Autor |
Wiadomość |
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Pią 18:15, 03 Cze 2016 |
|
Witam. Pamiętacie jak pokazywałem Wam wyciek płynu hamulcowego w lewym zacisku wzbudzając tym samym salwy śmiechu?
Wygląda na to, że jednak cieknie spod jednego tłoczka w lewym zacisku W związku z powyższym stoję przed następującym wyborem:
1) Zestaw naprawczy samych uszczelnień na oba zaciski (prawy lewy) do kupienia tylko na angielskim ebay (nr części: PHB11100SK) cena ok 400zł: [link widoczny dla zalogowanych]
2) Kompletny zestaw naprawczy oryginalny BMW (uszczelnienia + tłoczki) na jeden zacisk (nr części: 34 11 2 310 982) cena ok 290zł: [link widoczny dla zalogowanych]
3) Zakup używanego zacisku hamulcowego (lub obydwu) cena ok 170zł: [link widoczny dla zalogowanych]
4) Jechać do ASO
Przyjaciele proszę doradźcie którą opcję wybrać... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Pią 18:15, 03 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 20:46, 03 Cze 2016 |
|
Zawieź lawetą do ASO, bo jak tu jechać niesprawnym motocyklem
A tak serio, gdybym miał GS-a to kupiłbym używkę. |
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 23:10, 03 Cze 2016 |
|
Jak drugi zacisk jest ok to warto wybierać pewne ale też najtańsze opcje czyli ja bym wybrał bramkę numer 2
Swoją drogą kompletny zestaw naprawczy , oryginalny do VXa na przód jest chyba w bardzo podobnej cenie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 23:11, 03 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 11:57, 04 Cze 2016 |
|
Wydaje mi się, że opcja nr 5 będzie najlepsza: Sprzedać to w cholere, jeszcze zarobisz na tym jeżeli jednak nie zdecydujesz się na taki krok to popieram Darka, laweta - zebranie się kółka adoracyjnego z forum GS - wspólne odprowadzenie go na tarczy do ASO |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Nie 11:00, 05 Cze 2016 |
|
Jako dis już rzekł - jak drugi zacisk ok, to opcja nr 2.
z używką nigdy nie wiadomo w jakim stanie będzie - może po zakupie się okaże, że i tak musisz regenerować.
a jak nie to ASO (nie mogłem się powstrzymać ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Nie 19:49, 05 Cze 2016 |
|
Dzięki chłopaki za odpowiedzi! Chyba rzeczywiście opcja 2 jest najrozsądniejsza. Co do używek nie mam gwarancji, że nie będzie "powtórki z rozrywki". Najgorsze, że teraz już nie jestem pewien, że poci się spod tłoczka...całkiem już zgupiałem!!! Wyciskałem tłoczki klamką i nie wyglądają, żeby były wilgotne, a przynajmniej jeden powinien prawda? Chyba, że dopiero jak jest większa siła i tłoczki dociskają do tarczy to wyciska płyn...? Ech... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 21:58, 05 Cze 2016 |
|
Tadek poczekaj z tymi zakupami - podpytam znajomego co ma GS'a. Z tego co pamiętam walczył z którymś z zacisków. Może da się coś dobrać. Wiem, że niektóre firmy dorabiają uszczelnienia, a toczek (gdyby miał wżery) powinno się dać bez problemu dotoczyć. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 21:58, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Nie 23:10, 05 Cze 2016 |
|
Tadziu, nie słuchaj ich! Kup chińską podróbkę GSa i będziesz miał tanie części w sklepach ze skuterami, serio. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Nie 23:12, 05 Cze 2016 |
|
Nie, no sorry, znowu drę łacha ale nie mogłem się powstrzymać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:56, 05 Cze 2016 |
|
szuwar napisał: |
będziesz miał tanie części w sklepach ze skuterami, serio. |
Hej Szuwar, to się może czasem faktycznie udać. Nie wiem czy słyszałeś, ale Irek mówił na zlocie, że dobrał korek do kardana swojej Hondy właśnie w takim sklepie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Pon 12:12, 06 Cze 2016 |
|
Tak, słyszałem:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 14:28, 06 Cze 2016 |
|
Hej Tadek, więc tak. Kolega od GS'a dorabiał gumki do tylnego zacisku.
Z gumkami jest tak, że robią ze wzoru i nie zawsze za pierwszym razem się uda. Natomiast tłoczek dotoczysz raczej bez problemu.
Na początek spróbowałbym popytać o gumki do zacisku w firmie AUTOFREN. Kiedyś nie mieli, ale teraz może już robią do motocykli. Zadzwoń do nich w pierwszej kolejności - [link widoczny dla zalogowanych].
Jak u nich nie będzie gumek, to spróbowałbym zapytać się w firmie Passerotti czy dorobią uszczelnienie (z gumy do płynu hamulcowego). Jest akurat centrala w Bielsko-Białej - [link widoczny dla zalogowanych]. W Gdyni dorabiają (mają do tego maszynę), tam pewnie też będzie to możliwe.
Co do tłoczka to ja mam na miejscu sprawdzoną firmę co dorabia takie pierdoły - [link widoczny dla zalogowanych]. Robiłem u nich tłoczek do zacisku samochodowego i wszystko grało. Jak nie znajdziesz u siebie to możesz mi przysłać graty i spróbujemy ruszyć temat. Ale najpierw musiałbyś telefonicznie uzgodnić czy zrobią.
Musisz skalkulować ile stracisz na to czasu i czy się opłaca tak kombinować. Myślę, że by urwał trochę z ceny zestawu naprawczego, ale czasu nie wycenisz.
Podsumowując - ja bym na początek rozebrał ten zacisk i zobaczył co tam siedzi. Myślę, że osłona pyłowa (guma zewnętrzna) jest w dobrym stanie. Może i gumka wewnętrzna też da radę. Takie podciekanie to może być spowodowane wżerem w tłoczku. Tak mi się wydaje, ale mogę się mylić. Jeśli faktycznie będzie to tłoczek to szukałbym ogarniętego tokarza, który mi go dorobi. I spróbowałbym złożyć nawet na starych gumkach. W przypadku wżeru na chwilę może też "pomóc" nowy klocek. Tłoczek głębiej się schowa i wżer na jakiś czas nie będzie pompował oleju.
To tyle pomysłów.
Jak rozbierzesz zacisk zapodaj fotki. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 14:29, 06 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Pon 14:37, 06 Cze 2016 |
|
szuwar napisał: |
Nie, no sorry, znowu drę łacha ale nie mogłem się powstrzymać |
Spokojnie możecie drzeć łacha z mojego zozola!!! Przynajmniej coś się dzieje na forum i nie jest nudno , a przecież o to apelował swego czasu Yokushiro, prawda?
griba napisał: |
Hej Tadek (...) Jak rozbierzesz zacisk zapodaj fotki. |
Griba dzięki za zaangażowanie w sprawę. Myślę, że przez weekend lub w przyszłym tygodniu będę miał czas na rozkręcenie zacisku i sprawdzenie wszystkiego. Wtedy również porobię foty i zdecyduję, którą opcję wybrać. A do tego czasu rozeznam temat. Jeszcze raz dzięki!!! Pozdrawiam, Tadek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|