FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 BMW R 1150 GS Osłona przegubu kulistego (sworznia) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Nie 13:54, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

Wczoraj w garażu postanowiłem dokładniej przyjrzeć się swojemu przegubowi kulistemu (vel. sworzniowi) i okazało się, że częsta przypadłość zawieszenia telelever (nazwałem ją "choroba pękniętej gumy") dotyczy również mojego zozola. Tutaj poglądowe zdjęcie uszkodzenia: [link widoczny dla zalogowanych]
Kupiłem osłonę włoskiej firmy Ariete: [link widoczny dla zalogowanych] Mam już założone manetki tej firmy i uważam, że ich jakość jest ok. Ale zanim zabiorę się za wymianę chciałbym uzyskać odpowiedzi na następujące pytania:
1) Czy warto usunąć cały stary smar ze sworznia i zastąpić nowym? Czy tylko ew. uzupełnić?
2) Jaki najlepiej smar zastosować?
3) Czy warto zakładać dolne zabezpieczenie sprężynowe, ponieważ na angielskim filmie instruktażowym facet pokazuje, żeby z niego zrezygnować (2:08 - 2:30): https://www.youtube.com/watch?v=-NasPhtj64U. Byś może lepiej się będzie ta osłona poddawała i nie będzie pękać.
4) Do dokręcenia sworznia potrzebny jest klucz dynamometryczny i specjalna nasadka z wyfrezowanym otworem pod klucz imbusowy (1:33 - 1:38 ): https://www.youtube.com/watch?v=G5dpHlLgXJQ. Jak poradzić sobie bez tej nasadki i klucza dynamometrycznego? Na tzw. "czucie"?
Jeśli macie jeszcze jakieś PRAKTYCZNE!!! uwagi będę wdzięczny.
Pozdrawiam, Tadek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Nie 15:51, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 19:12, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

W dyfrze w drag starze stosował na zębatkach i przekładni smar molibdenowy, wydaje mi się że tutaj też może się sprawdzić gdyż są tam spore przeciążenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maniek




Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary FZA

PostWysłany: Nie 20:00, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

Cześć Tadzik.
1. - 2. Ten sworzeń wahacza jest taki jak w samochodach więc bez paniki. Smar pod osłoną gumową jest po to żeby w razie pęknięcia woda nie przedostawała się do części wahliwej sworznia. Możesz dać zwykły smar.
3. Z zabezpieczenia dolnego osobiście bym nie rezygnował w przypadku auta (w moto BMW nie mam doświadczenia, która opcja będzie trwalsza)
4. Dokręć z czuciem i podjedź do zaprzyjaźnionego warsztatu z zakupioną wcześniej odpowiednią nasadką (max. 12zł) i za pomocą kątówki wytnij otwór pod imbusa podobnie jak w kluczu na filmie. I dokręć kluczem manometrycznym.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 20:18, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

jak dokręcić?-a zwyczajnie dojebać ile siły w łapie odpowiednim kluczem bez przedłużek i nie bawić się w dziwne nakładki, bo np. w samochodach nie ma nawet miejsca żeby wsadzić tam dynamometr(pod półośkę)a chyba jeszcze nigdy nikomu się nie odkręciło.

zabezpieczenie- nie zaszkodzi zastosować, chociaż bez niego woda do środka się pewnie nie dostanie ale jak guma zrobi się stara i twardsza to kto wie...

smar-skoro guma była pęknięta to pewnie dostało się tam trochę kurzu to lepiej wymienić

ps. Tadzik-a najlepiej będzie jak zaprowadzisz zozola do serwisu Very Happy tak jak robią to Twoi nowi koledzy zdrajco Very Happy
Gość







PostWysłany: Nie 20:19, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

o i Maniek był szybszy Very Happy Very Happy Very Happy
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:34, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

Hej, Tadek!

  1. Wyczyściłbym w miarę możliwości wszystko.
  2. Dałbym smar grafitowy lub molibdenowy.
  3. Składałbym z zabezpieczeniem - jak fabryka dała.
  4. Skłaniam się ku rozwiązania Darka. Założyłbym klucz oczkowy odpowiedniego rozmiaru, od góry zablokował imbusem i dokręcił fest zwykłą przedłużką. 130 Nm to dość dużo - na pewno gwintu nie przeciągniesz. Sprawdziłbym po jakimś czasie czy się nie luzuje i tyle. Wink Uważaj na lagi - żeby Ci się klucz nie ześlizgnął przy dokręcaniu!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 20:35, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Nie 20:46, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

DZIĘKI WIELKIE!!!
Wiedziałem, że na Was można polegać. Nie uwierzycie ale bardzo podobny post zamieściłem rano na stronie moich nowych "kolegów". Trochę mniej opisowy za to z adnotacją, że oczekuję samych rzeczowych odpowiedzi. Wiecie ile ich dostałem? Smile Zobaczcie sami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla ułatwienia dodam, że "Amati80" to mój nick.
dariusz napisał:
ps. Tadzik-a najlepiej będzie jak zaprowadzisz zozola do serwisu Very Happy tak jak robią to Twoi nowi koledzy zdrajco Very Happy

Darek jak zwykle błyskawiczny refleks i cięta riposta Smile Boję się tylko, żebym nie był wbity na pal na zlocie jako przestroga dla innych Smile
Jeszcze raz dzięki Wszystkim za pomoc i dam znać jak poszła wymiana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:07, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

Nie jest źle - coś tam naskrobali, ale nie na temat. Wink Nie przejmuj się Tadek, ostatnio miałem podobne problemy na zupełnie innym [link widoczny dla zalogowanych]. My - VX'owcy - zadajemy chyba po prostu za trudne pytania. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 21:08, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 21:14, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

Tadziu, zwykłym krótkim kluczem jak chwycisz blisko osi obrotu to dajesz do oporu i 130Nm nie przekręcisz. Przy długim ramieniu łatwo przekręcić. Zlot nie za długo jak chcesz mogę wziąć dynamometryczny końcówka bodajże 1/2 cala do ponad 200Nm to się dokręci z takim momentem jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Nie 21:36, 24 Kwi 2016 Powrót do góry

Na razie zrobię wszystko zgodnie z tym co tutaj mi doradziliście. Ale postaram się zrobić sobie takie narzędzie z nasadki, to wtedy wziąłbym je na zlot, a Ty swój klucz i w wolnej chwili byśmy zozola poskręcali do kupy Wink
P.S.
Pamiętacie jak pisałem, że bmw ma bardzo słabe el. gumowe? To kolejny dowód!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Pią 11:42, 29 Kwi 2016 Powrót do góry

Hej
Jeżeli chodzi o to "specjalne narzędzia" niezbędne do dokręcenia nakrętki sworznia odpowiednim momentem, to wygląda to w ten sposób:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cena samej nasadki, to bagatela [link widoczny dla zalogowanych]
lub w Polsce o połowę taniej: [link widoczny dla zalogowanych]
Ale ciągle mówimy o samej nasadce za co najmniej 150zł + koszty wysyłki Wink, a do tego "specjalny" imbus Smile
Ja wykonałem wszystko za 20zł. Nasadka 12-kątna + klucz imbusowy 7mm
Oto moje "dzieło":
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Nic tylko produkować takie "wynalazki" i sprzedawać Smile
Pozdrawiam serdecznie!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Pią 13:57, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 14:19, 29 Kwi 2016 Powrót do góry

Bardzo ładnie! Lubię takie rozwiązania. Wink

Skorat napisał:
Nic tylko produkować takie "wynalazki" i sprzedawać Smile

Tylko kto to kupi, skoro wszyscy jeżdżą do serwisu? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin