będę miał chwilę czasu - tego ostatniego jednak nigdy za wiele.  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 20:04, 01 Paź 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
 |
 |
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 669 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Czw 21:17, 01 Paź 2015 |
 |
Dzięki Griba. Już mam punkt zaczepienia Odpowiadając na Twoje pytania:
Z tego co wiem, to pompa jest w baku i to też jest pięta achillesowa tych sprzętów. Podobno pasuje od Audi 80 i nie dość, że jest trwalsza, to kosztuje ok 100zł, a oryginał ok 2000zł Nieźle się cenią co?
Co do drugiego pytania, to wskaźnik powinien pokazywać wszystkie kreski. Chyba 8-10. Mnie pokazuje dopiero od 4 lub 5. Nie wiem czy to jest jakiś "bobol" zaprojektowany przez BMW, bo od tych buraków niczego się nie dowiesz. Albo ich sprzęty się nie psują albo wyświechtana "modlitwa": "jedź do ASO" aż się chce dodać "ja już tam dzisiaj byłem, AMEN " Pozdrawiam! Tadek |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Czw 21:25, 01 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 22:20, 01 Paź 2015 |
 |
Hej,
co do zamiennika to prawdopodobnie chodzi o wkład pompy - często są one uniwersalne. Zostaje obudowa z podejściami i być może filtrem, a wkład zmieniasz na taki pasujący, ale dedykowany do Audi. Podobnie jest w DL'u - trochę badałem temat, bo awarii pompy to bym się obawiał na trasie.
Co do kresek - nowa informacja na temat zachowania wskaźnika zmienia nieco postać rzeczy. Czyli pełny zbiornik - nic nie świeci? A powinno 8 czy 10 kresek być. Potem poziom paliwa spada i dopiero gdy jest tak z pół to prawidłowo pokazuje 4 lub 5 i potem dalej ilość kresek stopniowo maleje?
Z tego wniosek, że może jednak w BMW jest dokładniejsze wskazanie niż w DL'u - tj. pełno-zakresowe. Stąd może uszkodzony jest większy zakres czujnika - ten od połowy zakresu do full - np. przerwa w tym zakresie, dopiero poniżej łapie.
Inny pomysł - walnięty wyświetlacz, a raczej jakieś połączenia w nim? Wyświetlacz da się sprawdzić - tylko musimy ustalić jakie rezystancje podaje czujnik - czyli książka serwisowa. Podać rezystancję dla full zbiornika na krótko i zobaczyć, czy wszystkie kreski pokaże. Chyba, że jest jakiś tryb serwisowy, który to umożliwia? Tak samo sam czujnik - musiałbyś sprawdzić jego rezystancję dla full'a i będziesz wiedział czy działa prawidłowo. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 13:28, 03 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:28, 01 Paź 2015 |
 |
Poszperałem w necie i coś tam znalazłem. Tadzik - zobacz to - [link widoczny dla zalogowanych]. Ziomki piszą, że może pomóc czyszczenie samego czujnika oraz styków w kostce. Na początku jest też coś o ogranicznikach.
A tutaj jest schemat i rezystancja podana - [link widoczny dla zalogowanych].  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:33, 01 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Czw 23:49, 01 Paź 2015 |
 |
A widzisz Tadzik, mówiłem nie rób gupot i teraz masz! W vx'ie taki problem nie ma prawa zaistnieć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pią 10:05, 02 Paź 2015 |
 |
Tadzik nie, żebym coś sugerował ale jedź do ASO... Będziesz Miał Wydatki U mnie w VXie czujnik paliwa nigdy nie działał i się nie przejmowałem...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 669 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Sob 18:06, 03 Paź 2015 |
 |
griba napisał: |
Czyli pełny zbiornik - nic nie świeci? A powinno 8 czy 10 kresek być. Potem poziom paliwa spada i dopiero gdy jest tak z pół to prawidłowo pokazuje 4 lub 5 i potem dalej ilość kresek stopniowo maleje?
Z tego wniosek, że może jednak w BMW jest dokładniejsze wskazanie niż w DL'u - tj. pełno-zakresowe |
Griba jest dokładnie tak jak w Twoim opisie i wyświetlacz jest pełno zakresowy. Dzięki za wskazówki! Na razie wykorzystuję piękną pogodę, żeby nawinąć zozolem jak najwięcej km aby go poznać i pewne usterki, (jeśli takowe jeszcze zauważę) naprawić w przerwie zimowej. Niemniej nie mogę się już doczekać podłubania sobie przy nim Na pewno dam znać czy się uporałem z tematem wskaźnika paliwa.
szuwar napisał: |
A widzisz Tadzik, mówiłem nie rób gupot i teraz masz! W vx'ie taki problem nie ma prawa zaistnieć |
Wiem Szuwar ostrzegałeś mnie - tak to jest jak się mądrzejszych nie słucha! No ale cóż teraz już pozostało mi rozgryzienie tematu
góri napisał: |
Tadzik nie, żebym coś sugerował ale jedź do ASO... Very Happy Będziesz Miał Wydatki Very Happy U mnie w VXie czujnik paliwa nigdy nie działał i się nie przejmowałem... Very Happy |
DZIĘKI! Góri Musisz koniecznie kupić sobie jakieś BMW, zalogować się na forum bARDZO mAŁOSTKOWYCH wIEŚNIAKÓW i będziesz mógł niemal pod każdym postem pisać takie porady A swoją drogą jak ogarnę temat wskaźnika w zozolu, to w następnej kolejności naprawimy go w Twoim VX To tak jak w tym dowcipie co poszedł ślusarz na koncert orkiestry symfonicznej i w pewnym momencie wypatrzył puzonistę. Po koncercie uderza do gościa i mówi: "Panie dawaj ten instrument, to się musi dać wyciągnąć"
Serdeczne pozdrowienia!!!  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Sob 20:18, 03 Paź 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 8:40, 04 Paź 2015 |
 |
skorat napisał: |
Wiem "Co ja robię tu?" Otóż na forum Bardzo Małostkowych Wieśniaków nie ma nawet takiej zakładki jak "zrób to sam", a na wszelkie pytania odnośnie jakiejś naprawy lub wymiany jedna z pierwszych odpowiedzi jaka się pojawia to: "jedź do ASO" Zatem: Mam taki problem: Po zatankowaniu paliwa do pełna na wskaźniku znikają wszystkie kreski! I dopiero pojawiają się jak bak ma ok połowy "zupy". Potem już do samej rezerwy pokazuje ok. I rezerwa też się świeci. Niby w niczym to nie przeszkadza i poprzedni właściciel powiedział mi, że on od początku tak miał i się przyzwyczaił. Ale przez zimę i tak mam zamiar wymienić sobie filtr paliwa, i wymienić przewody paliwowe, bo już są popękane. Więc chciałbym się zmierzyć również z tym tematem. Macie jakieś pomysły albo sugestie, co by to mogło być? Może w autach mieliście z czymś podobnym do czynienia? Bo w zozolu jest sporo rozwiązań z samochodu np: suche sprzęgło, osobna skrzynia biegów, alternator napędzany paskiem micro, pompa paliwa z wtryskami itd. Jeżeli możecie popytajcie wśród swoich znajomych. Będę wdzięczny za każdą sugestię z wyjątkiem: "jedź do ASO" Pozdrawiam serdecznie, Tadek |
Witaj.
Jeden z prostszych sposobów sprawdzenia czy walnięty jest czujnik paliwa jest tankowanie z włączonym zapłonem ( to nie tylko dotyczy Twego moto ale większości pojazdów mechanicznych , które posiadają zintegrowany system zasilania zatopiony w zbiorniku paliwa ).
Jeżeli tak jest jak piszę to w trakcie tankowania powinieneś zauważyć w który momencie zgaśnie w moto wskaźnik paliwa.
I tankując dalej zobaczysz ile Ci jeszcze wejdzie do pełna.
W Twoim moto czujnik paliwa jest jednym z trzech elementów systemu zasilania zatopionych z prawej strony zbiornika od środka.
Tu masz pokazaną wymianę filtra i pompy ale również widać czujnik z pływakiem i smokiem ssącym.
https://www.youtube.com/watch?v=1bl3H89xtS8
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 669 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Czw 20:53, 25 Lut 2016 |
 |
Dzięki Stefan i Griba.
Dzisiaj dobrałem się do filtra, pompy paliwa i tego wskaźnika. Filtr wymieniony i naprawiony wskaźnik. Griba miał rację wystarczyło wyczyścić tą listwę po której przemieszcza się miedziana blaszka i ją dogiąć. Teraz wskaźnik pokazuje całą skalę Jutro mam zamiar wszystko poskładać do kupy i myślę, że zozol będzie przygotowany do sezonu. Pozdrawiam wszystkich, Tadek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 21:33, 25 Lut 2016 |
 |
skorat napisał: |
Griba miał rację |
Cieszę się, że pomogłem!
Może powinienem się zalogować na forum GS'a?  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 669 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Sob 9:49, 05 Mar 2016 |
 |
Griba z Twoją wiedzą na pewno byś się przydał
Natomiast inna rzecz jaka tam panuje atmosfera...ale o tym już pisałem.
Pozdrawiam, Tadek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|